Oops weer een boot...

hahaha alle twee haast tegellijk getypt

morgen vriend al goed wakker ik blijkbaar nog niet
bart je kan een maat kleiner van prop bestellen als je voor messing kiest
de echte diameter was 1620 mm
ze waren geen messing maar gegoten staal als je type boot na 1942 is gebouwd geworden
1 propje woog 426 kilo
dat was het zowat

gr raf

Raboesch heeft overigens zowel links- als rechtsdraaiende schroeven. Succes!

Rob

Is dat wat men in de catalogus van Raboesch met Links en Rechts bedoeld dan?
En ik maar denken dat ze daar de schroefdraad mee bedoelden 8O

Maar een Raboesch 162-17 en 162-18 moet 't dus worden.

Bedankt voor al de moeite en info, jullie zijn gewoonweg fantastisch!:worship:

Dat forum is toch wel eens fijn he.
Zo weet je ook wat links en rechtsdraaiende schroeven zijn.
Je hebt ook linkse en rechtse draad.
Heeft niets met de politiek te maken.

Hein

hallo

bij graupner heb ik het dus wel meegemaakt dat er een schroef linkse draad had
heb er een snijkussen en een draad tap voor gekocht om het te kunnen monteren
gr raf

Raf,
dan heb je gewoon de verkeerde meegenomen of besteld.
Terug brengen dat "buitenlands spul".
Standaard is toch rechts in Europa uitgezonderd Engeland.

En wat moet je met een snijkussen en een tap als alleen de draad in de schroef verkeerd is?
Daar gaat toch iets fout en wordt duur.

Hein

hallo hein
graupner spul jongen en die maat van prop was alleen maar te verkrijgen met links draad
alleen ze hebben geen assen met linkse draad
tap en snijkussen wel das eenvoudig
snijkussen om draad op de as te tappen en tap om een contramoer te maken
want die heb je ook wel echt nodig
en ja het was duur een 60 euro voor beide dacht ik
gr raf

Weer iets te weten gekomen: U47 was toch een Type VIIb? Maar de romp dat Robbe in hun kit steekt is blijkbaar die van een Type VIIc...
Ik denk dat ik het ding ga omdopen tot U69 ... lekker leuk insigna ook :)

Maar nog een vraagje voor diegenen die zich al aan de U47 kit gewaagd hebben: moeten de middelste rompdelen aan de kiel niet aan elkaar sluiten? Het ABS stuk dat er in moet is niet rechthoekig, bijgevolg sluiten de delen vanvoor aan, maar vanachter staan ze 5mm uit elkaar... :confused:
Is het de bedoeling stuk 2.4 bij te snijden totdat de rompdelen aansluiten of moet dat zo uit elkaar staan?

hallo

je moet zien dat de lood blokken in de kiel kunnen schuiven
en dan moet je die opening dicht plamuren

de U47 was inderdaad een 7B want hij was gebouwd in 1937 en in de vaart genomen in 1938
de latere 7B boten die met schade binnen liepen hebben nog een 7C toren gekregen wat niet het geval is geweest met de U47
u47 was zelfs 2 weken voor de oorlog uitbrak reeds uitgevaren en is de meest succes volle boot geweest gedurende de oorlog
je gaat dus als embleem de lachende koe er op zetten
gr raf

Wow... even wat historische correcties Raf:

1) U-47 was zeker niet de meest succesvolle U-boot. U-47 staat op plaats 13 wat dat betreft. 27 gezonken schepen en 5 beschadigd.

2) De meest succesvolle U-boot was U-48. Ook een VIIB. Score: 51 gezonken schepen en 3 beschadigd. Embleem was de welbekende zwarte kat met de holle rug met daaronder de tekens "3X"

Modificaties aan de commandotoren waren niet perse schade gerelateerd. Werd vaak gedaan wanneer het schip voor langere tijd, voor bijv. groot onderhoud tussen de patrouilles door in het dok lag. Mooi voorbeeld daarvan is de perfecte documentatie wat modificaties betreft aan de U-47. Die toren veranderde langzaam naar VIIC toren..

Top 13 meest succesvolle U-boten:

1. U-48
2. U-103
3. U-123
4. U-124
5. U-107
6. U-37
7. U-66
8. U-99
9. U-68
10. U-38
11. U-96
12. U-552
13. U-47

Maar nog een vraagje voor diegenen die zich al aan de U47 kit gewaagd hebben: moeten de middelste rompdelen aan de kiel niet aan elkaar sluiten? Het ABS stuk dat er in moet is niet rechthoekig, bijgevolg sluiten de delen vanvoor aan, maar vanachter staan ze 5mm uit elkaar... :confused:
Is het de bedoeling stuk 2.4 bij te snijden totdat de rompdelen aansluiten of moet dat zo uit elkaar staan?

'k weet niet wat ik de vorige keer gesnoven heb, maar vandaag nog is geprobeerd en nu sluit die handel wel netjes aan.... :rolleyes:

denko
kijk of het lood er nog in past anders is het ellende troef
lood afschuren is haast niet te doen
hier heb ik het van of u47 succesvol was of niet

German submarine U-47 was a Type VIIB U-boat of the German Kriegsmarine during World War II.[2] She was laid down on 25 February 1937 at Krupp Germaniawerft in Kiel and went into service on 17 December 1938 under the command of Günther Prien.[1]

During U-47's career with the Kriegsmarine, she sank a total of 31 enemy vessels and damaged eight more.[3] U-47 is also noted for the sinking of the British battleship HMS Royal Oak on 14 October 1939. U-47 ranks as one of the most successful German U-boats of World War II.[4]

gr raf

Back