opbouw carboon 450 hoe beginnen ?

hey zoals vernomen ben ik gecrachst met de helie zie draadje hierover .
nu hoe begin ik terug deze op te bouwen zonder kennis van zaken .
welke stukken vervangen .
ik heb foto's geplaats hoop dat jullie dit kunnen zien ?

mvg jos

ImageShack Album - 11 images dit zo normaal mijn foto's moeten staan is eerste keer dat ik dit probeer .

scaled.php

scaled.php

scaled.php

scaled.php

scaled.php

scaled.php

Laatst bewerkt door een moderator:
Stap 1
Sloop het hele ding netjes uit elkaar.

Stap 2
Leg alle onderdelen die volgens jou krom of gescheurd of op een andere manier niet correct opzij

Stap 3
Pak de handleiding, zoek de onderdeelnummers op.

Stap 4
Zoek een site op waar ze de onderdelen verkopen, en bestel de nodige zaken.
Of rij langs bij een "echte" modelwinkel, en leg de lijst neer.

Stap 5
Als alles binnen is, inclusief de lagers (moeten bijna altijd vervangen worden na een crash) zet je hem met behulp van de handleiding in elkaar

En natuurlijk weer locktite waar nodig..
Maar iets zegt me dat dit niet precies was wat je zocht :mrgreen:

Maar meer kan ik niet echt uit je vraag halen...
Googlen voor shops kun je zelf, de rest kunnen we je hier wel mee helpen

Welke stukken er vervangen moeten worden? Tjah.. Dat moet je zelf uitzoeken, alles loshalen en controleren, alle assen op glas leggen en rollen en zien of ze nog recht zijn.

bedankt voor de goede uitleg in stappen .
dit was het geen ik bedoel nu heb ik een goede stappe plan waarmee ik moet beginnen .

mvg jos

Ook altijd even de electronica nakijken. Kijken of de servo's nog naar behoren werken (dus geen tandjes missen)
-> 2 van de 3 motordraden lostrekken voor je begint!

o ja, als je het gaat slopen, leg dan de schroefjes soort bij soort en type bij type..

Ik leg bij dingen als een kop oid (veel schroefjes, allerlei maten..) leg ik de onderdelen gewoon neer zoals ze eraf kwamen
als je dan na 5 dagen weer in elkaar gaat zetten, weet je tenminste nog wat bij wat hoort

Moet je alleen wel het opruimmonster een mep geven, die hebben nog wel eens de irritante neiging een dergelijk, mooi uitgelegd project zo in een emmer te schuiven (ruim toch s op.. of: ik had de tafel nodig, en je was toch niet bezig...)

Nog een kleine tip wat ik zelf nog wel eens doe...

Als je as-bussen hebt met veel verschillende ringetjes en lagertjes er op probeer alles zoveel mogelijk in elkaar te houden zodat je na een tijdje nog steeds weet hoe het gezeten heeft. desnoods pak je gripzakjes en stop je de onderdelen van verschillende componenten bij elkaar in en zet er op wat het is. Makkelijk terug vinden en je kan dan ook snel zien wat je mist.

Gewoon voor een paar tientjes een HK 450 GT kopen, anders blijf je aan de gang met verborgen gebreken. Motor, servo`s (indien nog goed) regelaar en gyro zet je gewoon over.

Ook een kwestie van rekenen. Wat kosten die nieuwe onderdelen, en wat een nieuwe heli. Zit het dicht bij elkaar koop dan een ZELFDe nieuwe, heb je in ieder geval een bosje onderdelen (van de oude) om later te gebruiken.
Groeten
Martin

De rotorkop en de rest lijkt verder heel verdacht veel op die van een HK 450 ccpm dus dat kan goed nieuws betekenen voor de wisselstukken.

Stevo

Back