Ook zo benieuwd hoe dit is afgelopen?

PH_AJH

Forum veteraan
Tijdens het kijken toch zeker twee keer met m'n hart in mijn keel gezeten. Eén keer aan het begin, als de helper zijn hand in de draaiende prop dreigt te steken en één keer bij een veel te hoge/snelle approach richting het strand en de bomen (die de cameraman blijkbaar ook deed duiken :D ). Helaas staat niet de hele vlucht op het filmpje. Mooi model maar of het nog vliegwaardig is? Ik hoor graag jullie meest fantasievolle beschrijvingen van de afloop :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Mhhh, echt sterren zijn het niet volgens mij :roll:

Zou zo`n kist niet zo starten en naar het water dragen, dat vondt ik ook een redelijke linke aktie.

En het vliegen, tja..............................

Hij scheurt er lekker op los!
Het naar het water dragen vindt ik al een beetje vreemd als je met z'n tweeën bent.
Ze hadden die kist aan de vleugeltippen kunnen dragen naar het water!
Ik denk dat het z'n eerste vlucht met die kist was gezien het vlieggedrag.

Mvgr hans

Je kunt hier mooi zien dat een waterkist, nóg erger dan een "land"Piper, haakt als de pest.
Je MOET gewoon de meeste waterkisten het rudder fors bijmixen met aileron.
De floats hebben doorgaans een verslechterende werking op de richtingsstabiliteit omdat de voorzijde groter is als de achterzijde, ze de-stabiliseren dus.
Remedie is extra oppervlakte aan de achterzijde toevoegen middels kielvlakvergroting.

Het hele vlieggedrag maakt geen bijster goede indruk op me. Inderdaad veel haken, maar ook een paar keer komt hij aanvliegen om vervolgens erg laat weer gas te geven en half stallend in een bocht over de bomen weer weg te draaien. Dit vliegtuig eindigt gegarandeerd een keer ergens in de bomen.

Back