op zoek naar iets snels

Vorig weekend had ik mn turn left van simprop nog maar eens wat krachtiger gemaakt.
HET 2w23 evolite4s 2100 50A controller.
Dit blijkt een beetje teveel van het goede te zijn voor dit styro-abache aiframe. Hij begon te "flutteren" in vlakke volgas vlucht.
Gelukkig is hij niet beschadigd geraakt, maar deze aandrijving ga ik dus niet meer gebruiken in dit toestel.
Nu ben ik op zoek naar een hypersnel toestel die deze aandrijving kan verdragen.
Mijn laatste nieuwe aanwinst is een sunracerII van FVK, deze is al heel snel met een HET 2w20 en 3S erin (rompje propvol), maar ik wil sneller.
Een vriend van mij raad mij een jibe2 aan, maar met zn aankoopprijs van +450€ leeg vind ik hem te duur.
Wie weet iets voor mij?

Voor jouw setup, een voodoo, die is redelijk vergelijkbaar met bv de turn left alleen heel erg stevig.
Het is een sp400 pylonracertje maar dan sterk, Der Himmlische Höllein - The heavenly Hoellein
Maar of het zomaar past...
Anders een volbloed F5D toestel, maar die zijn iets groter, en gaan harder met een andere setup.

Inderdaad, een voodoo is erg leuk. Alleen ben ik bang dat het niet past.

Een andere opties is een oud type F5D model (sunracer is van dit format), zoals de Avionik D-99 of D-2000. Die zijn ongeveer 90-100 cm en zijn ontworpen voor 7 Sub-C cellen.

De Jibe2 is ook een goede keuze, past veel in. Goedkoper en ook geschikt voor zeer hoge vermogens is de Demon F5D. Te verkrijgen bij stratair. Ik vlieg momenteel een Demon met 6S 2170. Dit zijn dan wel 2 3S pakketten achter elkaar in de romp.

Het nadeel van de wat grotere kisten is dat het wat langzamer oogt, dus mik op minstens 700 Watt, 1000 is leuker ;)

Die flash lijkt mij dus zeker geen optie, hij flutterde ook bijna uiteen in het filmpje.
De voodoo ken ik en is een prachtig machientje, maar is inderdaad te klein voor mn setup.
De demon lijkt mij een geschikt airframe te zijn, heel mooi ook trouwens.

bedankt

Als ik mn 2w13 5lipos geef met een 4.7*4.7 cam
Zou hij ongeveer een 55A moeten trekken dat is ongeveer 1KW
Hij zal het geen 2 minuten voluit verdragen, maar ik denk dat het gezonder zal zijn voor mezelf ook nu en dan es wat gas terug te nemen:mrgreen:

Leuk kistje, en lekker snel idd. Ik ben benieuwd naar jouw filmpjes.
Wat doe je met je oude toestel? Als je er niet meer mee gaat vliegen heb ik misschien interesse. Ik zoek iets met wat meer sneheid dan een funjet, maar nog niet zo snel als deze monsters.

Turn links!

Mn turn left ga ik houden voor op de helling, het blijft een heel leuk toestelletje om mee te vliegen en ik denk dat hij zich perfect zal thuisvoelen op een ietwat winderige dag op de helling.
Een vol ijzeren spinnertje draaien voor het gewicht in de neus en een zwaar ontvangerspakket in de romp en klaar.

Als je ietwat sneller wil dan je funjet kan ik je de turn left echt wel aanraden. Een 3S setup met ongeveer 30A en hij vliegt heerlijk strak en gaat 90° door de bocht zonder verassingen. Als je het es wat rustiger aan wil doen, gewoon de motor uit en rustig wat lijntjes trekken.
Het is de perfecte allrounder.;)

stratair

Kheb vandaag een telefoontje gekregen van stratair uit Oostenrijk.
Gewoon efkes om te zeggen welke kleuren ze op stock hebben, of ik de "show" versie of de gewone wou, en welke servos ze moesten inbouwen voor mij.
De show versie is nog wa meer koolstofvezel versterkt dan de standaard exite, dus de show zal het worden.
Supersympatieke en correcte gasten.

Als je ietwat sneller wil dan je funjet kan ik je de turn left echt wel aanraden. Een 3S setup met ongeveer 30A en hij vliegt heerlijk strak en gaat 90° door de bocht zonder verassingen. Als je het es wat rustiger aan wil doen, gewoon de motor uit en rustig wat lijntjes trekken.
Het is de perfecte allrounder.;)

Ik vlieg nu ook een Blizzard, ken je dat toestel? Zijn ze vergelijkbaar wat snelheid betreft?

IK weet niet wat je motor-batterij setup is, maar ik denk dat de turn left toch een heel stuk sneller kan dan een multiplex blizzard

Ik heb er een slordige 380 Watt inliggen. Met een verse accu krijg ik hem aan het flutteren in een duikvlucht met de motor aan. Ik vind de turn left wel een heel fraai ogend kistje.

De turn left had een kleine 600watt nodig vooraleer hij begon te flutteren in duikvlucht :D. Ik denk als je met een 4.7*4.7 prop niet boven de 400W gaat de turn left geen krimp zal geven.

Voodoo van Hoellein met 8mm Mojo servo's in de vleugel en speed 480 brushless (Kontronik, Hacker, Neu, enz.) op 3S 2250mah 30C Rhino van HobbyKing.

Jos

Back