Op zoek naar demo vliegers.....

Xander,

Je kan wel vinden dat het ‘’liefde werk oud papier’’ moet zijn maar dat ben ik niet met jou eens.
Je rijd 50km heen en 50km terug? Weet jij wat een litertje euro loodvrij kost aan de pomp?
Verder vlieg je in een show, deze show krijgt door jou demo meer waarde. Waarom zou jij hier niet van mee mogen profiteren? Een kan brandstof kost ook niet niks (ingeval van brandstofmotor in het model).
Ook zet jij jou dure spullen in. Ik demo redelijk vaak met heli’s maar als ik er één verspeel met een demo zijn de kosten wel voor mij. Demovliegen geeft ALTIJD meer risico omdat je in een ‘’box’’ moet blijven vliegen die vaak een heel stuk kleiner is dan op je gebruikelijke vliegveld en je vliegt ook nog eens op een vreemde plaats.

Voor een heli-demo met een man of 4 a 5 voor een gemeentefeest of oranje vereniging wordt zo 250 tot 500 euro afgerekend. Soms doe je dit uit naam van de vereniging waarbij je vliegt en zijn de gelden voor de club-kas. Natuurlijk word er wel van je verwacht een aardige demo te kunnen neerzetten.

Ook heb ik gevlogen voor een VARA TV-programma wat als thema ‘’flying Doctors’’ had.
Het vliegen moest gebeuren voor de schouwburg in Utrecht met een soort park-flyer die hun geregeld hadden. Het ding was niet te vliegen dus het werd niets maar toch wordt er in een kleine vergoeding voorzien. De VARA kan het dus ook.

Dus een grote show met 20.000 man publiek en tv-verslag is gewoon aftikken.

Marco,
Je praat niet over sponsoring maar gewoon het leveren van een dienst.
Dat je dit doet met een modelvliegtuig en/of heli en dat je dat heel erg leuk vind om te doen doet niet terzake.
Een taxichauffeur die heel graag autorijd berekend ook de rit. (toch)

Grt,
Ben

Veiligheid veiligheid en nog eens veiligheid natuurlijk. Daar is iedereen het over eens. Ik vind het wel wat raar dat dat punt nu ineens weer zo naar voren gehaald wordt. Bij het indoor vliegen zijn ook vaak niet vliegers aanwezig. Toeschouers die eigenlijk voor de handbalwedstrijd in de hal ernaast kwamen of complete teams die na de wedstrijd even komen kijken. Daar hoor ik nooit iemand over.

Ik weet ter ere waarvan en waar ik ga vliegen en er is mij gevraagd dit niet door te vertellen. Vergoeding is altijd welkom natuurlijk maar staat bij mij niet voorop. Het is voor mij een ervaring van "Once in a lifetime" en dat is de reden dat ik meedoe.

theo
bij indoor word er al tijd extreem op veiligheid gelet.
maar bij dit soort publieke events onthouden mensen altijd puur en alleen de dingen die of donders goed gingen of donders fout gingen.
we heben net een hoop vrijheid gekregen.
nu is het aan ons te bewijzen dat we er mee om kunnen gaan

Ik doe ook puur mee voor de fun en de ervaring..
Op harsewinkel de nachtshow gezien en zelf nog op de camping nachtgevlogen.. En daarna thuis vaak nog even.. super toch!

En die veiligheid.. Een slowflyer en ongelukken? Mwa moet het nog zien.. (en nu niet gelijk allemaal gaan reageren.. ) Lijkt me dat we dit draadje moeten gebruiken voor de vraag van Jeroen.. en mensen die niet mee willen doen moeten niet gelijk moeilijk gaan doen over dingen ... Alsof bij vuurwerk niet gelet word op veiligheid.. laat staan uberhaupt bij een show met 20000 man publiek.

Ik zeg.. mensen die willen nachtvliegen en het mooi vinden.. meld je aan!

Groeten Vincent

marco bosch zei:
mantra als zon dienst gratis en voor niets geleverd word kan dit beschouwd worden als sponsoring.

Dat heet/is geen sponsoring dat is een dienst leveren zonder betaling.
Als er commerciële doelen gediend worden praat men over sponsoring.
De mannen die de show leveren krijgen betaald voor hun dienst, dat is zeker en niets fout aan.
Jij voegt iets toe aan hun dienst en daar door is hun aangeboden dienst mooier/beter en concurrentiepositie sterker geworden. Mede daarom kunnen zij ook meer rekenen voor deze dienst en/of worden vaker gevraagt hun show te presenteren.

Als iemand sponsort wil hij er iets voor terug, ALTIJD!!!!
Dat kunnen verschillende dingen zijn maar meestal is dat naamsbekendheid. Maar kan ook zijn om een sfeer om een bedrijf of merknaam heen te krijgen. Denk maar eens aan Red-bull en de luchtraces van een poosje terug. (spectaculair, dynamisch, grensverleggend, enz)
Het woord ‘’sponsoren’’ word te pas en onpas gebruikt. Sponsoring is niets vriendelijk maar zijn keiharde afspraken. Jij doet je sport en daarom kom je in de belangstelling van een groot publiek. Een leverancier van een product of dienst ziet kans om zijn product direct onder de aandacht van zijn doelgroep te brengen als hij jou sponsort. Stop jij of word jou prestatie minder is het afgelopen met de sponsoring.

Als jij zonder betaling deel neemt aan hun show is daar eigenlijk niet mis mee maar ik zelf vind het onterecht dat zij daar niets als tegenprestatie tegenover zetten. (vooralsnog)
Maar als jij dit sponsoren noemt wat is jou doel of zou jou doel kunnen zijn van de actie? Voor het promoten van de modelvliegsport zijn veel betere actie's denkbaar. (vraag maar bij de modelvliegclub in Oss als ik mij niet vergis)

Sorry voor mijn lange (of topic) epistel.
NU WEER
:ontopic:
Met de vraag van Jeroen voor deelnemers.

Grt,
Ben

als ik het goed begrijp gaat het dus om nachtvliegen,
en lijkt het me dat dat dus buiten gedaan wordt,
en vraag me dan af of half januari wel ideaal is
omdat het dan over het algemeen kolereweer is
met veel kou, regen, hagel, sneeuw en wind, en je
dan qua organisatie enorm veel risico loopt dat het
geheel niet door kan gaan, met alle kosten en
verloren moeite vandien.
Met rotweer hou je al bijna geen normale balsakist in de lucht,
laat staan een slowflyer, dus geef ik het een 20% kans van slagen.
Ik zou het dan in zomer organiseren, en dan kan het ook rotweer
zijn, maar qua procenten heb je dan al gauw 50% tot 90% kans dat
het weer mee zit. :wink:

Back