Op zoek naar een (uitdagende) indoor-helikopter

Hm, apart, vliegt 'ie echt maar vijf minuten op één accu? Van een vriend met een MSR hoorde ik dat 't rond de acht zit. :D Misschien vergeet je gewoon de tijd tijdens het vliegen ^^ Dat is een bekend verschijnsel hier, geloof ik :D

@Niek
Bedankt voor de tip; heb goede dingen gelezen over die G3 Hyperions dus heb ik die accu's besteld (twee om mee te beginnen).
Kan ik in ieder geval de 4-poorts lader volledig benutten!:)
Zoek ondertussen wel verder naar een passende accu met en nog langere vliegduur.

PS ben je nog naar de vliegdemonstratie geweest in Zevenbergen?
Ik ben die avond niet geweest.

@Benno
Het wordt nu inderdaad leuker, misschien durf ik binnenkort de slaapkamer (met de 'zachte' ondergrong) als vliegplaats te verruilen voor de woonkamer.......
Sterk punt van de mSR vind ik dat hij tot nu toe niet echt schade heeft van de diverse crashes (ik hoop dat zo te houden, maar weet dat het een onderdeel van helikoptervliegen is)
Dat kopje thee......tja, dat hou ik voorlopig nog maar even gescheiden;)
Ha, ha, op mijn leeftijd duurt het waarschijnlijk allemaal wat langer.
Die helikopter voor buiten kriebelt af en toe wel, maar ik maak nog geen plannen.

@Taya-chan
Volgens mij zit het toch ronde de 5 minuten (met de originele 120 mah).
Ik zal vanavond weer eens serieus timen en zal het hier posten.

Peter

hey Peter, ik heb sinds gisteren mn hyperion cellen binnen en man, wat een verschil met de originele. Heli vliegt veel beter en kan net 7 minuten vliegen. khoop dat de levensduur ook wat langer is dan de originele want ze hebben het alle 2 laten afweten.

hey Peter, ik heb sinds gisteren mn hyperion cellen binnen en man, wat een verschil met de originele. Heli vliegt veel beter en kan net 7 minuten vliegen. khoop dat de levensduur ook wat langer is dan de originele want ze hebben het alle 2 laten afweten.
Dat kllinkt goed!
Ze waren tijdens mijn bestelling op voorrad dus ik hoop de mijne donderdag in huis te hebben.
Wel vreemd dat die originele accu's zo snel onbruikbaar zijn geworden.
Ben benieuwd hoe lang die van mij het uithouden.

Alleen wil ik wat extra accu's kopen, want twee maal 5 minuten vliegen alvorens weer te moeten laden schiet niet echt op.
Ik heb op Ebay drie accu's gekocht voor iets van 2,50 geloof ik; met verzendkosten zat ik op een kleine vier euro of zo. Die ik gekocht heb zijn 150 mah (de originele is 110). HobbyKing heeft ze ook, ietsje duurder.
Ik merk eigenlijk niet zo veel van langere vluchtduur... af en toe laat ik de timer van mijn zender meelopen, maar het zit doorgaans tussen 6 en 7 minuten.

Wat ik lastig vind is, als de accu signaleert dat-ie op raakt (led knippert) heb je eigenlijk al geen tijd meer om netjes te landen... als je toevallig in een lastige hoek van de kamer zit dan valt-ie toch gewoon waar hij is. Vanmorgen in een bos tulpen...

Vanavond even de vliegduur bekeken (niet met stopwatch, maar gewoon met horloge met secondenwijzer).
Ik kom echt exact op 5 minuten. Dit is vanaf het moment dat de rotor begint te draaien tot het moment dat de helikopter op de grond staat (nadat de power inzakt en de helikopter duidelijk begint te dalen).
Vliegen bestaat dan grotendeels uit hoveren en enkele kleine rondjes.

Best wel kort eigenlijk..........:(
Vandaar mijn bestelling van twee extra accu's.

Ben op zich meer geinteresseerd in accu's met een langere vliegduur dan meer accu's met een kort vliegduur omdat ik het wisselen vaak als een wat hinderlijke onderbreking beschouw.

Zal ook de discussie op RCgroups nog eens nalezen.

@bdoets
Ik heb inderdaad ook die goedkope accu's gezien. Hogere spec's maar niet echt betere praktijkrestaties. Maar ja ook voor een zeer lage prijs!

Peter

Wel vreemd dat die originele accu's zo snel onbruikbaar zijn geworden.

Neu niks vreemds aan, al eens gemeten met hoeveel ze door dat apparaat van jouw volgeplempt worden?
Dat heet omzet genereren..

De G3 accu's kunnen hier veel beter tegen.

De show?
Zonde man, je hebt echt veel gemist aan de fantastische show!
(en ik had je MSR daar graag even willen demooen)

Laatst bewerkt:
Neu niks vreemds aan, al eens gemeten met hoeveel ze door dat apparaat van jouw volgeplempt worden?
Dat heet omzet genereren..

De G3 accu's kunnen hier veel beter tegen.

De show?
Zonde man, je hebt echt veel gemist aan de fantastische show!
(en ik had je MSR daar graag even willen demooen)
Ok, jammer van die originel accu's, maar goed om te weten dat die G3's er beter tegen kunnen en daarmee waarschijnlijk langer meegaan.
Ze zijn vandaag verzonden dus als het goed is heb ik ze morgen in huis:)
Zal melden hoe ze bevallen.
Klopt het dat ze eerst een paar keer gebruikt moeten zijn voordat ze hun maximale capaciteit bereiken?

Ik heb nu spijt dat ik niet meer moeite heb gedaan om toch naar de show te komen.....maar ja het leven bestaat uit keuzes.

Klopt. En mijn nu beste G3 shocky accu is eens goed kortgesloten (gezapt?) geweest..
De draden smolten eraf!

Er was een blokje micro (coaxiaal) copters, redelijk statisch,
dan had ik in contrast tegelijkertijd met deze blauwe bliksem even door de zaal kunnen raggen :)

ps: as zondag weer alphen.

Laatst bewerkt:
Ok, eerste vlucht gemaakt met de twee nieuwe g3 accu's van Hyperion.
Even globaal getimed kom ik op 7 minuten.
Zal nog eens (nauwkeuriger) meten als ze een paar keer gebruikt zijn.

Als ik kan kom ik zondag ook naar Alpen.

Peter

De power lijkt bij de Hyperions wel wat abrupter in te storten, met meer kans op de 'chicken dance' waarbij de helikopter op grond komt (op de zijkant) en ondanks dat de throttle dicht staat de rotor toch blijft draaien.

Ik zal hier rekening mee moeten houden; tot dusver heeft de mSR er nog geen schade aan overgehouden, maar het kan niet altijd goed blijven gaan!

Peter

Even globaal getimed kom ik op 7 minuten.
Er blijven bij mij wel grote verschillen in, maar ik hou het erop dat dat komt omdat ik de ene keer veel in grondeffect vlieg en de andere keer hoog door de kamer kruis...
Overigens, als ik in grondeffect vlieg kan ik wel merken dat er langs de vloer van de kamer nogal wat luchtstromingen zijn waar je normaal geen erg in hebt. Wat hoger kan ik 'm rustig een tijdje laten hangen, maar vlak boven de grond gaat-ie altijd wel richting een of andere tafel of stoel en moet ik alert zijn.
Nou staan er op de vloer natuurlijk wel veel meer stoelen en tafels dan op het plafond...

Als je ondersteboven in de bank gaat zitten niet hoor.
Na een tijdje krijg je een totaal andere kijk op je huiskamer....oh ja..en een rooie kop :mrgreen:

En jawel, dan is het nu toch zo ver! De eerste schade aan de mSR.......:( en natuurlijk de achilleshiel van het ding, het kapje op de achterkant van het staartmotortje.
Door een crash waarbij de helikopter op het asje van de staartrotor valt wordt het kapje (met de borsteltjes) van de achterkant van het motortje geduwd.
Helaas heeft de motor nog gedraaid en zijn de contactjes/borsteltjes beschadigd en dus moet er een nieuwe motor komen.......:mad:

Ik zal een aantal dagen alleen kunnen simmen, totdat de reserve motor is gearriveerd.

Deze (afgelopen) zondag indoorvliegen had helaas een slechte afloop.
Niet alleen mijn mSR is kapot gegaan, ook de 3 kanaals IR helikopter van mijn zoontje heeft kuren; linksom om z'n as draaien lukt vrijwel niet meer.
Ben er nog niet achter waar dat aan ligt (zal een posten in het Max Z draadje).

En o, o wat is dat spul allemaal ontzettend klein om aan te sleutelen!
Ha, ha, Ik wil een GROTE helikopter!

Maar ja: welkom bij RC helikopter vliegen.

Peter

Ja ja,
das nou precies modelbouw...
Leuk een middagje vliegen en dan weer bouwen..
En natuurlijk het onvermijdelijke wachten op de juiste onderdelen..
Die MSR zal wel weer vliegen.
Daar zijn wel onderdelen voor te vinden..
De goedkope klasse is echter meestal veel moeilijker..

Tijdens de meeste meetings vlieg ik wel het een en ander kapot.
Soms door vreselijk domme fouten.
Zo vloog ik mijn 500se even zonder de 35Mhz antenne uit te schuiven op mijn zender.
Die crash was een grote deuk in mijn portemonnee maar nog groter op mijn eigenwaarde..

Benno

En de mSR is al weer gerepareerd!:)
Maandagochtend besteld en vandaag (dinsdag) al binnen vanuit België!
Heb meteen nog maar wat onderdeeltjes mee laten komen, waaronder blade-grips.
Ik hoop wel dat ik hem weer een tijdje heel kan houden ; zal de staartmotor aanpassen dat het niet weer zo makkelijk kan gebeuren.

De Firespy van mijn zoontje is echter nog niet gerepareerd ; ik weet niet wat er kapot is en om nu alle onderdelen één voor één te gaan vervangen lijkt me een beetje prijzige oplossing voor dit helikoptertje.

Misschien moet ik maar een Solo Pro voor hem kopen.;)

Indoor vliegen in het noorden van het land?

bericht verplaatst naar E-flite mSR discussie

Laatst bewerkt door een moderator:
Back