op zoek naar een helper ontwerper

beste mensen,

ik ben op zoek naar iemand die mij kan helpen om modellen te ontwerpen , vooral het tekenwerk waar veel tijd in kruip en die tijd heb ik niet , het freeswerk is voor mij geen probleem , en bou!wen ook niet , maar een helper is altijd leuk of zelfs meerdere helpers , ik hoop via deze weg mensen te leren kennen die zich hier ook kunnen in vinden.

groetjes
wim

peter,

f-15 , mig-29 , su-27 , f-18 voor midifan en bena schaal
f-16 voor 120mm (bena schaal)

2de werledoorlog , harvard , f6f , noem maar op , wel voor 1500mm

pc9 , enz op 1500mm

wel allemaal voor houtbouw
eventuele acro toestellen , su-26 , extra300 , zlin 50 , katana, cap232

en nog veel meer

groetjes

zo.. dat zijn er nogal wat.. is dat voor de lol, of moeten het productie modelletjes worden?
Er staan er een hoop ook op mijn lijstje zie ik.

Bij mij is het vaak andersom.. ik kan er vaak wel wat tekenwerk uitpersen voor mezelf en frezen ook, maar heb tijd te kort om ze daadwerkelijk te bouwen.. kijk.. daar kan ik nou wel weer hulp bij gebruiken ;)

Peter

jan,

(bena) is bijna zo schaal mogelijk,

peter dit is zeker geen grap alleen het tekenwerk is voor mij teveel
alleen wil ik wel in hout blijven.

groetjes

peter,

en ja als het mogelizou zijn en er is vraag voor op de markt naar iet wat grotere modellen zou het interresant zijn om kits te maken alleen wil ik daar dan wel een kollega bij.

wim

Hoi wim,

Ik produceer geen hout kits en ben dat ook niet van plan.
Ik wil zeker de romp in gfk, en met een warbird moet je dan wel eerst de romp met de hand bouwen en detailleren voordat je hem kan afmallen. Voor de kleinere modelletjes doe ik dat nu in 3d en daar kan je de mallen gewoon laten frezen. Maar schaaldetailleren is niet mee te frezen (tja.. in theorie wel.. maar dan ben je heel veel tijd kwijt aan je 3d model en word ie bijna onmogelijk om te frezen). En bovendien lijkt dat helemaal niet echt.

Ik ben nu bezig met een P51C die word ongeveer 250cm span.. ben nu het tekenwerk aan het afronden en de files freesklaar aan het maken, nog wat over en weer gediscusieer over de maten van de krachtbron (zie www.warbirdpropdrives.com ) . Ik heb de P51 om de drive en prophub van Joe heen ontworpen. Er word nu alleen nog een kleine extentie gemaakt om de prophub op de schaallocatie te krijgen, en de bladen worden naar 29 of 30 " getilt. Hopelijk gazt joe binnenkort proefvleigen met de setup en worden de laatste wijzigingen doorgevoerd, en dan komt ie deze kant op. Is wel fijn om hem bij de hand te hebben bij de bouw van de plug.
Lijkt me leuk een collega erbij.. Vlieg je ook schaal wedstrijden?

Zit jij ook toevallig op rcscalebuilder?

Peter

peter ,

nee vlieg nog geen schaal wedstrijden , aangezien ik vlieg met een zweefvliegtuig zijn mijn zondagen altijd van zondag morgen 9.30 tot savonds gevuld met het zweven , tis veel leuker om in hete cht te vliegen dan modelbouw :-) , maar ik geef de modelbouw niet op,

ik heb het niet zo voor gfk maar das ieder zijn smaak he,

maar beheer jij eigenlijk de de firma speedmodels?

wim

hoi wim,

klopt, omdat Look niet meer in staat was ivm nekhernia de productie voort te zetten, en ik hem daar voor die tijd al geregeld mee hielp.. hebben we besloten dat ik de productie van de modellen overneem. En die worden uiteraard uitgebreid met nieuwe modellen waarvan de sharky de 1e is.

Peter

jan,

deze modellen ken ik maar zijn niet schaal genoeg , hier is nog wel tekenwerk aan , ik heb bijna al de bouwplans van hen
maar is zeker te doen.

peter,
ik heb vroeger de ontwikelingen van speed gevolgd en daar zat een l-39 , een f-16 en een f86 sabre in , heb de f-86 zelfs gezien bij de ontwerper ervan en deze waren ook volledig houtbouw , zie je het niet zitten om kisten in hout terug op speed te zetten?

wim

wim, klopt die tekeningen heb ik nog wel.. maar ben (voorlopig) niet van plan houtkitjes te gaan leveren. Heb wel het idee gehad bv de albatros net als de sniper met gfk romp en styro vleugels te maken.. ik zou alleen niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen om de romp plug te gaan bouwen..

Peter

peter ,

zijn die tekeningen niet verkocht aan rbc?

ik wil je altijd wel helpen , aan welke impelelr had je gedacht de 90mm?

wim

naar mijn weten wilde rob van rbc ze niet hebben.
Ik heb geen idee naar wie ze uiteindelijk zijn gegaan..

Peter

Ik zal even een lijstje maken voor 90mm impeller wensen ;)

peter,
volgens de tekenaar van de modellen zijn ze verkocht aan rbc , ale ja eeft geen belang.

is goed voor de 90mm modellen

wim

Peter,
O 8) 8) 90 mm ben benieuwd 8) ben er zelf ook een aantal aan het tekenen en ja is een heel leuk formaat en net groot genoeg voor retracts.

Ton

ja das waar , tis leuk om schaal te bouwen en te vliegen , ton welke modellen ben jij zoal aan het tekenen voor 90mm? tis maar da we niet met twee dezelfde beginnen, normaal ga ik ene prototype bouwen van de p-47 voor 1500mm

wim

Back