Op zoek naar een bouwkit

Goeiendag,

Ik ben nu al een tijdje uit de running met het brandstofvliegen en heb ondertussen al een aantal mulitplex schuimpjes liggen en een enkele ARF electro kist. In de tijd met het brandstofvliegen genoot ik misschien nog wel het meest van het bouwen van de vliegtuigen, maar kan op de een of andere manier niet zo makkelijk een leuke kit voor electro vliegtuigen vinden. Sommige zullen zeggen dat ik gewoon iedere bouwdoos kan nemen en daar een geschikte electro aandrijving voor moet vinden, maar ik hou het liever dicht bij de basics.
Dat betekent dus dat ik graag met mijn 3S lipo's blijf vliegen en de overstap naar 4/5S gewoon te duur vind, ook omdat daarbij weer een enorme stroomvretende motor bij hoort.

De spanwijdte van de kist die ik zoek moet dus niet al te groot zijn en geschikt zijn voor 3S lipo's.

Wie o wie kan mij helpen met een aantal sites?

Mvg Jesse

Ik ben op zoek naar een kist die gewoon goed vliegt, 3D is niet de bedoeling, meer iets richting een warbird of een sport model. Wil er best een tijd aan bouwen dus schaalmodellen zijn ook geen probleem!

Mvg Jesse

@ xtra 40: Helaas vind ik bij jouw site alleen maar ARF kisten, terwijl ik op zoek ben naar een bouwdoos. Toch bedankt!!

@ Jesse: Ik had de site van Hobbyin ook al eens bekeken, maar die modellen zijn net een stapje te groot allemaal. Ik denk dat de vergelijking met een 3-4cc brandstofmotor moet gaan zitten aangezien ik niet hoger dan 3S Lipo's gebruik.

Mvg Jesse

je kan dennis van hobby-in altijd even bellen hij heeft meer dan er op de site staat
en hij smeert je geen rommel aan en geeft je een goed advies
ook kan je even vragen of hij je het hobby inn krantje kan opstuuren
daar staan ook wel bouw dozen in

@ extra40: Ik zal ze morgen even een belletje geven of ze nog wat leuks hebben liggen!

@ Huibert: Deze heb ik inderdaad over het hoofd gezien. Zien er erg leuk uit die kisten, met name de warbirds ook! Ga eens even goed rondneuzen op de site.

Andere sites zijn nog steeds welkom om de keuze lekker moeilijk te maken!!

Mvg Jesse

Als je mooie houtbouw zoekt wat prettig bouwt kijk dan eens wat Sig te bieden heeft. Zelf ben ik erg enthousiast over hun bouwdozen,lasergesneden goed van kwaliteit er zijn mooie modellen mee te maken. Interessant op dit moment is de Fourstar 20 EP. Speciaal voor electro en goed te vliegen met 3s lipo is een nieuwe bouwdoos van Sig ik heb er momenteel een in de bestelling staan bij Hobbyin. De span van deze kist is 1.20 cm en vraagt dus een niet gecompliceerde goed betaalbare electro setup.

Succes met je speurtocht naar een mooie bouwdoos,

mvrgrt, Aad den Blaauwen.

RBCkits verkoopt ook een schaalmodel van de Corby Starlet. Dat is een leuk sportmodel, ziet er leuk uit en vliegt heel erg goed.

Ik merk al dat ik met mijn neus heb lopen zoeken.... Ik ga er over nadenken en jullie horen van me wat het geworden is met misschien wel een bouwdraadje erbij!!

Mvg Jesse

Back