Op zoek naar winkels in Nederland die zwevers hebben

LS,

Nu er net voor mijn neus een hele mooie DG808s electrozwever verkocht is uit de verkoopsectie, ben ik op zoek naar een winkel die schaal zwevers verkoopt waar ik mezelf arm kan maken.
Gezochte afmeting is rond de 3m in bezit van flaps en/of remkleppen.

Wat ik tot nu toe tegenkom op de sites zoals verspaget, Quartel, etc zijn de Bixler achtige beginnerskisten of de kleinere kisten. Wens is zoals de DG808, DG1000, ASW28, etc.

Hoor het graag, want ik kom niet verder.

Gr. Ronald

Winkels hebben meer in huis dan op hun webshop staat.
Dus even bellen helpt je vaak verder.

De verspaget, quartel, etc weet ik wel te vinden, maar misschien weet 1 van jullie nog een minder bekende winkel waar je ook alles kunt zien/krijgen en waarbij service hoog staat.
En noem geen Toemen, want die verdient geen stuiver meer aan mij.

Winkels hebben meer in huis dan op hun webshop staat.
Dus even bellen helpt je vaak verder.
Hoi Rhelie,
dat is nou net het probleem .
Je hebt internet,
Je hebt heel veel winkels met een internetshop, zodat je thuis rustig alles kunt bekijken.
En als het op voorraad is ,( dus niet een schijn voorraad) vindt ik het zeer gemakkelijk kopen !
En als je moet bellen , of ze iets hebben , wat niet op hun site staat, dan is voor mij de lol er al af.
Vindt dat persoonlijk zeer vervelend.
Joop

In Nederland is er maar zeer weinig aanbod van schaal zweefvliegtuigen in de winkels. Hiervoor zul je toch moeten uitwijken naar het buitenland. Een klein rijtje om eens mee te beginnen: Staufenbiel, Lindinger, Schweighofer, Thommys, Hoellein, FVK, Schmierer, Pollack. Voor het echt mooie en grote spul moet je naar de fabrikanten zelf (Baudis, Wildflug, Schambeck, Schroder, Rodel, oldgliders, HKM, Paritech, TUN, flight-composites, blue airlines, fraesfritz, windwings). Genoeg internetvoer voor een paar dagen kwijlen.

Hobbyin in Waalwijk heeft diverse goede zwevers in het assortiment.
En als je kunt wachten tot het voorjaar dan is het een aanrader om naar Prowing te gaan in Duitsland.
Daar vindt je zo ongeveer alles wat er te koop is in Duitsland op 1 plek met vaak leuke aanbiedingen.
http://www.prowing.de/nord/homeeng.html

Laatst bewerkt:
@ JB
wacht even wel willen rondneuzen op het net en niet even bellen naar een hobby inn in waalwijk of verspaget in eindhoven .
volgens mij staat je pet als modelvlieger dan echt verkeerd in mijn ogen .Juist de info vergaren via real live contact is het beste . Je kunt dan ook nog naar de winkel gaan en de bouwdoos bekijken of de doos waar je enkelt lijm en servos bij in gooit ,even rammelen en klaar (de arf dus).
Hiermee behoed jeje van miskopen en kun je gelijk vergelijken .

@ JB
wacht even wel willen rondneuzen op het net en niet even bellen naar een hobby inn in waalwijk of verspaget in eindhoven .
volgens mij staat je pet als modelvlieger dan echt verkeerd in mijn ogen .Juist de info vergaren via real live contact is het beste . Je kunt dan ook nog naar de winkel gaan en de bouwdoos bekijken of de doos waar je enkelt lijm en servos bij in gooit ,even rammelen en klaar (de arf dus).
Hiermee behoed jeje van miskopen en kun je gelijk vergelijken .
Als het mogelijk was . en ik er geen uren voor in de auto hoef te zitten . Dan zou ik het liefste een grote zaak binnen lopen.
En inderdaad dan persoonlijk willen spreken met de eigenaar/verkoper.
Dat is het ideale plaatje, althans voor mij.
En telefonisch vindt ik niet prettig, gebeurt heel vaak dat je heel lang moet wachten voor er opgenomen wordt . Als er uiteindelijk opgenomen wordt. "heeft u een ogenblikje" dan hoor je een tijd lang geroezemoes en stemmen.
En als je dan geholpen wordt en concreet met een vraag komt, oo zal even voor u kijken in het systeem, zo te zien moet het er zijn.... maar zal voor alle zekerheid nog even kijken op de stelling.

Vandaar Serge , dat ik een goede winkel dichtbij prefereer, voor een persoonlijk contact, maar dat zit er dus niet in . Dan maar een goede webwinkel waar alles zeer duidelijk en uitgebreid op staat en een echte voorraad en ja die zijn er gelukkig ook wel in Nederland.

Wat zoekt Ronald precies voor kist? Als hij dat specificeert kunnen we hem misschien helpen met merken, winkels, etc. En, als we wat tegenkomen in de 2e hands regionen kunnen we dat hier melden.

Dus wat voor type, spanwijdte, gewicht, budget, etc.

Kant en klare modellen en bouwpakketten in velerlei prefab staat, zijn in principe allemaal gelijk. Het maakt niet uit waar je die koopt. (persoonlijk) de winkelier spreken zal je waarschijnlijk minder opleveren als je eigen oordeel vellen adhv. vele ervaringen van modelpiloten. Bouw- en vliegervaringen zijn altijd subjectief en sterk afhankelijk van de kwaliteit van de piloot en hoe goed die een model kan (in)vliegen en afregelen. Een winkelier heeft echt niet alles gevlogen en gebouwd, bovendien heeft hij andere aspecten die voor hem van belang zijn (marge, de goede winkeliers daargelaten).

Ik raad je aan om eens in de (web) winkels te gaan neuzen, kies een paar modellen die je aanspreken (prijs, uiterlijk, vliegdomein, kwaliteit, bouwmoeilijkheid, ...), ga de fora op en vraag naar ervaringen. Kies dan je zwever, en koop die waar jij wilt, in een gewone of web-winkel, met persoonlijk of digitaal contact ....

• Like
Reactions: J.B
Er werd een vraag gesteld wat ik precies zocht. Ik ben op dit moment echt specifiek op zoek naar motorzwevers met de DG808s look.
Een motorzwever zodat ik ook bij ongunstige weersomstandigheden mbt zweven ook nog redelijke vluchten kan maken. Het is niet zo dat ik met Mach 2 rond wil vliegen of wil prophangen, het moet puur een motor zijn die me weer op hoogte kan brengen. Ik heb ook eerst zitten denken aan de DLG's, maar wil me in eerste instantie focussen op een motorzwever. Misschien wel liever lui als moe. :-)

De dg808s die verkocht is via het mbf was volgens mij van flyfly/hebu.
Als u dat intikt op google komt u op een aantal site uit die deze kist verkopen. Leeg zo rond de 230 euro of pond ex verzenden. Kan in nl zo snel niets vinden.

Staan ook wel wat topics op rc network waar ongetwijfeld een hoop ervaringen over het toestel in gedeeld staan.

Heb ook liggen kijken naar de flyfly zwevers, er zijn uiteenlopende meningen over te vinden. Een clubgenoot van me heeft er zo een en is wel tevreden voor de prijs dat hij betaald heeft maar niet over de afwerking. Vliegen doet dat zeker maar het zijn geen prijsbeesten.

Ps: die DG600 bij Aerobertics is echt een goeie, heb deze in de gfk versie, check even men draadje daarover als je er meer over wil weten. Verder de topmodel discus of ventus, ook de max!

Groetjes

Back