Ook uit de oude doos WWII

MicropropSport

Forum veteraan
PH-SAM
Laatst bewerkt:
Geallieerden waren ook geen doetjes hoor.

Maar zij hebben als voordeel als overwinnaars de geschiedenis te schrijven.

Denk daarbij maar eventjes aan Irak, door hun ingrijpen hebben ze daar tenslotte alleen maar terreur en bomaanslagen teweeg gebracht, als het dan te heet word, kuisen ze gewoon hun schup af.
Pearl Harbor, zoals de geschiedenis laat geloven was ook geen toeval, ze moesten enkel de bevolking zover krijgen dat ze deel namen aan de oorlog.
Politici zijn de grootste leugenaars, zij zijn gerechtigd om ongestraft over ons leven te beschikken, zie maar Cyprus, plots kunnen mensen niet meer beschikken over hun spaarcentjes.
Ben enerzijds al tevreden dat ik al een bepaalde ouderdom heb bereikt, zo hoef ik niet al te lang nog alle ellende die op ons afkomt mee te maken.
Eu is net als bedienden op een bedrijf, ze zijn nodig, maar zijn een extra kost voor een bedrijf die niets opbrengen, de Eu zal met zijn tijd dan ook verdwijnen, maar dat zal maar pas zijn nadat alle landen uitgemolken zijn.
Sorry voor het enigsinds off topic.
Maar een nuchter mens zal het innerlijk wel met mij eens zijn.

Johan.

Beter geen discussies aan te gaan. Maar ik kan je gevoelens volgen. De machteloosheid als de zaak ontwricht.
WW-1 De Grote Oorlog was eveneens ontstellend. Over Irak kan ik niet oordelen. Was daar in eerste instantie zeker niet pluis onder de moeder aller leiders. US is Irak binnen gegaan, omdat Irak een buurman bezette die over wat olievelden beschikte.
Elke oorlog geeft eigenlijk alleen maar verliezers. Ongekend leed, totale perversie.

Ik heb vanavond de link doorgewerkt, er zijn plaatjes bij die ik niet heb willen zien. Toen ik 5 of 6 was stelde ik m'n eerste vragen over de oorlog aan mijn moeder, wist mijn vader onder te duiken. Kon er geen beeld van maken
Gr Bas

Prima dat het hier staat, je conclusie is een verkeerde.
Dat wat getoond wordt aan materiële zaken lustig op schaal wordt
nagebouwd, met de meest fantastische dromen die mogelijk niet overeenstemmen met de werkelijkheid. De site toont het effect van de 1:1 gehaktmolens. Het model geeft afstand en relativeerd. De werkelijkheid was schrijnend.
Ik zal je niet adviseren er naar te gaan kijken. 20% is genadeloos confronterend. Immer nog actueel.
Gr Bas

Maar zij hebben als voordeel als overwinnaars de geschiedenis te schrijven.

Winston Churchill was daar ook heel duidelijk in in één van zijn vele quotes :

History will be kind to me for I intend to write it

Zonder de minste twijfel bluf toen hij het zei maar evenzeer profetisch nadien.

Stevo

Back