op kalefateren van de zeven provincien

• Topicstarter Topicstarter juffie
  • Startdatum Startdatum
J

juffie

Guest
Hallo bouwers,

Wij hebben op school een groot model, ongeveer een meter lang, van de zeven provincien. Het model heeft nogal averij opgelopen. Nu zou ik dolgraag met mijn klas verstandelijk gehandicapte pubers dit schip willen repareren, op kalefateren dus. Zeg ik dat goed? De masten zijn gebroken, de touwen hangen door elkaar heen, de zeilen hangen overal maar niet waar ze moeten zijn. Onze school staat in Bosch en Duin, vlak bij Zeist en Bilthoven. Is er iemand die als vrijwilliger mij en mijn klas zou willen helpen om het schip op te knappen? Ik bied aan een gezellige groep, veel plezier, het meebeleven van allerlei school activiteiten en veel blije gezichten. Wie helpt?

Juffie

juffie zei:
... op kalefateren dus. Zeg ik dat goed? ...
Juffie

Dag Juf. U schrijft het bijna goed: het is: opkalefateren. Aan elkaar geschreven dus.
Nu een oplossingsrichting van uw probleem: Wellicht kunt u deze vraag ook stellen op/aan de volgende verenigingen:

Nederlandse Vereniging van Modelbouwers - Veenweg 95 - 2493 ZC Den Haag - Tel. : 070-3205831 - E-mail : info@modelbouwers.nl.
De NVM is een landelijke vereniging van over het algemeen 'ambachtelijke' bouwers. Daarmee bedoel ik: mensen die veelal van tekening bouwen, en niet uit een bouwpakket. Hier zit héél veel kennis, maar de vraag is of die kennis ook in de buurt van Zeist te vinden is...

De Stichting Minisail Nederland. Contactadres is: hen.bergman@planet.nl
Zoals de naam al zegt zijn dit (wederom landelijke) modelbouwers die zich louter en alleen bezighouden met zeilende modellen.

Helaas voor u behoor ik tot de categorie "Tupperware-bouwers", oftewel: mijn favoriete materiaal is kunststof.
En ik zeil graag, maar dan met kunststof modelschepen.

Dus behalve met morele steun en bovenstaande adressen kan ik u helaas niet verder helpen.
Succes met de zoektocht, en ik hoop dat u de ware hobbyist vindt!

Dan doe ik ook nog maar eens een duit in het zakje:

http://beagle-one.be/

Deze man post regelmatig op een ander forum (een link staat op zijn site), en hij bezit heel veel kennis over het restaureren van scheepsmodellen. Hij is zeer open in zijn kennis, en ik zou hem zeker benaderen voor dit project. Wellicht kan hij wat betekenen.

Ik kan op die modelbrouwers site niet registreren. Ik ben nu al een half uur bezig geweest om alles na te typen voor robot controle. Ik doe iets fout maar weet niet wat. Cursief typen in deze site kan ik niet. Ik moet iets correct over typen, weten jullie of dat dan ook vet of cursief moet? Ik weet niet hoe ik dat moet doen. Overigens heel erg bedankt voor die tips. Over het algemeen is het buitengewoon lastig om vrijwilligers te vinden voor onze doelgroep.

juf

Back