Opbouw Flip260 door noob

De d4r-ii moet op 2 pinnetjes worden doorgelusd met een bijgeleverde stekker. Dan staat hij in ppm mode.
Dan een servo kabel naar de naze op de pinnen 123 3 is signaal: kijk ff goed in de naze32 manual
http://www.netraam.eu/nazewiki/pmwiki.php?n=Howto.SetupPPM
De naze moet je nog laten weten dat hij in ppm modus moet praten: in de CLI "feature PPM" invoeren
Als het goed is zie je nadat er stroom op staat (zonder props!) dat er signaal doorkomt.

Kijk ook hier nog eens: http://www.netraam.eu/nazewiki/

Thanx! Ik zeker naar je linkjes kijken!

Dat aansluitschema ziet er leuk uit maar ik heb geen osd, geen 5v bec en ook geen gps.....
Nu weet ik dus nog niet hoe ik het moet doen met die bedrading. Oja en ik heb er ook nog 4s op ipv. 3s.

Moet niet veel verwarrender worden anders weet ik niet of ik die d4r II wel wil inbouwen :-( :-(

Laatst bewerkt:
Ik heb deze set-up gebruikt, easy om te doen.

En voor telemetry

Hoop dat je er iets aan hebt, of zit ik nou mis met wat je zoekt :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Thanx! Ik zeker naar je linkjes kijken!

Dat aansluitschema ziet er leuk uit maar ik heb geen osd, geen 5v bec en ook geen gps.....
Nu weet ik dus nog niet hoe ik het moet doen met die bedrading. Oja en ik heb er ook nog 4s op ipv. 3s.

Moet niet veel verwarrender worden anders weet ik niet of ik die d4r II wel wil inbouwen :-( :-(

Als het ploegie lukt .... Dan lukt het jou ook zeker.. Welkom to the club

Ik heb nog eens goed naar de filmpjes gekeken en zag in de laatste 2 filmpje hierboven dat er bij de ene film de alle esc draden eraan blijven en bij de andere gaan bij drie esc's de plusdraden eraf.
Dus mijn vragen hierover zijn:

1. Maakt het dan niet uit wat je kiest? hebben jullie ze afgeknipt?

2. Ik heb nu nog steeds de vraag of de kabel vanaf de voeding hetzelfde mag zijn die ook naar de vtx gaat. Ivm storing op het fpv beeld...

Je hebt maar 1 compleet esc kabeltje nodig.Deze voed je Naze32 vanuit de Esc bec.
De andere 3 is alleen het puls draadje voldoende.

Voeden vanuit de hoofdlijnen kan maar dikke kans op strepen.
Dus of LC filter er tussen die naar Vtx en camera gaat.

Massa's zo veel mogelijk vanaf 1 punt en zeker geen ground loops maken.

Of als je een stepup gebruikt kan je de Vtx wel direct voeden maar voed je de camera via de stepup die al enigszins zou moeten filteren.

Oef..... Ik hou niet van kabeltjes door knippen hahah.... Is zo permanent gelijk en je zou maar verkeerd knippen....

Kun je ze er ook wel aan laten of gaat dat niet goed?

Ik gebruik een pololu stepup tussen de vtx en de camera dus dan zou ik daar misschien geen filter meer nodig hebben.
Dan probeer ik het gewoon eerst met een kleine splitter stekker vanaf de kabelboom voor de voeding naar beide. (toen ik de kabelboom heb gesoldeerd wist ik niet dat ik daar 2 kabeltjes vanaf moest hebben)

Dan bij 3 stuks alleen de plus er uit halen en krimpkousje erom.
Werkt ook. Zolang je maar geen BECs aan elkaar schakelt.
Misschien zitten ze op de naze al niet eens door gekoppeld maar dat weet ik niet.

Filmpje van Flight Test met ImmersionRC zeggen ze dat je vtx beste direct van de connector af kan halen. ~40sec hebben ze het hierover.

Maar misschien is dit ook wat FatShark Filtered FPV Transmitter Power Supply (2S/3S/4S). Dan power je de vtx vanaf de balance lead.

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb Mn 2e setje buzzers ook binnen.
weet niet van wie wat is voor nu.

Maar het zijn dezelfde dus neem de goedkoopste maar :-)
Zelfde toon en net zo hard.

Ik dacht sloop wat buzzers uit oude pc's. Maar die klikken alleen maar, blijkbaar kunnen die geen eigen toon maken.

Dus op zoek naar andere.

Dennisk waar haal jij die buzzers dan..? Die van mij klikte ook..dacht dat ik hem te heet had gemaakt met me schrinkgunn

Ik wacht nog op mijn d4rII ontvanger en ging ervan uit dat ik die moet gaan upgraden naar de 27ms versie.

Nu vraag ik me even af of ik dit op mijn flip260 eigenlijk wel nodig heb.....
Voor de besturing zijn er 4, dan nog 1 voor de failsafe/panicbutton en 1 voor de lost and found buzzer?

Dus 6 in totaal? Of zie ik even wat over het hoofd?
Ik ben nog niet bezig geweest met instellen van deze setup maar dacht er ineens aan vanwege het kabeltje wat ik besteld heb...

Back