Hoi allemaal,Lange tijd geleden alweer maar ik heb jaren rc-gezeild. Ooit begonnen met de Mistral van Robbe, toen de Saudade van Graupner en als laatste project de Robbe Smaragd. Voor de Smaragd heb ik destijds een systeem ontwikkeld om een heuse Bolle Jan te kunnen zeilen. Een BJ is een kruising tussen een genua en een spinnaker. Op de website van De Vries sails kon je destijds een offerte vragen voor 1:1 zeilen. Bepaalde maten invoeren enzo. Dit had ik gedaan voor de Smaragd. Ik werd gelijk gebeld of ik niet een vergissing had gemaakt in mm en meters. Nee zei ik, het is voor een modelboot. Geen probleem dus en ik kreeg keurig een pakket met voorgesneden profilelen die ik met de meegeleverde lijm in elkaar moest plakken. Zo kreeg het zeil al de voorgevormde bolling. Naderhand heb ik ook zo een grootzeil besteld (staat niet op foto). Ieder geval na lange tijd niet gezeild te hebben begint het bloed weer te kruipen. Op Hobby King heb ik al potentionele boten gezien die voor een tune-up in aanmerking komen. Ik zoek dus een redelijke grote boot, iemand suggesties?
Groet Rob
Groet Rob