Op zoek naar demo vliegers.....

Hoi,

Wij zijn op zoek naar ongeveer 20 piloten die op vrijwillige basis demo willen vliegen. Dit moeten electro vliegtuigjes zijn die niet al te snel gaan, denk hierbij aan bijvoorbeeld schockflyers. De vliegtuigen moeten geschikt zijn (gemaakt worden) voor het nachtvliegen.

Je zal voor zo'n 20 duizend man vliegen in een grote show. Ook zullen er tv opnames gemaakt worden. Helaas kan ik nu niet al te veel details geven. Het is nu voor 90% zeker dat we de vliegers nodig hebben.

De show zal plaatsvinden op 13 januari 2006 in het noorden van het land.

Wil je hieraan meedoen of heb je nog vragen stuur me dan even een pb'tje. Ook gelijk even je vliegkanaal vermelden graag.

Adios,
Jeroen

Hoi hoi,

PB gestuurd door mij (en mijn Buckertje). Het klinkt erg goed... Kom op mensen... genoeg electrovliegers!!

Groetjes A.

Waar is het?

Vervoer is het probleem vaak namenlijk.

Misschien is zoiezo iets meer info handig, wat voorn evenement is het, en hoeveel ruimte is er, en hoever van het publiek vandaan moet er gevlogen worden.

tenzei je echt niet meer info mag/kan geven :wink:

Opzich heb ik een nachtvlieg zagi, die kan ook wel langzaam, maar ik kan echt nog niet zeggen of ik kan of niet.

Dat is naast mijn werk :) (Media centrale ;) Ik kan inside info inwinnen.... eens doen ;)

Ik ben er!!!!

Kanaal 63
Vliegtuigen aanwezig: Mini ninja, easystar, tsagi, x-twin :) Misschien ook een micro heli met nacht setup ;)

@ Tadango,
Sorry....je kanaalnummer staat hierboven al :oops:

@ nando, (maar ook voor andere lezers)
De piloten die voor 100% in hun eigen vliegkunsten vertrouwen en die hun vliegtuigje veilig door het luchtruim kunnen laten vliegen ennnn.....die nagenoeg zeker kunnen weten dat ze kunnen komen moeten mij even pb'en.....enige zekerheid moet ik dus wel hebben.

Is wel een beetje te begrijpen lijkt me :D

Adios,
jeroen

jeroen het gaat er niet om of de piloten 100% in hun vliegkunsten vertrouwen. waar het om gaat is dat er gewoon zo veel ruimte tussen publiek en flightline moet zijn.
ook is het een verplichting van een piloot om te vragen naar de ruimte om in te vliegen.

Hai Marco,

marco bosch zei:
jeroen het gaat er niet om of de piloten 100% in hun vliegkunsten vertrouwen. quote]

Niet mee eens :) Mensen die net een paar vlieglessen hebben gehad kan ik hard gezegt niet gebruiken :!: En je hebt gelijk dat de piloot naar de afstanden moet informeren, de echt geïntreseerden krijgen dit dan ook via pb. Deze ga ik om bepaalde redenen niet publiekelijk maken :wink:

Adios,
Jeroen

oke jedo maar ook mensen die een paar vlieglessen heben gehad kunen al 100% in hun eigen vliegkunsten vertrouwen.
zo als je het nu brengt komt het denk ik beter over

Hey Hey,

Hierbij geef ik mij ook op! Nog bedankt voor het doorgeven van deze post Aaalie..

Ik ben net vorige week bij een plaatselijke electronica winkel geweest voor een nieuwe nog leukere nachtvliegset :)

Dus bij deze .. een edge of knuffel met nachtvliegset inclusief piloot ;) Kanaal 75 en 76.

Groeten Vincent

hmmmmm , eigenlijk moet t roken stinken en herrie maken toch ???
ik denk er wel zin in te hebben , ligt natuurlijk wel helemaal aan de afstand hè , om voor een vluchtje met me shockie 200 km te gaan rijden vind ik te gek helaas , of we moeten daar overdag kunnen helivliegen natuurlijk :mrgreen: of in t donker hehehe .

Hee dat is toevallig, dit is gisteren een gespreks-onderwerp geweest tijdens het natafelen van de indoormeeting in Markelo.
Conclusie van dat verhaal was, let op met dergelijke vragen, meestal loop je veel meer risico (voor jezelf, omstanders en zeker niet onbelangrijk de status van het modelvliegen in de maatschappij) dan wat het je uberhaupt ooit iets kan opleveren.

Dus Jeroen graag wat meer info, jouw verhaal is zeer onduidelijk en zelfs tegenstrijdig.

Graag antwoorden op de volgende vragen:

1: Wie zijn "Wij" (hoogstwaarschijnlijk de laser-show)
2: Wat wordt verstaan onder "vrijwillige basis", voor nop en met de complete verantwoordelijkheid bij de vlieger, maar toch de drang van de situatie dat er gevlogen moet worden?
3: Waarvoor zijn er 20 piloten nodig, hoeveel toestellen 'moeten' er gelijktijdig in de lucht zijn
4: wat wordt er onder 'demo' verstaan, gewoon rondjes vliegen naar eigen inzicht, of een compleet kunstlvucht programma op commando
5: Waar wordt gevlogen, is deze lokatie al goed-bevonden door ervaren vlieger op dit gebied die ook compleet op de hoogte is van de situatie op de betreffende dag.
6: Wat is de vergoeding, een evenment met 20-duiziend bezoekers incl. TV-verslag, dan moeten er mensen zijn die er geld aan verdienen.

Ik plaats deze vragen centraal, aangezien iedereen deze vragen aan zichzelf (behoort) te stellen.

m.vr.gr.

Rick

P.S.: misschien toch niet zo toevallig dat dit gisteren ter tafel kwam, aanleiding was een brief/e-mail die meerdere mensen ontvangen hadden met de vraag om demo te komen vliegen. Ook deze brief was zeer gebrekkig in de info rondom het hoe of wat.

Perfect Rick, zo hoort het. Geen goede info, geen show.

Als je zoiets organiseerd dan is de organisator ten alle tijde de aansprakelijke partij en niet de modelvlieger die onder druk en drang staat om te moeten vliegen. Daarnaast is 20 modellen in het donker wel heel erg veel als dat tegelijk moet vliegen. En die locatie is ook heel belangrijk, in een voetbalstadion is dat al snel veel te veel modellen met veel te hoge risico's als daar dan ook nog eens ruim 20.000 mensen op de tribunes zitten. En bij zulke grote evenementen mogen ze dan ook rustig de portemonee trekken voor de deelnemers aan de show.

7. KEIHARDE afspraken maken (schriftelijk!) met de organisatie over door hen te nemen veiligheidsmaatregelen.

Wij hebben ooit een demo om veiligheidsredenen niet uitgevoerd omdat de organisatie niet voor voldoende materiaal (afzetting), ruimte en mensen had gezorgd.

Theo Coenen zei:
Als je zoiets organiseerd dan is de organisator ten alle tijde de aansprakelijke partij en niet de modelvlieger...

Jammer,, maar zo werkt dat niet in Nederland.
Gaat het toch goed fout komt het voorval na veel (of weinig) touwtrekken voor de rechter.
Deze gaat eerst naar de KNVvL voor info omdat dit het ENIGE OFICIELE orgaan is in Nederland die iets te vertellen heeft m.b.t. modelvliegen.
Verder kijkt de rechter of de organisator voldoende inzicht heeft of had kunnen hebben om het risico in te schalen. Meestal blijkt dit niet zo te zijn dus legt de rechter alle verantwoordelijkheden terug bij de uitvoerende piloot die wel het risico kan bepalen.

Zou ook een vreemde situatie worden; Vlieg maar raak want de organisator neemt de verantwoordelijkheid. Ik vlieg veel bij Oranje verenigingen en op zogenaamde ‘’boeren dagen’’ allemaal roepen ze dat zij de verantwoordelijkheid wel nemen. Ze willen het ook op papier zetten maar dat is van geen enkele waarde voor jou als uitvoerende van de demo.

Dus gewoon gezond verstand gebruiken en veilig vliegen zoals je altijd doet.

Grt,
Ben

Hoi nog even wat meer informatie :wink:

Wie wij zijn....Een laser en vuurwerk bedrijf die o.a. het laser op de meetings Utrecht en Meerhout te Belgie hebben gesponsord.

De electro vliegtuigjes bij het laser in Belgie afgelopen zaterdag zag er zo goed uit dat wij meteen een plan zijn gaan uitwerken om dit in DE GROTE show te kunnen realiseren.

Zojuist in een overleg besloten dat we het aantal terug brengen naar maximaal 15 piloten! Let wel groen licht is er nog niet, die mensen die zich bij mij aanmelden krijgen als het doorgaat de details te horen.

Ook zijn wij aan het bekijken in hoeverre we de onkosten voor de piloten kunnen gaan vergoeden, dit i.v.m. de begroting die al een tijdje vaststaat. Eerst moet ik dus duidelijkheid hebben wie hieraan mee wilt doen. (je vliegt tenslotte niet elke dag vor duizenden mensen :D )

Enuh..alle opmerkingen over veiligheid en zo, dat is het eerste en het allerlaatste waar naar gekeken wordt!

Adios,
Jeroen

Ik zie hier in deze posts wat onzin staan.
Vooral dat van het betalen.. Deze man zoekt vliegers op vrijwillige basis. Zit dan niet gelijk met betalen enzovoorts.. Dit is je hobby vind ik niet je werk!
Jullie vragen ook ruimte etc.. Hij vermeld in zijn post dat hij nog niet de details kan geven en jullie die nader krijgen.
Ik vind doe mee of niet. Blijf anders lekker thuis!

Groete,
Xander

jongens.
ik snap aan de ene kant best dat er mensen zijn die graag geld willen voor hun tijd. maar aangezien sponsors een kostbaargoed zien is het belaggelijk om geld te vragen voor een stukje promotie van de modelvliegsport in samen werking met deze sponsor.
juist hier bij kan veel goed worden gemaakt mits en dan zeg ik MITS de organistatie alles in bijzonder goed overleg doet en dan ook voldoet aan de veiligheids eisen van alle pilooten.
die vliegen en dan eigenlijk de meest strenge eis dus.
ik heb zelf vorige week in een kleine hoek met me piccolo een kleine demo gegeven van modelheli vliegen maar dan wel met de veiligheid op de eerste plaats.
zo wel de piloten die zich hier voor op geven als de organistatie moet dus beseffen dat men zo wel de modelvliegsport en de lazer show bedrijfen ernstig schade toe kan brengen als er iets bijzonder fout gaat. maar omgekeerd kan het ook een bijzonder mooi iets zijn.

Back