Op zoek naar leuk electro 3D kistje voor in de zomer.....

Helaas geen ervaring met die modellen, maar ik weet wel dat ik die katana al vaker gezien en vind die SUPER! ligt ook aan het kleurenschema :). maar uhm: ónly for sale in America'.

Luuk

Ik zou voor de Katana gaan, maar ik ben dan ook een Katana-liefhebber :P

Grt.

ik heb de edge 540 van e-filte. Vliegt heerlijk ;) Helaas is de afwerking een stuk minder :( staart is licht getwist en volgens mij klopt de instelhoek ook niet 100%. Onderstel is niet echt geschikt voor gras enz...

Simpel: De Fliton Prodigy! Alle andere genoemde kistjes hebben een veel te lage romp om volwaardig mee 3D te kunnen vliegen.

ik zou absoluut voor de Katana gaan.
Prachtig model, perfect afgewerkt en vliegt heerlijk, ik amuseer me er rot mee in de Reflex simulator :lol:

Ik ken het toestel niet maar vind het een absoluut prachtig model :lol:
ik wens je veel succes toe met het bouwen en het vliegen.

Ik vind persoonlijk modellen als de Katana mooier om te zien dan zo'n prodigy o.i.d. maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. F3A-achtige modellen zijn nou eenmaal niet ontworpen om mooi te zijn, maar om goed te vliegen.

Grt.

De Katana Mini is niet van E-Flite of E-flightline (laatste is een winkel) maar van www.precisionaerobatics.com.
Referen naar de kwaliteit van de Mini Edge (wel van E-flite) is dus 'fout'. E-Flite heeft ook nog een Mini Funtana. Volgens mij is daar al een draadje over.

Wat mij wel opvalt is de grote hoeveelheid rudder die nodig is om het ding knife-edge te houden met toch al een behoorlijke snelheid, lijkt wel stabiel (of weinig coupling of toppertje aan de knuppels).

Rick

Tadango zei:
ik heb de edge 540 van e-filte. Vliegt heerlijk ;) Helaas is de afwerking een stuk minder :( staart is licht getwist en volgens mij klopt de instelhoek ook niet 100%. Onderstel is niet echt geschikt voor gras enz...

Landen op gras is inderdaad lastig heeft de neiging om op z,n neus te kiepen, ik heb zelf de wielsteun iets naar voren gekanteld + grotere wielen (46mm) , over de afwerking ben ik wel tevreden , toestel kan alle figuren.
als cijfer zou ik een 8,5 geven.

@rick_nt. Ik had het ook over die van e-flite ;)

@mao. Dat geld voor bijna alle kleine toestellen. 50mm wielen en verstevigd carbon onderstel (standaard buigt het enorm naar achteren) en zonder wielkappen gaat het nu best aardig. Ik moest al wel de staart repareren door alle klappen :(

Moeilijke keuze hoor. De Katana mini en Extra of Edge zien er als semi schaal modellen wat realistischer uit. De vliegeigenschappen van de Prodigy zijn wel ontstellend veel beter. (Ik heb inmiddels met die van mij gevlogen.)

Door de hoge romp is het rudder ongeveer zo effectief als een shockflyer. Hierdoor is de beweeglijkheid om alle 3 de assen enorm. Alleen dan kun je spreken van een volwaardig 3D vliegtuig.

Het is inderdaad zo dat de F3A-achtige uiterlijk er voor zorgt dat je er ook nog heel precies kunstvlucht mee kunt vliegen.

Het is dus gewoon afhankelijk van wat je zoekt: Looks of vliegeigenschappen.

@Tadango: Dat hadt ik begrepen, maar de Katana die Marcel aanhaalt is dus van Precision Aerobatics.

Deze is bijvoorbeeld al voorzien van een CFK landingsgestel en nog een heleboel ander CFK spul volgens hun pluspunten verkoops-lijstje. Waaronder zelfs CFK wielbakjes, leuk maar inderdaad alleen toepasbaar op een grasveld als een green of een verharde baan. Dat laatste heeft Marcel volgens mij wel ergens tot zijn beschikking.

Rick

Hee Marcel.
Inderdaad wat Bert al zegt: wil je een mooi dametje dat later toch een krengetjes schijnt te zijn of ga je voor het "lelijke eendje" dat een "mooie zwaan" blijkt te zijn. :P

Zoals de meeste wel weten, telt bij mij maar 1 ding en dat is flight performance!!!
Aangezien ik je een beetje ken Marcel en weet hoe jij je heli "mishandelt" :wink:, zou ik voor zo'n Fliton Prodigy gaan.
Die andere kistjes doen het ook wel maar hebben toch een aantal beperkingen waar je later spijt van krijgt.
Ga zeker niet voor de E-flite kistjes, te zwaar en niet ontworpen om te presteren.
Dit zijn de Great-planes "flat-outs" van de houten 1 meter kistjes als je begrijpt wat ik bedoel. :roll:

Hmm nu word het toch wel moeilijk.

Eigenlijk wil ik dus inderdaad kiezen voor het "mooi dametje" ,ik vind die mini katana zo'n leuk/mooi model,past mooi bij mijn andere 2 funtana's hehe.

Maar die versie van Precision Aerobatics is dus eigenlijk ook geen succes denk je Didier?

Even voor de duidelijkheid,ik ga er geen precisie figuren mee vliegen,of wedstrijdfiguren ofzo,maar gewoon een beetje in de zomer op de asfalt baan op vliegbasis Gilze-rijen wat 3D-en ;-)

Back