Op zoek naar goede geluidsmeter.

Onze modelvliegclub is op zoek naar een goede niet al te dure decibel-meter om de geluidsproducties van onze brandstofmodellen te testen.
De meter die we voorheen gebruikten was een zeer duur professioneel apparaat die via een oud-werknemer van dat bedrijf incidenteel gebruikt mocht worden.
Nu willen we zelf graag zo'n apparaat aanschaffen.
Ik heb op internet bij https://www.pinearts.nl/index.php/professionele-db-meter-decibelmeter-geluidsmeter.html een geluidsmeter voor € 69,99 gevonden (resolutie 0,1 dB, precisie 1,5 dB) en vraag me af of dat wat zou kunnen zijn.
Heeft iemand een goede tip voor een goede meter, misschien omdat die ook bij de eigen club gebruikt wordt?

Mijn vereniging gebruikt een meter die bouwgelijk is aan de Voltcraft SL-200 van Conrad. Dit is een klasse 2 meetinstrument. In onze omgevingsvergunning wordt het gebruik van een klasse 2 meetinstrument voorgeschreven. Conrad heeft ook nog de goedkopere SL-100, maar dat is een klasse 3 instrument.

Wij gebruiken ook die Conrad meter (die SL 200) en die geeft bij ons voldoende goede meetresultaten.

Groet, Bert

Bedankt voor jullie reacties.
Die SL-200 kost bij Conrad momenteel € 129,-.
Die "merkloze" meter bij pinearts kost € 60,- minder en heeft eigenlijk dezelfde eigenschappen. Er staat alleen niet uitdrukkelijk bij dat het een klasse 2 meter is...
Misschien moet ik eens even informeren bij dat bedrijf. Zestig euro verschil is best veel voor een modelvliegclub(je).

Zelf heb ik trouwens nog een wat oudere SL-50, maar die vertrouw ik niet, omdat die een nauwkeurigheid heeft van slechts + of - 3,5 dB.

Back