op zoek naar een grotere heli.

topic naam zegt het al eigenlijk. ik ben opzoek naar een grotere electro heli voor de zomer die ook redelijk wat wind kan hebben ipv een micro die word weg geblazen door een klein zuchtje wind.
maar ik zie de bomen door het bos niet meer. dus wie kan me een beetje op weg helpen. m.v.g. Crash-Expert.

Kun je misschien iets specifieker zijn, aangezien je momenteel voornamelijk Picollo vliegt (handtekening). Bestrijkt je vraagstelling nu alles tussen Zoom 400 en Maxi-Joker2 (±1.75m). Vooral de markt van mini tot '30'er' wordt nu interresant aangezien daar nogal wat nieuws wordt introduceert.

Rick

ja de eheli buisness gaat erg hard, wat wil je, 30 size? 50 size ? 60 size ? het is tegenwoordig allemaal mogelijk, en met de lithium accus met super vliegtijden en vermogens.

wil je rondvliegen ?
wil je 3D vliegen ?

denk dat je even moet specificeren wat precies de richting is waar je op wil.

Als ik naar je onderschrift kijk vlieg je nu alleen met micro helies.
Ik zou als ik jou was even de nieuwe helies afwachten die binnenkort op de markt komen.

Anders zou ik je een logo 10 adviseren. Dat is een populaire heli waar je lang plezier van kunt hebben. Varen kan ook deze niet en zwemmen evenmin.

ik zoek iets in de richting kwa grote van een eco 8. ( rotor dia 1000 mm )

het uitgangspunt is voor mij dat ik er verder mee kan leren vliegen zowel normaal rondvliegen als 3d zonder veel te upgraden. ( behalve een brushles motor. ) en natuurlijk waarmee ik een aantal jaar plezier van heb.

De lipoly is ook een leuk vliegende heli ;) Hij vliegt erg goedmoedig en kan ook 3D aan. Heeft standaard een brushless. Lipo's required ;)

een rebell is ook een goed vliegende heli ook geschikt voor 3d
maar ook geschikt om leuk rond te vliegen.

de lipoly ziet er zeker leuk uit. heb ook je bouwverslag gelezen. hoe zit het met die kinderziektes met de snaar is dat nu verholpen of heb je er nog steeds last van.. en 400 euro valt in mijn ogen mee aangezien er een motor bij zit van 159 euro.
het is wel even een "grote" investering voor mij maar als de kinderziektes snel te verhelpen zijn plus hij goed vliegt is het een heli die een kans maakt.

en ook nog een vraagje tussendoor. ik heb namelijk ook een andere zender nodig.. nu zag ik bij conrad de sanwa RD8000 voor 199 euro.
heb ook wat info gezocht via google en las dus dat deze ook geschikt is voor heli's. 5 punts gas en pitch curve.
alleen er staat niet bij of er ook een ccpm mix in zit voor een 90 of 120 tuimelschijf. is dit een redelijke zender waarmee ik voorlopig kan vliegen. of iets anders zoals een futaba fx-18. 299 euro bij eheli.

motor is eerder 70 euro ;)

Ik heb nu 0,0 problemen met de lipoly :) Ik ben hem helemaal de baas en het is echt leuk nu. Nooit meer iets aan veranderen. Gewoon van de plank pakken, doos lipo's me en lekker vliegen op een vrij stuk land.

Ik vlieg er nu stall turns en loopings mee en hij blijft super stabiel. Ook met een windkracht 3 merk je er weinig aan. Nu ik even met mijn Logo 20 heb gevlogen vindt ik de lipoly zelfs iets soepeler en makkelijker vliegen. Kan zijn dat ik nog even moet wennen aan de logo ;)

Hij is het geld zeker waard. Als je straks eenmaal goed kan hoveren kan je thuis ook makkelijk vliegen. Zolang je maar voorzichtig bent is dit een erg leuke heli waar je overal mee kan vliegen.

de logo 10 easy is nu ook wel erg aantrekkelijk door de prijs bij eheli. 199 euro. denk dat ik nog even een paar weekjes wacht aangezien er idd veel nieuwe heli's op de markt komen. zoals de viper 70 en 90 van ikarus etc.

raar eigenlijk, de eolo, het leek mij altijd zo'n leuk ding, maar je hoort er verdomd weinig van moet ik zeggen.

Zou het komen omdat er weinig problemen mee zijn?

Die logo 10 is ook wel aantrekkelijk, jammer dat je er alsnog BL en lipo's in moet gooien voordat ie het redelijk doet.

laurens zei:
Zou het komen omdat er weinig problemen mee zijn?

Die logo 10 is ook wel aantrekkelijk, jammer dat je er alsnog BL en lipo's in moet gooien voordat ie het redelijk doet.

dat maakt niet zoveel uit aangezien ik al van plan was om vanaf het begin BL en lipo's erin te schroefen.

Back