Op zoek naar een rc rally auto!

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Koenpro209, 29 mei 2021.

  1. Koenpro209

    Koenpro209

    Lid geworden:
    30 apr 2021
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ypenburg
    Hallo!

    Ik ben Koen, en ik ben opzoek naar een rally rc auto. Mijn budget is 100 tot 150 euro en ik ben benieuwd of jullie er een weten?
    Alvast bedankt!
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Rally is een 'moeilijke' klasse, wil je gewoon een racewagen met een rallybody, of effectief iets waar je op vlakke aarde / onverhard mee kunt rijden?

    Budget is ook nogal krap, een basic Tamiya TT-01 bouwpakket 1:10e onroad racewagen (bouwpakket met regelaar en motor) kost al min. €100. Dan heb je nog geen zenderset, servo, accu en lader...
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2021
  3. Koenpro209

    Koenpro209

    Lid geworden:
    30 apr 2021
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ypenburg
    Budget is laag inderdaad, het wordt dan mijn tweede rc auto, onroad met rally body zou ook al goed zijn...
    Rally lijkt me vooral gaaf omdat je dan op twee verschillende ondergronden kan rijden..
    Ik had er al een gezien, een hsp kutiger brushed, maar ik hoorde dat hsp niet zon goede kwaliteit is:)
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Dus je hebt al accu en lader?

    Tja, een onroad met rallybody is geen rallyauto, meestal hangt dat te laag bij de grond. Een rally auto staat iets hoger van de grond, heeft noppenbandjes, en meestal / liefst een badkuip/binnenbody/bescherming tegen stof en steentjes... indien je onverhard wilt rijden overweeg misschien ook even te kijken naar buggy/truck.
     
  5. Koenpro209

    Koenpro209

    Lid geworden:
    30 apr 2021
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ypenburg
    klopt, een onroad heeft dat allemaal niet inderdaad. ik had al gekeken naar de buggies en short course trucks, daar spraken vooral de 2wd modellen mij aan. Die zijn waarschijnlijk simpeler dus makkelijker in onderhoud dan 4wd.
    Ik heb al een accu en lader, maar ik weet niet of daar een goeie aansluiting bij zit voor een andere(T-plug/Deans)
    bedankt voor de reactie!
     
  6. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Qua accu's en laders:
    een goede lader kun je normaal gesproken andere kabels aan hangen.
    dus dan kun je ook instellingen maken om andere accu's op te laden.

    heb je alleen nimh accu's, dan kun je vrij lang met een hele simpele lader doen.
    maar ga je ook lipo gebruiken, moet je ook wat in gaan stellen.

    Qua aansluiting op de lader: vaak heb je gewoon verloopkabels te koop.
    of je knipt de stekker eraf, en soldeert er jouw stekker op.
    of je betaald misschien een haartje meer, maar vraagt het even aardig aan de man achter de toonbank...

    kan diezelfde man meteen alle spullen laten zien


    Qua onderhoud: alles wat niet beweegt, is simpeler in onderhoud.
    dus 2wd is simpeler in onderhoud.
    Punt is wel dat je met name moet kijken naar wat je er mee gaat doen. De kap is toch wel te wisselen..
    Kan best dat je dan uitkomt op een 4wd auto, met een andere kap erop.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  7. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Hallo koen! Als je een rally auto zoekt, moet je toch kijken naar tamiya. een tt01 subaru, kan je andere banden en vering opzetten, en dan heb je al een redelijke rally auto. op MP staat ook een Arrma fury Brushless voor 125 euro. misschien is dat wat?
     
  8. Koenpro209

    Koenpro209

    Lid geworden:
    30 apr 2021
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ypenburg
    Hoi Gerrie!
    Die arrma fury had ik al gezien, leek me ook een erg goede auto van een goed merk.
    ik ben inmiddels ook geintresseerd in de arrma granite/fazon voltage. Ook van arrma, en waterproof!
    Een tamiya lijkt mij ook een goede keuze, alleen ik weet niet of alles er dan bij zit voor mijn budget? Ik denk het niet....
    Ook vind ik de FS racing Marauder 1/10 brushed wel wat. In veel reviews staat dat hij degelijk en betrouwbaar is.
    Ik weet niet wat jullie mening is, laat het me vooral horen! en bedankt voor alle reacties!
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Tamiya is altijd een goed merk voor startende mensen.
    Niet duur voor wat je krijgt.
    en als je voor de meest basis (goedkope) versie gaat, kun je hem net zo lang uitbouwen en aanpassen tot hij als duurste versie uitgerust is.
    Ga je voor een RTR versie, zit alles er in.
    Alleen heb je dan in de regel een supersimpele lader, nimh accu, en een supersimpele zender.
    Maar, wel nieuw.
    geen zooi of verborgen gebreken.
    dan misschien het budget een haartje optrekken.. 100 a 150 is wel echt de onderkant van wat mogelijk is.
    2e hands kan alles. maar dan heb je soms nog steeds niets.
     
  10. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ik heb wel een Granite 2wd, met traxxas tetan 12t, misschien iets voor je? Kijk anders ook nog eens traxxas, zoals stampede, rustler, slash. Tamiya is idd wat te duur, maar kijk eens op MP. Fs racing ken ik niet. Mvg Gerben Nijman
     
  11. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Kom je toevallig uit regio beverwijk?

    Ik heb een tt02d daar zit een aluminium heatsink op de sport tuned motor. En heb ook torqeutuned motor.

    Voor de rest is het een vrij standaard tt02 chassis.

    Als je die zou willen kunnen we wel wat regelen.

    Body is wel een nissan niet echt rally maar die kun je zelf wel wisselen.

    Met elektro en zender mag je em dan wel voor 100 euro hebben.
     
  12. Koenpro209

    Koenpro209

    Lid geworden:
    30 apr 2021
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ypenburg
    Hallo allemaal!
    Ik woon helaas rond Beverwijk, wel bedankt voor het aanbod!
    Op Marktplaats heb je inderdaad wel veel mooie Tamiya's. Het grote voordeel van tamiya is de grote hoeveelheid aan onderderelen, bij FS Racing heb je dat natuurlijk veel minder. Heb nu een Himoto e8mtl, maar daar zijn de onderdelen ook al schaars voor...
    Het is dus wel verstandig om van een goed merk te kiezen, zoals inderdaad Tamiya, Arrma of Traxxas.
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  13. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Onderdelen zijn misschien schaars. maar kijk een op MP,(ik weet niet of ik dit mag zeggen, maar kijk eens: Sjors rc) Hij heeft bijna alles voor himoto. en anders zijn er ook wel buitenlandse bedrijfen die onderdelen hebben voor himoto.
     
  14. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    Als je de hobby in stapt, moet je niet iets kopen waar je de reservedelen van 1 persoon op MP moet kopen..
    of dat je meteen naar china moet mailen voor onderdelen.
    Misschien leuk als aanschafprijs. maar daarna ben je aan het rommelen en veel meer geld kwijt aan onderdelen.
    om nog niet te spreken van de wachttijd... 1 dingetje nodig en meteen weken in de wacht.

    Als je de hobby in stapt, moet je iets nemen wat in nederland door alle normale winkels ondersteunt wordt.
    Kun je ook gewoon in het nederlands om hulp vragen, mocht dat nodig zijn. en morgen of overmorgen binnen.
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  15. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Ach kijk op je gemak wat rond.

    Tamiya en traxxas zijn de merken waar je makkelijk onderdelen voor vind.

    Maar traxxas is toch wel wat prijziger in aanschaf.

    Maar ik denk dat een tt01 of 02 met een paar rally banden eronder best wel in de buurt komt voor huis tuin en keuken racen.
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.
  16. Koenpro209

    Koenpro209

    Lid geworden:
    30 apr 2021
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ypenburg
    dat klopt, voor die himoto moest ik een nieuwe servo arm bestellen, op banggood gedaan met 1 week delivery, komt hij 4 weken later aan...
    het lijkt me daarom ook handig om een auto van een bekend merk te kopen.
     
  17. Koenpro209

    Koenpro209

    Lid geworden:
    30 apr 2021
    Berichten:
    19
    Locatie:
    Ypenburg
    Is Arrma misschien iets? voor 99,99 heb je al een lekker simpele granite voltage...
    Zo'n Tamiya tt01 heeft een wielbasis van 257mm en is 185mm breed, dus die kun je ook makkelijk personaliseren enzo
    dat zal bij traxxas en arrma ook wel zo zijn. Niet het belangrijkste, maar tis toch wel cool om er een andere body op te zetten.
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    kap is in de regel niet het probleem.
    Als je een verse besteld, komt deze normaal blanco aan. dus moet je zelf spuiten, bestickeren, en de gaten voor de mounts maken.
    In principe als de maat (1:10 bijvoorbeeld) klopt, past erg veel van alle merken
     
  19. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Dat kan, Maar dat is niet een erg goede. moet je wel wat veranderen om hem goed te laten rijden.
     
  20. bronsmotor

    bronsmotor

    Lid geworden:
    12 sep 2016
    Berichten:
    714
    Locatie:
    waar me werk is
    Arrma kan ik niks van zegggen geen ervaring mee.

    Ik weet wel een tt01e dan kun je al genoeg afstellen.

    Maar is echt een beetje wat je wil.

    Ik heb een tt02b met een kleinere pinion gear en kogellagers en dat rijdt al best leuk.

    Maar als je echt anderen wilt inhalen dan komt het denk ik wel tekort.


    Maar wat is het doel eigenlijk?

    Gewoon voor jezelf voor de lol rijden of wedstrijden?

    Begint trouwens best een flink topic te worden haha
     

Deel Deze Pagina