Op MP Graupner Clou te koop

Hee Arjan, dat was dezelfde die ik ook al in de vakantie op het oog had, Algysy op het forum is de verkoper.
Helaas ben ik op het moment nog voor anderen aan het sparen:rolleyes:..

Is onderdaad de kist van Algysy. Volgens mij staat daar ook nog ergens een bouwdoos van. Is een leuk model om met z'n allen (alle VVG-ers) vanaf tekening te bouwen, een soort 'clubproject' maar dan anders.

Is onderdaad de kist van Algysy. Volgens mij staat daar ook nog ergens een bouwdoos van. Is een leuk model om met z'n allen (alle VVG-ers) vanaf tekening te bouwen, een soort 'clubproject' maar dan anders.

Bedoel je met z'n allen aan één bouwdoos bouwen? Of heb je meerdere dozen gevonden die liefhebbers tegelijkertijd kunnen gaan bouwen?
Wat is de spanwijdte van deze zwever?

Mogelijk krijgen we korting als we er 5 bestellen

Willem...de Clou was halverwege de jaren 60 leverbaar, nu niet meer. Enige optie is het bouwen vanaf tekening :D

Willem...de Clou was halverwege de jaren 60 leverbaar, nu niet meer. Enige optie is het bouwen vanaf tekening :D

Oké ik snap het, dit is een optie, en als er meerdere zijn , leuk om te volgen en ervaring uit te wisselen. Wat is nu de spanwijdte van dit ding? 1 meter of 3 meter

Op ebay in Duisland staat net een tekeing te koop. Hieronder wat data van een andere Duitse site.

Ruud

Hochleistungssegler, zum Einbau einer 2 - 6 Kanal Fernsteuerung - Modell: HS 91 CLOU - Spannweite Termik/Version 2450 mm - Kunstflug/Version 1890 mm - Rumpflänge 1145 mm - Gesamtflächeninhalt Termik/Version 56,8 dm2 - Kunstflug/Version 46,9 dm2 - Gesamtflächenbelastung Termik 19,4 g/dm2 - Kunstflug 21,3 g/dm2 - Fluggewicht ca. mit 6 Kanal RC-Anlage Thermik 1100 g - Kunstflug 1000 g

Hee Ruud,

Fluggewicht ca. mit 6 Kanal RC-Anlage Thermik 1100 g - Kunstflug 1000 g

Als de gewichten met de jaren 60 radiobesturing zijn, zit je ver onder de 1000 gr met de moderne................:cool:

Gr Harry

Is een leuk model om met z'n allen (alle VVG-ers) vanaf tekening te bouwen, een soort 'clubproject' maar dan anders.

Hmmpff, vroegâh toen ik nog nog en modelbouwer was bouwde ik zulke dingen in de tijd die je nu nodig hebt voor een ARF.
Vandaag de dag heb ik als modelvlieger meer tijd nodig voor een ARF dan dat een normale modelbouwer nodig heeft voor een ouderwetse bouwkit. :oops:

Dus ja..........heb je er ook zo 1 voor mij als RTF ? :mrgreen:

No shit......da's iets uit de vorige eeuw ;) :mrgreen:

Ik zal eens even kijken of ik het e-mail adres van de betreffende dame nog heb. Probleem was dat het weer om een hele berg vliegtuigen en bouwdozen ging waaronder die van een Clou incl. tekening. Ik zal haar even contacten of ze het spul nog heeft en of het voor een leuk bedrag van de hand kan. Moeten jullie me helpen van die bouwdozen af te komen zorg ik voor setjes tekeningen :)

Back