Op zoek naar een DLG

Hallo allemaal,

Ik maak hier nog één keer een nieuw draadje aan over een toekomstige DLG. Na een hele tijd meegelezen te hebben, nu alweer bijna een half jaar in het DLG forum aan het spitten, heb ik nu een helder beeld van wat ik wil kopen.

Ik was eerst aan het kijken naar de instapmodellen die HobbyKing te bieden had maar er werd me al snel een 2e handse aangeraden.

Ik heb, doordat ik mijn PB's niet in de gaten had, 2 mooie aanbiedingen gemist helaas en omdat ik nu weet dat er hier en daar nog ongebruikte DLG's liggen doe ik hier een algemene oproep.

Ik ben op zoek naar een kist van 150cm, ailerons, richting- en hoogteroer. Het moet iets zijn waar ik lekker mee vooruit kan. Hij mag leeg zijn en als de handelingen niet te moeilijk zijn mag deze ook nog te bouwen zijn. Aangezien ik de HK Versus nog steeds niet helemaal heb afgeschreven, zit de richtprijs tussen de € 150 en € 250 euro.

Ik heb zeker geen haast met deze aankoop en wacht rustig af of en wat voor moois er op mijn pad komt. Tegen de tijd dat de zomer er vol in komt (en mijn vakantie is begonnen) hoop ik een vliegend model te hebben waarmee ik kan gaan trainen om, als het bevalt, een (vriendschappelijke) wedstrijd mee te vliegen.

Groet Frans.

Edit: Ik weet de pb knop te vinden ondertussen dus pb'tjes is geen probleem meer mocht je niet in dit draadje willen reageren.

Laatst bewerkt:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Die Binary van Hobbyking is 900mm. De IceFire is een 1500mm kist. Ik snap de vergelijking niet helemaal.

Ik zal even nog wat vragen ter verduidelijking stellen.

Als je een lijstje zou maken van goed naar minder hoe zouden de blaster, de versus, de IceFire en de Helios zich met elkaar vergelijken?

Zijn er nog andere kisten die er uitspringen in het 2e hands circuit?

Is mijn budget realistisch voor een 2e hands kist? Of kan ik beter het budget verhogen?

Verder bedankt voor de reacties tot nu toe, ook die via de PB.

Ik heb even gezocht op Ice Fire en vond een draadje op RCGroups. Daar kwam daar de vergelijking met de Binary naar voren. Vandaar.
[EDIT] Daar bedoelden ze deze Binary. Niet die van HobbyKing

De Blaster vliegt heel goed maar heeft wat kwetsbare vleugels die wat minder makkelijk te repareren zijn. De andere kisten ken ik niet.

een blaster of helios ga je niet vinden voor 250 euro... 2e hands moet je 350euro tellen lijkt me zo... de blaster mss een eurotje minder.

persoonlijk vind ik de blaster3 er erg kwetsbaar uit zien... (zijn ze ook)
maar prijs-kwaliteit heb je geen betere kist.
ze vliegen super.

de helios is oersterk ;)
op de wintercup vorige maand nog een smak gemaakt van 30m hoog... en gewoon wat CA waar de romp vanvoor gekrakt was en ik kon verder vliegen.
geen schade behalve de krak in de neus... en de servos los.

een andere DLG zou in 10 stukken liggen. (complimenten voor kristof de bouwer)

een dlg van een jaar of 5 kan je wel vinden voor de prijs van 200-250 euro. maar ze vliegen minder als de moderne kisten.

de keuze is aan u... een HK kist, of een 2e hands... het verschil zit em vaak in de 2e hands kisten die al servo's hebben steken.

ik denk dat de twister altijd al een topkistje was... zelf helaas nooit eentje gehad, wel willen hebben... ;) (kon het me toen niet permiteren)

als je een twister op de kop kan tikken, zeker doen.

proficiat met je aankoop...
heb je al ooit geslingert?

anders is het aan te raden om een ervaren piloot naast je te hebben die je tips geeft bij het werpen, anders heb je binnen de kortste keren een kapotte twister.

een tipstrike is 1 van de gevaren, of verrast zijn door de wenbaarheid van het toestel.

ps, een enkele antenne is totaal geen probleem...
1 raad die ik je geef, leg bij een dlg je antenne ALTIJD buiten... dan heb je de minste kans op storing.
verder maakt het dan niet uit of het 2.4ghz is of 35 of 40 mhz...

gewoon zo ver als mogelijk uit de romp halen.

Even een late reactie (druk op het werk en daarna lag het forum eruit...)

Mijn ontvanger is een 2.4ghz. Het antennetje moet ik vervangen en daarna doe ik een rangecheck van 1Km. Verder ga ik toch niet. Ik was alleen bang dat als ik op me af vlieg met de neus een beetje naar beneden dat de enkele antenne dan achter de romp valt en dus ontvangstproblemen zou geven. Als dat niet het geval is dan is er weer een probleem uit de wereld.

Het is inderdaad mijn eerste DLG. Ik ben niet bang voor de wendbaarheid van de kist. Ik vlieg normaal met een zeer nerveus 3d kistje. Dat komt wel goed.

Voor het gooien zal ik iemand vragen om mee te kijken zodat ik hem inderdaad niet meteen de grond in knikker.

Bedankt voor de tips,

Frans

gewoon gaatje in de romp en antennetje buiten, dan moet je nooit angst hebben.

geniet van je eerste worpen... die doe je nog zonder verslaafd gevoel...

wanneer je een uur gegooid hebt kan je het vergeten... dan ben je officieël verslaafd :p

Ik ben benieuwd.. Wordt vervolgt...

Waarschijnlijk ga ik heb ophalen bij de eurotour dus dan heb ik hem over 2 weken. Daarna moet ik nog 2 servo's inbouwen en dan kan de fun beginnen.

De eerste vluchten zijn een feit.

Eerst met hartslag 200 een paar keer bovenhands gegooit. Met de standaard instellingen hoefde ik maar een klein beetje trim up te geven en toen was het moment daar.

Hartslag was ondertussen 300 en de eerste rustige draai gemaakt. De kist klom zonder preset mooi uit ondanks mijn vlakke worp. Op het einde een mooie stall en een vlucht van een paar seconden.

De volgende worp maar eens beter gelet op het uit de speedstand halen na het hoogste punt en ook op het einde van de worp bij geprikt. Met een mooie middag die wij hier hadden resulteerde dat in een kist die niet meer naar beneden leek te willen komen...

Zo rond 3 uur werd de lucht een stuk stabieler en was de thermiek voor een groot deel verdwenen. Mijn vluchten duurde in deze omstandigheden tussen de 45 seconden en 1:15.

Ik kan nog heel veel verbeteren in het moment van loslaten en het netjes afronden van de start (timing bijprikken, uit speedstand halen.)

Al met al ben ik heel blij met jullie adviezen om geen nieuwe chinees te kopen maar een goede 2e handse. Deze kist is ondanks een crash die hij ooit heeft gehad (en die prima is hersteld) een topper met een heerlijk rustig vliegbeeld. Deze piloot is voorlopig nog lang niet zo goed als z'n kist.

Ik ben op de vrijdag voor de eurotour al meerdere keren gewaarschuwd en ik denk dat dat terecht is geweest. De verslaving is nabij. Ik ga nog even een paar keer gooien.

(wat is dat heerlijk zo'n wei naast het huis :P)

wanneer je savonds nog een paar worpjes gaat doen is de verslaving al een feit ;)

proficiat met je maiden!
het klopt dat je beter wat kan investeren...
als je al kan zweven dan crash je sneller een chinees dan een goede 2ehands.
ze vliegen dan ook stukken beter!

wat de twister betreft, als je het gooien kan oefenen moet je worpen kunnen maken van 50+ meter.

veel oefenen en kijken en vergelijken.
elke raad van een ervaren dlg piloot ter harte nemen, en voor je het weet vlieg je mee in wedstrijden en beleef je een hoop fun!

Back