Op zoek naar bouwtekening supplier

wimg zei:
Als je tekeningen wilt, kun je eens kijken bij de NVM (www.modelbouwers.nl klik dan door naar het tekeningen archief) of bij SMB rompen (ik denk dat de link wel te vinden is op de "wereldberoemde" :wink: HMBC site, anders misschien hier bij de links.

Wim
De SMB link is inmiddels nogmaals genoemd, maar ik denk dat je nog niet bij de NVM hebt gekeken:
http://www.modelbouwers.nl/pdf/schepen-5.pdf
in deze catalogus staat op blz 9 de Smit Lloyd 112 en op bladzijde 14 de Smit Lloyd 120.

Succes,

Wim

Ik denk (met de nadruk op denk) dat ik nog een lijnenplan en algemeen plan van een supplier heb. Eventuele andere tekeningen moet je er dan maar zelf bij maken, of gewoon uit de losse pols bij verzinnen.

Ik heb deze namelijk eens getekend voor een schoolopdracht. Zat destijds behoorlijk wat werk in (met 3 man). Vergelijkingsschepen zoeken, alle data van die schepen invoeren, tankplan maken, lijnenplan maken, lijnenplan uitstroken, algemeen plan maken, eisen gewijzigd, terug naar tankplan, etc....

Als ik het heb, dan mag je het zo van me hebben. Ik zal eens thuis kijken. Heb het een week of wat geleden nog gezien op een backup-dvd.

Hoi skiff... grote vriend (slijm slijm),

Mag ik dan ook een kopietje? (digitaal bestand?)

Alvast hartelijk dank! :worship:

Waarom gebruik je niet een spantenraam van de Happy Hunter. In het verre verleden heb ik kan ik je daar geen foto meer van laten zien. Ik heb de opbouw ook gemaakt vanaf foto`s. Was toen toch een leuk bootje geworden. Overigens je kan bij mij wel een afdruk bekomen van dat spantenraam voor € 10,-.

Zoek je het nog in een bepaalde bouwperiode?
Want over het algemeen zul je eigenlijk alleen maar "oude" type AHTS'ers vinden.
Als je nieuwere types wilt hebben zul je het toch via rederijen en/of werven moeten proberen
De site van Steinhagen heb ik volgens mij in de linken nog niet langs zien komen.

Hier staan er ook een paar om je vingers bij af te likken.

Maar ik sluit me ook bij vorige sprekers aan, mocht je iets tegen komen hou ik me aanbevolen :lol:

Wouw wat een behulpzaamheid op dit forum! 8)

@Skiff: Wat een geweldig aanbod! Maak ik graag gebruik van. Onkosten vergoed ik vanzelfsprekend. Hoop dat je ze inderdaad kunt vinden... :lol:

@Nijenhuis: Een kennis is aan het kijken of hij de Happy Hunter-tekeningen nog op zolder heeft, waarschijnlijk heeft hij deze helaas met het model samen verkocht.

Ik heb de tekeningen gevonden. Kon ze echter niet openen, aangezien ik geen Autocad op mijn computer heb staan (werk met een zeer tijdelijke install, in afwachting van de server + herinstall door een vriend van me).

Tevens probeerde ik de tekeningen (alles bijelkaar zo'n 1,5 Mb) naar mijn werkadres te mailen, maar dat ging zo langzaam (Wanadoo "breed"band)dat ik er maar mee gestopt ben. Ik zal vannavond de tekening op mijn webspace proberen te zetten, of direct naar het E-mail adres sturen wat ik opgekregen heb. Maar het komt eraan!

Back