Ooops!

Wow, das kei lijp man.
Zo dicht bij de rotor is echt gevaarlijk.

Tsja, het was ook meer geluk dan wijsheid 8O

Wat wil je ook, een cameraploeg om je heen, tegen de zon in kijken en dat in een achtertuin van 5 bij 8!

I was a bit dazed and confused! (Led Zeppelin)

Ach je krijgt vanzelf zo'n blad in je donder en dan begrijp je wel waarom dit soort acties dom zijn..

Helemaal geen domme actie.......hij is zeer gecontroleerd bezig en tijdig gestopt. Bovendien pakt hij de heli op als hij inziet dat hij niet zeker van zijn zaak is de heli op 15 cm vam de muur te laten opstijgen.

Gediciplineerd en slim......jullie moeten niet zeuren.

Hij staat in een krappe tuin, met 2 man heel dicht bij de heli. In het begin vliegt hij richting cameraman, dan loopt de cameraman aan de kant. Hij bouwt dan vaart op, kan dat niet corrigeren en moet vervolgens z'n heli vrij abrubt aan de grond zetten om te voorkomen dat hij de muur raakt.

Die 15cm is echt geen leuke veiligheidsmarge meer tot een muur, zeker niet als je met 2 man er bovenop staat. Wat was er, denk je, gebeurd als hij die muur wel geraakt had?

hezik zei:
Wat was er, denk je, gebeurd als hij die muur wel geraakt had?

Dan had hij schade gehad aan de heli. Leuk fimpje, en zoals eerder gezegd, netjes gecontroleerd!

Groetjes van Aldert

Aaalie zei:
hezik zei:

Dan had hij schade gehad aan de heli. Leuk fimpje, en zoals eerder gezegd, netjes gecontroleerd!

Groetjes van Aldert

Wat naif..

Gecontroleerd he.. hoe komt hij dan 15cm van de muur? Of was het zijn bedoeling om bij die muur te komen?

Als dat rotorblad de muur had geraakt, vliegen de stukken in het rond. En daar sta je dan met 2 man op korte afstand naar te koekeloeren.

hezik zei:
Aaalie zei:
hezik zei:

Groetjes van Aldert

Wat naif..

Gecontroleerd he.. hoe komt hij dan 15cm van de muur? Of was het zijn bedoeling om bij die muur te komen?

Als dat rotorblad de muur had geraakt, vliegen de stukken in het rond. En daar sta je dan met 2 man op korte afstand naar te koekeloeren.

@Aaaaalie, bedankt, meer is het ook niet bedoeld, een leuk filmpje!

@ Hezik, je hebt gelijk, het had niet zo moeten zijn.
Mijn gezichtspunt was niet goed, te kleine vliegplek! :oops:
Onverantwoord, maar gelukkig is er niets gebeurd!
Het betekent wel als je het in een kleine ruimte hebt geleerd, je jezelf aanleerd om, zowiezo, hele kleine stuurbewegingen te maken, wat geen overbodige luxe blijkt te zijn.
Inschattings fouten qua diepte, ook op grotere vlieglokaties, is ook wel "handig" lijkt mij.

Het was beter geweest om dit filmpje niet te plaatsen, dan was deze discussie ook niet nodig geweest.
Weer wat geleerd, ook weer achteraf.
Hoe was het ook al weer: "Al doende leert men"

Trouwens mijn cameraman, stond er verder van af, dan in het in het filmpje leek, hij had nogal eens aan de zoomknop gezeten. 8O

Als hij die muur zou raken is het ratsklats einde heli :P
Er zijn er zoveel die dit doen, even spelen in de achtertuin.

Valt nog mee denk ik. Ik heb met een net iets kleinere heli ook een keer tegen een doos aangezeten vlak boven de grond. Bladen beschadigden wel maar de heli klapte niet in elkaar oid. Hij ketst wel een beetje terug als je zo enorm rustig in de buurt komt. Flinke vaart erin is wel duur ;)

Tadango zei:
Valt nog mee denk ik. Ik heb met een net iets kleinere heli ook een keer tegen een doos aangezeten vlak boven de grond. Bladen beschadigden wel maar de heli klapte niet in elkaar oid. Hij ketst wel een beetje terug als je zo enorm rustig in de buurt komt. Flinke vaart erin is wel duur ;)

Nou aan het einde van het filmpje zie je met welke rotor snelheid hij vliegt 2180RPM 8O .

dan blijft er echt niets meer over van die heli als ie tegen de muur op komt.

Back