Op zoek naar nieuwe LiPo accu

Het is iets waar ik geen haast mee heb, maar voor mijn nieuwe zwever http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=37095&start=0heb ik straks wel een nieuwe LiPo accu nodig.

Er moet minimaal continu 35A uit geslurpt kunnen worden.
Accuspanning 14.4V (vier in serie dus)

Capaciteit zo rond de 3000mAh. Daar kan ik dan een middag mee vliegen.

Daarnaast mag de accu niet breder zijn dan 48mm.

Ik heb dit op het oog bij staufenbiel (http://www.modellhobby-shop.de/pages/flugmodelle/Staufenbiel.html):

3200 mAh 14,8V 20 C
Art. Nr. 085T10832004
Neue LiPO Hochstromzelle , komplett mit Balancer Anschlusskabel ( Sytem Sky-Holic, Polyquest). 130x44x33mm, 20 C ( 64 A ) ,330g

LEIDER ERST ENDE SEPTEMBER WIEDER LIEFERBAR
Details € 115.00

Zijn er ook andere mogelijkheden? heeft iemand ervaring met deze accu's?
 
bedoel je de powerhouse cellen? ik heb 2 paketten van 4s3200 bij mij zijn ze maar 25MM dik en 44 op 145 , 300 Gram ze passen zelfs in men gillette
Ik heb ze sinds Dortmund, en van het weekend gebruikt op 31 A terwijl ik ze al over belast heb met pieken van 60A
Volgens mij zijn deze cellen niet slechter als de kokam 3200
Met mijn zwever maak ik stijgvluchten 20 a 30sec dus echt continu is dat niet daarom ga ik nog een groter blad steken zodat ze op 35-40Amp belast zullen worden.

35A 14,3V 20sec thuis gemeten
55A 13.2V 10sec als ze wat warm krijgen dan loopt het voltage iets op, ik kan wel eens een in flyght graphiek maken.
 
val zei:
bedoel je de powerhouse cellen?

Yep!

Ik heb hier ook een goede kandidaat. Goedkoper, en weer ruim 100gram lichter. (als ik reken met de specs)

Een in flight grafiek is altijd leuk! Kan je eens het verschil tussen statische propbelasting en dynamische propbelasting bekijken. Een zien wat dat scheelt in stroom. Ik denk niet zoveel, omdat je maar blijft trekken met een zwever om hoogte te maken. Maar misschien heb ik het mis!
 
Dag Berrie,

Zonet men viagra in de lucht gestoken met mijn eagle tree erin. 2 vluchten, de laatste is een statiche meting trekkracht ongev 1,6 Kg model heb ik daarvoor aan een weegschaal gegangen. de temperatuur komt van de motor, de batterijen waren handwarm na een vlucht 40°. rpm is spijtig genoeg uitgevallen tijdens de vlucht. spanning en prestatie stijgen naarmate de lipo's warmer krijgen. aanvang 10°.



Nu en dan zit er eerst een kleine steiging van de stroom en dan een dip van 20 - 25 Amp Dit is wanneer ik het model overtrek en ik even goed moet duwen zodat het model vlak vliegt om weer snelheid te maken, daarom zakt de stroom zo'n 20%(bij volgas 'horizontaal'). in de vlucht vraagt hij evenveel stroom als op de grond 30Amp, model maakt ook bijna geen snelheid vandaar wellicht.
Als je eagle tree software hebt of kan vinden, dan stuur ik je de files zodat je alles beter kan zien.

De powerhousen hebben wel al wat afgezien bij mij wellicht te lang dichtbij de 20Cgeweest, want ik krijg ik met men ultimate soms een to low voltage warning tijdens het laden. anderen hebben hier geen last van.

Viagra 2,5M 2,2Kg twister 40, 10x6 aero-naut.

succes met je eigen zwever!
Groeten Val
 
Back
Top