Opbergen houten latjes

Hey mannen (en vrouwen)

Hoe bergen jullie je diverse latjes op? Alles ligt nu op mijn bouwplank, wil eigenlijk wat schappen/rekjes/bakjes waar ik het in kan leggen.

Wat voor goedkope DIY oplossingen hebben jullie?

je zou bv een stukje van een regengoot onder je werkblad kunnen maken, of anders wat pvc buizen rechtop en daar de diverse latjes rechtop in.

Ik kan helaas geen voorbeeld laten zien, maar ik wil zoiets tzt wel gaan maken in een nieuwe werkplaats

Latjes opbergen

Het volgende heb ik bedacht en al lang in gebruik.
Men neme een plaatje multiplex ter lengte van de langste lat.
Vervolgens een flink aantal schroefhaakjes, de mijne zijn 1.5 bij 3 cm
ik heb er vier op een rij met 22 cm tussen ruimte. De rij afstanden zijn nu
5 cm, naar mate de latjes korter worden de haakjes dichter naast elkaar.
Voor op elke rij een aanduiding welk latje er licht. In mijn foto album is een foto waar de oude plank zichtbaar is
gr Ton

Ik gebruik stevige kokers.
Op het dekseltje schrijf ik met stift wat er in zit.
Als ik geen hout meer nodig heb berg ik ze op in een kast:D

Ik heb 2 kokers waar het hout in zit. Per maat bind ik het samen met een elastiekje, met een stukje papier waar de maat op staat.

Hoi,

Bedankt voor alle tips. Ik ben voor nu gegaan voor het "koker" idee. Bij de bouwmarkt een buis PVC in stukken laten zagen. Met tape aan elkaar gezet en zwart gespoten. De rest van mijn materiaal in opberg bakjes in de lades. Ik kan weer even tegenaan :)

WerkplekUpdate.jpg

Zeker Chris - netjes! Zo ziet het er bij mij niet uit!

(Je lampje in je vitrinekast is losgeschoten :) )

Heb je goed opgelost Chris maar op deze manier kunnen je latten wel krom trekken als je ze er op deze manier lang in laat staan.
Zelf heb ik 'n bak aan de muur gemaakt van lxbxh 100x30x5 cm waar ik al mijn hout in gooi.
Zo kun je makkelijk rommelen om de juiste lat te vinden en als ik overhoud gooi ik het er gewoon bij.
Dit werkt voor mij perfect.

Zelf heb ik 'n bak aan de muur gemaakt van lxbxh 100x30x5 cm waar ik al mijn hout in gooi.
Zo kun je makkelijk rommelen om de juiste lat te vinden en als ik overhoud gooi ik het er gewoon bij.

Haha - ik heb ook zo'n bak - alleen zonder opstaande randen, en op poten.

Bij mij heet dat "bureau"...

Back