Op vakantie naar de bergen: wie gaat er mee?

Discussie in 'Hellingzweven' gestart door jan brilman, 25 mei 2014.

  1. jan brilman

    jan brilman PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 sep 2002
    Berichten:
    12.492
    Locatie:
    groningen
    Het lijkt me fantastisch om een keer in 'de bergen' te vliegen.

    Deze zomer, bij voorbeeld: ik denk aan 1 week ergens in Oostenrijk.

    Maar
    - ik heb geen ervaring en
    - ik weet ook niet waar ik voor zo'n eerste keer het beste heen kan.

    En de idee om een stel kisten achterin de auto te gooien en dan maar een eind te gaan rijden . . . :nooo:

    Is het een idee om hier (dwz. op het forum) een soort vakantiebeurs/ontmoetingsplaats op te zetten in de zin van: hier vormen zich de groepjes (two is a group, three is a crowd ;)), die samen wat gaan doen?

    Ik houd me aanbevolen. :)


    jan.
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik zou de eerste keer niet zo ver gaan.
    Met Aeroclub Kennemerland gingen we altijd naar Daun, in de Eifel.
    Je kan daar vanaf de camping vliegen en als het bij de camping niet lukt dan zijn er nog 2 andere plekken waar je met een andere windrichting kan vliegen.
    Camping

    Ik ben van plan om daar binnen een paar weken even een weekendje te gaan zitten.

    Je kan ook wat verder gaan.
    In Duitsland is het zo dat je alles onder de 5 kilo mag vliegen mits je toestemming hebt van de grondeigenaar.
    Het komt er op neer dat je gaat vliegen en als de grondeigenaar komt je vraagt of het mag.

    Eind augustus ga ik mijn Windwings Mistral ophalen en dan ook meteen met de man van Windwings vliegen op de Teck.