Op zoek naar Pylon Racer

Hallo

Na enige tijd gevlogen te hebben met snelle Warbirds.
Ben ik toch weer op zoek naar iets snellers.
Ben op zoek naar een klein handig formaat pylon racertje wat als een speer gaat.
En dan bedoel ik niet 150km maar richting 200 km+(als dit mogelijk is):rolleyes:

Ik heb hier misschien nog een aandrijving liggen van een Funjet, is deze geschikt?

Hochleistungs Brushless-Set, nicht nur für den FunJet , sondern
auch für alle anderen, vergleichbaren, schnellen Jet-Modelle bis
800 g.
Stromaufnahme mit 3S LiPo und beiliegendem Prop: ca. 30 A

Graag zou ik uw advies willen over deze modellen, omdat dit mijn eerste wordt.

Budget: €300-€400

Mvg Zeb

Beetje meer info over de setup die je erin wilt doen is wel handig, vooral de diameter van de motor, is die 30mm of minder dan is er een zee aan modellen.
De grote van de accu is ook ZEER belangrijk.. je zult er waarschijnlijk eentje speciaal hiervoor moeten halen...

lijkt me leuk.

ik heb volgend motortje liggen maar weet niet of ik die kan gebruiken en met welke prop...

RCtechnics Internet Store

KV (RPM/V): 2600
Werk Stroom: 4A-8A
Max. Stroom: 20A (60 sec. max)
Max. Eff.: 8-15A > 74%
Stroom Onbelast: 1.3A@10V
Gewicht: 36g. (excl. mounts)

ik denk dat wingman zijn setup wel serieus overpowerd zal zijn??:)

Ik ben zeker geen expert op electropylongebied, maar als ik 36 gram lees heb ik al het idee dat je de 150 Km/u op je buik kan schrijven.

Hallo Zeb,

Een coyote is een prima toestel.
Hij is er in een 1.50mtr en een 1.75mtr uitvoering.
Voor je pylon aspiraties zou de 1.50mtr uitvoering de voorkeur hebben.

Zelf heb ik hem in 1.75 gevlogen als hotliner met diverse motoren en vermogens.
Prima toestel en behoorlijk snel.
Wel had ik een liggerin gebouwd met carbon rovings onder en boven. Hiermee was de sterkte geen enkel probleem en kon ik op vollesnelheid keihard up trekken.
Of de standaard oplossing met alleen een multiplex ligger voldoende is waag ik te betwijfelen. Voor wat rustiger vliegen moet het natuurlijk wel voldoende zijn.

Groet,
Gerben

Vriend van me heeft dat motortje ook
op 3s lipo met 5x5 APC draai je 20.000rpm op zo'n 18A meer dan 350gr statische trekkracht

lijkt me leuk.

ik heb volgend motortje liggen maar weet niet of ik die kan gebruiken en met welke prop...

RCtechnics Internet Store

KV (RPM/V): 2600
Werk Stroom: 4A-8A
Max. Stroom: 20A (60 sec. max)
Max. Eff.: 8-15A > 74%
Stroom Onbelast: 1.3A@10V
Gewicht: 36g. (excl. mounts)

ik denk dat wingman zijn setup wel serieus overpowerd zal zijn??:)

Op een depron fastcat (jet modelletje) Ging vlot voor depron maar op een gestroomlijnt model zal het beter presteren.

met 4,5x4,1 zal je wel op 18A ESC kunnen vliegen of 5x4,5 zal hij ook iets meer toeren draaien.

voorlopig enkel een 4x4 gws oranje propje liggen. had het motortje al eens op een speed 400modelleke gezet met 5x5 maar dit was idd tte veel, regelaar sloeg af en kistje stond mooi recht in de aarde. eens proberen met de 4x4 prop. van cellen heb ik 3cellen 540mah(zal mss te weinig zijn)

en volgend toestelletje( heb ik ook de grote broer van gehad) vleugelbuis te slap)
nanoplanes_baby-shark
filmpje: http://www.nanoplanes.net/baby-shark-brushless.wmv
gewoon depron bouwen , zal wel niet de snelheden halen zoals hierboven vermeld maar ik hoop toch wat snels. als het propje niet teveel buigt en de lipo het houd.

Back