Omdat het elders ter sprake kwam: ik bezit een oud Robbe liertje op basis van een trommeltje, een SP700 en een micro switch. Bijgaande plaatje spreekt boekdelen, denk ik. Ik heb het ding al een eeuwigheid in mijn bezit maar speelde er nog nooit mee. Ik besloot recent dat dat tijd werd, blies het stof er af en sloot er een dikke lipo op aan..... niks. Motortje kaduuk - aansluitlip in het (isolatie)kunststof afgebroken en zo een twee drie niet te repareren door mij.
Vervangende SP 700 is onderweg dus binnenkort eens testen.
Volgens degene van wie ik het ding in de oudheid overnam kon je er zwevers tot een kleine kilo mee op hoogte brengen. Ik heb er vele, die daar nog (ruim) onder zitten dus het zou best kunnen dat ik er plezier van ga krijgen. Omdat ik een verloopje naar XT60 heb kan ik rustig beginnen met een 2S en naar gelang nodig blijkt meer porrie toevoegen al denk ik dat 4S al wat veel voor het motortje is.
Met het U beugeltje prik je het ding vast in het gras en bij het keerrolletje hoort nog een tentharing. Je kunt die keerrol natuurlijk ook prima op het hek rond je vliegveldje vast maken.
Vervangende SP 700 is onderweg dus binnenkort eens testen.
Volgens degene van wie ik het ding in de oudheid overnam kon je er zwevers tot een kleine kilo mee op hoogte brengen. Ik heb er vele, die daar nog (ruim) onder zitten dus het zou best kunnen dat ik er plezier van ga krijgen. Omdat ik een verloopje naar XT60 heb kan ik rustig beginnen met een 2S en naar gelang nodig blijkt meer porrie toevoegen al denk ik dat 4S al wat veel voor het motortje is.
Met het U beugeltje prik je het ding vast in het gras en bij het keerrolletje hoort nog een tentharing. Je kunt die keerrol natuurlijk ook prima op het hek rond je vliegveldje vast maken.