opblaasbare drijvers 600 schaal

Hallo

weet iemand waar ik opblaasbare drijvers kan kopen voor een 60 klasser heli (brandstof of elektro)?

abco

He Abco,

volgens mij had Conrad die in het assortiment.(een jaar of wat geleden in elk geval wel want toen heb ik ze voor mijn .20 heli gekocht). Maar ik waarschuw je wel: watervliegen met een heli is verrektes lastig omdat bij het optoeren de heli vrijwele oncontroleerbaar alle kanten uitgaat.

Op gras gaat dat wel prima trouwens, vroeger (toen ik het nog moest leren) durfde ik niet anders dan met drijvers vliegen.

Groet, Bert

He Abco,

volgens mij had Conrad die in het assortiment.(een jaar of wat geleden in elk geval wel want toen heb ik ze voor mijn .20 heli gekocht). Maar ik waarschuw je wel: watervliegen met een heli is verrektes lastig omdat bij het optoeren de heli vrijwele oncontroleerbaar alle kanten uitgaat.

Op gras gaat dat wel prima trouwens, vroeger (toen ik het nog moest leren) durfde ik niet anders dan met drijvers vliegen.

Groet, Bert

ha die bert! Nog steeds aan de wal? De vraag is bedoeld voor een expiriment for fun. Niet zozeer voor op het water maar voor op drassig terrein. De vliegterreinen zien er meer uit als meren. Kheb alleen geen idee hoeveel zo'n funexpirimentje kost.......Beetje bescherming voor de staartrotor in de modder...........

abco

Hoi Abco,

yep, nog steeds thuis.

Dat zou heel goed moeten willen, zolang het water niet zo diep is dat het ding echt gaat drijven, want zoals ik al zei, dan gaan ze alle kanten op.
Bij mij ging op water de heli wat voor en achterover schommelen, en dan raakte de hekrotor tijdens het optoeren het water. Dus het is aan te raden, om de drijvers wat verder naar achteren te monteren dan op het oog zou moeten, zodat de heli wat voorover drijft. ocht je dan per ongeluk toch in een wat diepere plas terecht komen, dan gaat je hekrotor tenminste de veilige kant uit (omhoog).
Als ik mij niet vergis, betaalde ik destijds 10 of 15 gulden (geen Euro) voor een klein setje. Wat ze nu kosten zou ik niet weten, maar het zal echt niet erg duur zijn.

Succes, en plaats foto's, want ik ben heel benieuwd of het goed wil, drijvers op drassig land.

Groet, Bert

ik moest ff zoeken maar heb je hier iets aan?
drijvers1.jpg

drijvers2.jpg

lengte 85cm en diameter 15cm

je mag ze hebben tegen verzendkosten.:)

groet Hans

Back