Op zoek naar winkels in Nederland die zwevers hebben

Misschien zeg ik dingen dubbel want ik heb niet alles doorgelezen.
Er zijn in Nederland geen winkels die schaalzwevers verkopen.
Zelfs in Duitsland is het moeilijk.
De meesten worden verkocht direct vanaf de fabrikant, de winstmarge is zo klein dat het voor winkeliers niet interessant is.
Als je echt op zoek bent moet je naar zweefmeetings, dan kan je bouwkwaliteit zien.
Er zit nogal een verschil in kwaliteit tussen een Royal model en een Paritech bijvoorbeeld.
Helaas ook een prijsverschil.
Je moet eerst even je budget bepalen, wat wil en kan je uitgeven,
Een model kan misschien 700 euro kosten maar daar komt dan een partij servo's bij en regelmatig ook een intrekbaar landinggestel.
Tel daar minimaal (bij een 4 meter zwever) 350 euro bij op.
Ik zag de beurs Prowing voorbij komen.
Daar hoef je niet te zoeken, ga liever naar de Segelflugmesse in Schwabmünchen, daar staan bijna alle fabrikanten.
En, zoals Dirk al zei, er is heel veel gebruikt te koop, als je op meetings gaat vragen hoor je vast wel wat.
Je zal dat soort modellen niet of zelden hier op het forum vinden, je moet dan op duitse fora kijken (rc-network, rcline of in het Oostenrijkse forum http://www.tun.ch/boerse.php?page=15

Je zoekt iets van een DG800.
Voll GFK of styro abachi vleugels?
Misschien zijn er wel mensen die iets te koop hebben en dit draadje lezen....

Gert-Jan

Als je hem in Europa of Engeland koopt kost hij leeg, exclusief verzenden, 270-290 euro. Voor een 4m-zwever niet veel geld en daar zal de kwaliteit inderdaad naar zijn. Maar dat is voor veel mensen geen enkel beletsel er een hoop plezier aan te beleven. Ieder zijn ding. En ieder zijn budget.

Ik heb hem in Duitsland gekocht, inkoop 99 euro.
Ik ben al aan het zoeken naar een adresje die ze goedkoop levert, destijds was dat Manticore RC.
Toch zou ik dan ietje meer uitgeven en een Royal Model kopen, dan heb je geen verkeerd verloop in het profiel of verdraaide vleugel.

GJ

LS,

Nu er net voor mijn neus een hele mooie DG808s electrozwever verkocht is uit de verkoopsectie, ben ik op zoek naar een winkel die schaal zwevers verkoopt waar ik mezelf arm kan maken.
Gezochte afmeting is rond de 3m in bezit van flaps en/of remkleppen.

Wat ik tot nu toe tegenkom op de sites zoals verspaget, Quartel, etc zijn de Bixler achtige beginnerskisten of de kleinere kisten. Wens is zoals de DG808, DG1000, ASW28, etc.

Hoor het graag, want ik kom niet verder.

Gr. Ronald

http://www.modelbouwforum.nl/threads/fly-fly-dg808s-4m-zwever.236568/
^^
Daar is die weer... :)

Back