Op slot

Bedankt
dit zijn mijn vragen:
Betr.de nieuwe software 2.0
Na het afsleuiten van de DIR set up(12%pitch & 8% cyclic)
Heb je op de bladeren dard werkelik op13,5%pitch & ca.12,5%cyclic , is normal heb ik gelezen op helifreaks,
Dus dit heb ik via de software in elivator&aileron travel ajustment weer terug gezet op (van 70 na 50)= 12,5 pitch

In de align 2.0 warnigs staat vermeld
dat je de cyclik via de software in cyclic speed adjustment moet aanpassen ,maar die staat al op 0.
Heb de bladeren dan maar oudewets in de zender in Menu DR/EXPO terug gezet :Normal op 8%-cyclic & Stunt1/2 (DX7se) op 10% cyclic,werkte ook te zien op de pitchgauge
Voelde wel raar aan tijdens een test vluged,maar geen probleme met de 3GX unit
Weet er imand meer van ,kan dus wel in 2.0??????

Later heb ik de cyclic weer op zender DR/Expo menu terug gezet op 100%,dus weer die ca.12,5% cyclic
Toen heb de cyclic pitch exponetial in de software op 4 gezet ,en het voelt tijdens het vliegen net als 8-10% cyclic ,terweil je met de pitchgauge nog steeds die ca.12,5% cyclic hebt??????
Weet er imand meer van af hoe dat zit ???
Heb wel gelezen bij helifreaks dat het zo is bladeren staan op 12,5 maar voelt 8% dus dat klopt ook wel....

MAAR,
nu heb je geen 2twee standen meer voor je cyclic (je kan een maar een keer in de software aanpassen ,dus voor Normal&Stunt)
Hoe doen jullie dat??
Verder wat betekend/doet die elevator en aileron roll rate adjustment,hoe zit dat met de 125% rool rate

3GX zit op een rex700E

alvast bedankt.helijunk

Laatst bewerkt:
Even algemeen, ik heb geen specifieke kennis van de 3gx

Afstellen en meten doe je altijd in het instelmenu.
Ga je meten buiten dit menu, vind je rare waardes, zoals die 12,5
Lekker laten voor wat het is, dat is nl een punt van iedere estab.
De3g doet het, de mb ook voor zover ik weet.

Via je zender doe je de graden instellen.
In de software kun je dan de roll snellheid aanpassen indien nodig, daar is dat menu voor.
Het is geen kwestie van de een of de ander, altijd eerst hardware matig goed instellen, dan software

De expo moet je zo snel mogelijk uitzetten.
Je moet 1 expo gebruiken, die van de zender of die van de 3gx
Niet allebei.

Expo

Thanks
De EXPO voor EL en AI heb ik in de zender uit(op0)
een in de software op 7of zo
MAAR
voor ruder heb je geen EXPO in de software die heb ik in de zender op 40%
werkt,maakt dat nog wat uit?

kleine update qua 3GX v.2.0
na heeeel veeel lezen en uitzoeken ,warnigs enz.. vliegt de 2.0 super strak ( wel brute in de faktory setting) dus eerst alles dubbel kontroleren en parameters terug zetten voor de maiden.
gr.helij.

Als je handig bent, zet je de expo in de 3gx uit.
Gebruik die op de zender, die kun je op het veld zo ff snel aanpassen.

Qua expo op de staart, doe het gewoon niet.
Probeer te vliegen met zo min mogelijk expo

Het zal even wennen zijn, maar het gaat je in de toekomst wel ernstig helpen
Dus, geen expo op de staart, op de rest MAX 30%
Anders krijg je een hele rare reactie in de heli als je eens een redding moet doen.

En wennen...
Fbl vliegt eenmaal wat anders dan met flybar

Expo /software

Hoi
Dat is hem ja juist, zet je de EXPO in v2.0 software uit en in de zender aan dan heb je wel Expo op de stiks maar ook weer de volle 12,5% Pitch.
Zet je de EXPO in de software aan en i.d. zender uit heb je 8-10% pitch!
Weet ik ook wel raar,kan niet of???
De 3GX is anders dan de 3G (die had ik da voor op de 700)dus weet wel hoe die werkt,en met de 2.0 is qua afstellen nog meer anders, ook is er damping bijgekomen dat voelt ook meer als wennen aan de stiks.
ALIGN 3GX UPDATE MAIN PAGE

ff bij 3GX2.0 lezen
groeten helij.

Laatst bewerkt:
Kan niet.

Expo verandert de eindpunten van de uitslag niet.
Het past de weg daarnaartoe aan.

Wat er vermoedelijk aan de hand is, is dat je meet buiten de instelmodus
Geen idee of de 3gx er 1 heeft, de meeste estabs hebben een stand waarin de software en gyro's geheel buiten werking staan

Wat je waarschijnlijk ziet is de invloed van de programmatuur, die dus blijkbaar anders reageert op expo in zijn eigen software of uit de zender vandaan.

De 3g reageert ook anders als je hem gewoon in het wild meet.
In de instel modus krijg je dan alsnog weer de ingestelde waardes op de bladen.
Ik ga er zomaar van uit dat de 3gx in hoofdlijnen dezelfde principes hanteerd als de andere estabs...

Maar het hoe en waarom hij het zo doet zou ik niet weten.
Ik heb hem niet, ik laat het echte antwoord even over aan de gebruikers...

Back