op prive terrein vliegen.

mag je ook in een laagvliegzone (v.d. luchtmacht) vliegen?
ik doe het eigenlijk altijd al maar wil toch wel eens zeker weten of het mag:)

Voor zover ik heb begrepen mag dat wel. Ik woon volgens mij in zo'n gebied. het enige verschil voor zover ik weet is dat je in een laagvliegzone niet hoger als 150m mag vliegen en buiten dat gebied tot 300.

Maar correct me if i'm wrong ;)

Je mag zelfs tot 300 mtr in luchtruimklaase G gebied, MAAR er moet wel iemend mee uitkijken naar laagvliegende toestellen :roll:

Laatst bewerkt:
Dank je Berto, weer wat wijzer. mogelijk dat ik een stuk landbouw grond koop, deels als beleging, een deel laten beboeren en een deel gebruiken om er in clubverband op te vliegen. Het is nog maar een gedachte, daarom mijn intrese naar de regelgeving.

Tja, maar sommigen lezen daar overheen (ze zijn niet allemaal zo goed als jij Henri ;-) )

Wat je niet moet vergeten, vlieg je elektrisch of niet. Want elektrische modellen hebben namelijk een vriendelijker overkomen dan brandstof modellen.

Zo heb ik eens in een water win gebeid gevlogen waarbij de park beheer / boswachter het geen probleem vond. Het vervuilt namelijk niet, het maakt geen herrie. Dus tja.... Het enige wat er kan gebeuren is dat de de struiken in vlieg :D

Natuurlijk heb je regels, maar ik heb liever dat iemand mij toestaat omdat hij geen bezwaar heeft dat ik daar vlieg.

Laatst bewerkt:
Wat je niet moet vergeten, vlieg je elektrisch of niet. Want elektrische modellen hebben namelijk een vriendelijker overkomen dan brandstof modellen.

Zo heb ik eens in een water win gebeid gevlogen waarbij de park beheer / boswachter het geen probleem vond. Het vervuilt namelijk niet, het maakt geen herrie. Dus tja.... Het enige wat er kan gebeuren is dat de de struiken in vlieg :D

Natuurlijk heb je regels, maar ik heb liever dat iemand mij toestaat omdat hij geen bezwaar heeft dat ik daar vlieg.

IK denk dat dat een heele groote rol speeld om toestemming te krijgen, Als je besluit alleen eletrische toestellen toe te staan dan sluit je heel wat modelvliegers buiten, het liefst zie ik toch brandstof en elektisch bij elkaar. Hoe meer zielen hoe meer vreugde, toch ?

IK denk dat dat een heele groote rol speeld om toestemming te krijgen, Als je besluit alleen eletrische toestellen toe te staan dan sluit je heel wat modelvliegers buiten, het liefst zie ik toch brandstof en elektisch bij elkaar. Hoe meer zielen hoe meer vreugde, toch ?

mee eens..maar het moet de keuze zijn van iedere vlieger.en ik kan me heel goed voorstellen dat er zijn die bv liever met brandstof vliegen omdat het door het geluid en de bijhorende rook veel realistischer vliegen is.zo ook ik vind dat mooier..maar in de eerste plaats moeten we een goede plek zien te vinden om te kunnen vliegen.en dan zien we wel wat het ons mag brengen.ik ben in ieder geval van de partij...

Hoewel het wettelijk gezien is toegestaan, ben ik tegen wildvliegen met brandstofmodellen.

Dit niet vanwege de brandstofmotor, maar omdat brandstofmodellen doorgaans groter zijn. Electrokistjes van rond de meter zijn er tig, brandstof zijn ze heel zeldzaam.

Strikt genomen moet ik dus zeggen dat ik niet tegen wildvliegen met brandstofmodellen ben, maar tegen wildvliegen met een wingspan veel groter dan 1m.

Strikt genomen moet ik dus zeggen dat ik niet tegen wildvliegen met brandstofmodellen ben, maar tegen wildvliegen met een wingspan veel groter dan 1m.

ja dat mag..ik ben weer van mening dat als je een goede geschikte plaats hebt met heel veel ruimte,dat het allemaal wel kan.en als je al goed kan vliegen tenminste! voor personen die gaan wildvliegen met weinig of zonder ervaring raad ik alleen grote en zware kisten af.zowel elektro als brandstof

Back