Op zoek naar een leuke 2-2.5m zwever, ARF.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexzzz

Moderator
Moderator team
Forum veteraan
Allen,

Gisteren voor het eerst wat gesleept met onze Calmato (8.5cc rossi met pijp) en dat beviel opzich wel. Nu zijn we op zoek naar een leuke en niet al te duur ARF zwevertje met een span van zo 2-2.5m en max zo 1.5kg zwaar. Na wat zoekwerk werd ik niet echt heel veel wijzer.

Heeft er iemand tips?

Dus geen electrozwever, maar een niet-gemotoriseerde zwever:)

Tnx.

Grt.

robbe arcus? is 1,80 en echt een leuk ding als je niet te snel wilt slepen want anders krijg je flutter op de tippen :S

Mag het een tikje meer zijn . :grin:

De Ventus van Lindinger , is van CMPO en kost 139 eurie´s .

Is ARF met störklappen en intrekbaar landingswiel en deurtjes . ;)

Span 2,6 m

Is een mooie zwever met goede eigenschappen .

Ga volgend jaar ook een beetje zweven als ik de mijne klaar krijg een keer .:D

Mvg Johan

Dat is erg weinig geld voor zo`n mooie zwever !

Volgens mij kun je de easy-glider ook als zwever uitvoeren.

NB:

De Ventus, Discus en ASW28 van 139 euries zijn mijns inziens niet geschikt.
Heb zelf de Discus en de ASW gehad. Met name de kwaliteit van de romp viel erg tegen.
Een beetje harde landing leidde al tot barsten en scheuren in de romp.

Succes!

Beste Alex

Ik heb nog in de aanbieding een ASW 17 met een vleugel van 2,5 en 3M. Vleugels romp en stabilo zijn allemaal gebouwd, moet nog wel allemaal in elkaar gezet worden. Zij is ruwbouw gereed.
Arjan weet hoeveel werk je er dan nog aan hebt zie zijn draadje.
Romp en vleugels zijn gemaakt door Uwe Gewalt
Voor 100 euro mag je hem op komen halen.
Heb er wel foto s van maar ik ben een weekje in kijkduin en dat heb ik niet meegenomen.
Dus als je interesse hebt laat maar weten moet je alleen even geduld hebben.

Met vriendelijke groet

Ko

ik vlieg zelf veel met de Ciero van Kyosho
spanwijdte 2 meter
ik vlieg hem met een mega 22-30 borstelloze motror en een 2500 Mah 3s1p lipo pakket.
binnen enkele seconden loodrecht omhoog tot stipjeshoogte om vervolgens uuuuren in de thermik te hangen;)

groeten Gertjan

NB:

De Ventus, Discus en ASW28 van 139 euries zijn mijns inziens niet geschikt.
Heb zelf de Discus en de ASW gehad. Met name de kwaliteit van de romp viel erg tegen.
Een beetje harde landing leidde al tot barsten en scheuren in de romp.

Succes!

De Ventus heeft een GFK romp en die kan wel tegen een stootje .

Maar als je niet kan landen is geen model geschikt .:D

Bij Alexzzz maak ik me daar geen zorgen over .

Mvg Johan

Ok, allemaal bedankt voor de reacties!

Ik wil ff simpel beginnen met een licht zwevertje om eerst wat sleepervaring op te doen, het blijkt nog best lastig te zijn dat slepen:) Het ging wel goed gisteren, maar ik moet nog wat rustiger de bochten nemen en ervoor zorgen dat de sleper niet steeds stilvalt tijdens het slepen, gelukkig zit er een elastiek in de sleepkabel:)

Maar ik vind het wel grappig om te doen, als het bevalt, dan bouw ik wel een sleephaak in mijn Extra (3W157Xi) dan kan er ook een echt grote zwever achter:)

Grt.

Maar als je niet kan landen is geen model geschikt .:D

Bij Alexzzz maak ik me daar geen zorgen over .

Ik maak me daar bij Alexzzz ook geen zorgen over, maar hij gaat het sleepwerk doen, dus ik zal de zwever moeten vliegen/landen. Graag een stevige dus :)

Groeten Urlien.

MPX Easyglider? Kost geloof ik een euro of, pffft, 80 a 90? Paar servootjes erin, twee uurtjes met twee personen. Supergeschikt voor slepen, pikt ieder stootje thermiek en een harde landing moet ECHT hard zijn wil je zelfs maar enige schade ontdekken..

Die is zeker geschikt ! stukje klittenband op de neus en slepen maar !

Klittenband op de neus? In de "glider" uitvoering (zonder motor) kun je gewoon een servo voorin zetten met een release systeem hoor :)

En is dat net te klein dan neem je een cularis (2.61m), kost in verhouding eigenlijk niet zo gek veel meer. Maar is wél vier keer zoveel zwever.. Ik ben nu voor één aan het sparen. Zal wel winter worden voor ik aan bouwen toe kom :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back