Op zoek naar een MIMI ...

De afgelopen tijd ben ik geïnteresseerd geraakt in het DLG vliegen.
Om te kijken of het DLG vliegen iets voor mij is, ben ik op zoek naar een vliegklare MIMI.

Blijkbaar zijn er momenteel geen MIMI's te koop.
Dan ga ik een ELF kopen bij FVK.

Ik heb nog wel een bouwkit liggen van de mimi. Aan de vleugel was ik begonnen, maar om die ooit af te krijgen moet de klok 2 versnellingen lager…
Als je een vliegklare zoekt, kan ik je niet helpen!

Laat maar iets weten als je interesse hebt…

Dank voor je aanbod bieze, maar momenteel heb ik ook geen tijd om een MIMI te bouwen. Vandaar dat ik van plan ben de ELF aan te schaffen.

Rainbow , ik ben me momenteel enorm aan het amuseren met een Elf en kan je deze zeker aan bevelen !! DLG zwieren werkt wel verslavend dus bij deze opgepast :-)

Grtjs Blitske

@Blitske, welke ontvanger gebruik jij in de Elf ?
Ik heb een Futuba FHSS zender (=T10J) en ben op zoek naar de juiste micro ontvanger ?
Welke afmetingen van de ontvanger zijn geschikt voor de Elf ?
Alvast dank voor je reactie !

Hey Rainbow .
Ik vlieg met Spektrum en heb een tijd geleden eens een 4 tal kleine ontvangers gekocht via Ebay ( deze zijn spijtig genoeg niet meer te krijgen )
De afmetingen zijn 30 x 15 x 8 / 5 gr en deze passen zonder probleem onder de vleugel
De kleinste futaba zoeken en de behuizing er af en beetje krimpkous erover , moet lukken

Succes , Blitske

Hallo Blitske,

In de handleiding van de Elf zie ik geen adviezen voor de roeruitslagen..
Welke uitslagen in mm bij hoogte en richting heb jij bij de Elf ingesteld ?
En welke hoogte-uitslag bij de start ?

Rainbow

Het hoogteroer moet gelijk staan ( evenwijdig ) met de tailboom , dit is een goede positie voor de eerste trim vluchten
Hoogteroer heeft een up en down uitslag aan het achtereinde van een 8mm en het richtings roer mag indien mogelijk vlot een 25mm uitslag hebben
Op hoogte heb ik een 50% expo staan , op richting maar een 15% .
Richtingsroer staat voor te werpen een 1 a 2mm naar rechts ( gaat ie rechter naar omhoog , ik werp rechtshandig ) , hoogte laat ik gewoon op de vliegstand staan en gooi zo goed als naar de horizon en Elfje klimt vlot naar +/-25 m en maak nu met regelmaat vluchtjes van een 90 sec ( en dit vooral bij de rustige val avonden , zalig gewoon !! ) Ook al enkele thermiek bellen geplukt en vluchtjes van een 5min gehad maar heel raar dan kom ik terug naar beneden want ik wil gooien :-)

Grtjs en veel plezier ; Blitske

Back