Oorzaak crash

Enige tijd geleden probeerde ik te vliegen met onze quad, bestaande uit:
-een TalonV2 quad frame
-een kk2 flight controller
-4 afro 30A escs
-4 Turnigy D3530/14 1100KV Brushless Outrunner Motors
-4 10x4.5 SF Props
-een ZIPPY Flightmax 4000mAh 3S1P 20C
-een Turnigy 9XR Transmitter Mode 2 met
-een FrSky DJT 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Telemetry Module & V8FR-II RX
toen het geheel ineens mid-flight uit de lucht kwam zetten. In het filmpje hoor je op 0:14 een soort dubbel 'klik' geluidje dat ik niet kan plaatsen, gevolgd door het 'Ho' van een piloot die merkt dat de controle weg is.
Heeft iemand een idee wat er mis ging of wat het geluidje is?

Crash-filmpje

Dan zou ik de bedrading van en naar de ontvanger eens goed controleren, ook de antennes.

Nu klinkt het alsof het een failsafe is. Bij een failsafe op zon korte afstand moet er wel iets mis zijn met de inbouw van de ontvanger en/of de plaatsing van de antenne(s)

Hij ligt momenteel volledig uit elkaar, om na te gaan wat er mis ging, maar alle bekabeling zat nog vast. Er zijn wel 2 armen afgebroken en een mount verbogen. Er zaten extended booms op, nu zitten de korte er op. Bij het in elkaar zetten zal ik iig alles wat eventueel los kan trillen vast tapen. Weet iemand hoe een KK2 of een 9XR klinken bij een failsafe?

Lijkt een beetje dat de quad in zijn eigen turbulentie komt (Vortex-Ring)
Geen idee of dit het ook is omdat er ook het piepje is...
Kwam de piep van de zender of de quad?

Afro

Ik hoor veel berichten van mensen met afro's die spontaan ff uitvallen...

Vraag maar aan de mini vliegers.

Ik weet niet waar het piepje vandaan kwam, of wat het betekende. Ik hoopte dat hier iemand het zou herkennen. Ik denk dat het van de transmitter komt, of van de fc. Maar het zou ook een esc kunnen zijn. Die accu moet het hele zaakje aankunnen toch? Niet dat et low-voltage ofzo is?

als het piepje van de zender kwam is dat makelijk te vinden
zet alles aan en zet dan alleen de onvanger uit
en als het goed is gaat dan de zender piepen (als die funtie er is )
heb dat al vaker gezien
zelfs met vers gelade accus

Weet iemand hoe een KK2 of een 9XR klinken bij een failsafe?

Dit hoor je niet. Bij een failsafe van 9xr en frsky gaat hij naar het (van te voren!) ingesteld throttle niveau van de failsafe.

Heb je voor het vliegen geen failsafe ingesteld op je frsky dan werkt deze ook niet.

Waarschijnlijk een contact los door trillingen? of een pilot error. Ziet er niet uit als een failsafe

Instellen van een failsave gaat zo:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back