Op zoek tekeningen Mirage 2000

Ik ben op zoek naar schaal tekeningen van een mirage 2000
Het moet een hout bouw kist worden waar een 8kg turbine in gaat
Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen

Gr Limme

@tucano ik denk dat de motor groter dan het model is
@henk dit begint er op telijken alleen ik wil hem van hout bouwen en iets kleiner
maar bedank voor de info
mvg Limme

hoi Tucano
ik dacht dat het de verwijsing was naar de foam die je kan koopen voor een paar honderd $$ ik wist niet dat er een tekenig bij zat maar ik denk dat ik die tekeng al heb en die klop niet kwa schaal ik hoop een betere tekening tekrijgen
dat ik gelijk kan gaan bouwen
sorry was niet zo bedoelt
mvg Limme

Hallo Limme,
stuur me even een mailtje op pieteralje at gmail punt com, stuur ik je een dwg van de mirage die ik heb. Als je geen acad hebt, kan ik er ook wel een pdf van maken

hoi,

Ik heb een Mirage 2000, gebouwd van een Philip Noel tekening.

Website: Home

In mijne zit een 15 cc OS ducted fan. Een P80 kan er wel inpassen, maar hier en daar zou ik hem wel verstevigen :-). Misschien kun je de tekening wat uitvergroten...

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vliegt vrij goed, aangezien het een ducted fan is, heeft ie niet zo heel veel power. Maar eens op snelheid gaat ie wel goed vooruit.

Alleen bij het traag vliegen en dus bij het landen vooral is ie wat onstabiel door zijn kleine spanwijdte. Moest ik hem opnieuw bouwen zou ik de spanwijdte 10 cm groter maken, voor wat meer stabiliteit.

hoi Koen
ziet er wel goed uit dit is wel wat ik wil alleen de ver houding van de tekening klop niet
Heb je deze ook zelf gebouwd ?
en ik zat tedenken aan een span van ongeveer 1.40m
gr LImme

Vliegt vrij goed, aangezien het een ducted fan is, heeft ie niet zo heel veel power. Maar eens op snelheid gaat ie wel goed vooruit.

Alleen bij het traag vliegen en dus bij het landen vooral is ie wat onstabiel door zijn kleine spanwijdte. Moest ik hem opnieuw bouwen zou ik de spanwijdte 10 cm groter maken, voor wat meer stabiliteit.

schroef er wat tiptanks op

hoi Koen
ziet er wel goed uit dit is wel wat ik wil alleen de ver houding van de tekening klop niet
Heb je deze ook zelf gebouwd ?
en ik zat tedenken aan een span van ongeveer 1.40m
gr LImme
deze kist heb ik samen met onze pa gebouwd, een jaar of 4 geleden al.

schroef er wat tiptanks op
dat is niet schaal :D. Een mirage heeft alleen grote tanks halverwege de vleugel. Ik heb er ooit aan gedacht om die erop te zetten, alleen dat is meer gewicht en dat breekt eraf als je zonder wielen moet landen :cool:

Het bouwverslag dat ik in dertijd heb geschreven. In de eerste post zijn de foto's wel verdwenen jammer genoeg...
Pampa Modelfighters v.z.w. :: Bekijk onderwerp - Bouwverslag Mirage Ducted Fan

Hallo Limme,
stuur me even een mailtje op pieteralje at gmail punt com, stuur ik je een dwg van de mirage die ik heb. Als je geen acad hebt, kan ik er ook wel een pdf van maken

Hey Peter,

heb jij een goede tekening in autocad? (soort van compleet met alle spanten etc, niet zo als de meeste die je op internet vind?)

In dat geval ben ik ook wel geinteresseerd in een acad filetje :D :D

Back