Opbouw Flip260 door noob

Zender
Voordeel:
Makkelijk in te stellen (subjectief, persoonlijk vind ik de naze icm mijn smartphone en OTG kabel makkelijker)

Nadeel:
Vermindering van de "resolutie" rond het midden van de stick.

Naze:
Voordeel:
Makkelijk ter plekke in te stellen met smartphone icm OTG kabel.
Geen vermindering van resolutie in de stick uitslag.

Nadeel:
geen

Duidelijke taal. Dank je! dan ben ik er wel uit:)
Krijg ook zojuist mijn otg kabeltje binnen met de post.
Heb direct getest of ik ermee in de naze kom, en ja hoor... het werkt!

Nu nog in het veld testen en mijn racemonster proberen af te stellen hahah:p
Ben er wel een beetje huiverig voor.
Ook meteen een iets dikkere accu besteld.... ook al binnen (valt niet tegen die european store van HK).... Nano-tech 2.2 4s.

Ik heb samen met mijn vrouw even een filmpje gemaakt...
Of het aan mij ligt of aan de pids weet ik niet maar ik heb de grootste moeite om alleen nog maar stil te hangen.
Dus een rondje gaan vliegen stel ik eerst nog maar uit totdat ik zeker weet dat de pids goed staan. Dan kan ik daarna aan mezelf sleutelen.
Zo jammer dat ik niemand ken in de buurt die het even voor me kan checken.

Kan iemand aan de hand van dit filmpje iets meer vertellen?

Ik heb de throttle stick nog maar rond het 1e streepje staan en dan gaat ie er al vandoor.
Hij stijgt en daalt ook meteen bij de minste beweging (1 klikje op de stick)
De pids zijn nu die van Danny. Als ik de rc expo van 60 naar 50 naar 40 zet merk ik eigenlijk geen verschil maar dat kan ook aan mijn onkunde liggen....

Dus nog even de setup:
Flip260
HQ prop 6x4,5
Cobra 2208 2000kv
20a esc
Nanotech 4s 2200mah 35-70C
Frsky d4r2

Laatst bewerkt:
Ik kijk straks even maar hoe dan ook moet je eerst je hoover fatsoenlijk hebben met daarbij jouw inputs en correcties.
Daarna pas vliegen.

Laatst bewerkt:
Met 2208 motoren en 6x45 props op 4s heb je ook een extreem krachtige setup! 1 klikje op de taranis is voor mij ook iets omhoog/naar beneden, in voorwaardse vlucht moet je sowieso constant met de throttle spelen.
Zijn de ESC's wel gecalibreerd?

Anders misschien wat expo instellen op de throttle, ik gebruik dit zelf niet omdat met hogere snelheden meer gas gegeven moet worden vice versa maar hier is een voorbeeld:

als de copter bijv. hoovert op 30% gas; throttle MID op 0.3 zetten en expo naar smaak:

TNAR9Ee.png

Zo word de stick rond het hoover punt wat minder gevoelig.

Ik kan sowieso niet fatsoenlijk vliegen zoals jij dat doet ;)
Gebruik alleen mn duimen.

Hierboven staat idd een oplossing.
Wennen moet je ook. Zeker bij een setup met te veel power.

Zorg dat je een sleep plaatje op throttle hebt ipv ratel en zorg er voor dat hij zo soepel mogelijk beweegt. Stick mag net niet bewegen als je schudt met de zender.

Laatst bewerkt:
Thanx voor de tips! Ik ga er na het werk vanavond weer mee verder.

De esc zijn wel gecallibreerd.

Throttle expo klinkt goed.
Zal het ook eens met m'n duimen proberen hahaha. De ratel is heel licht op de stick maar ik kan eens kijken naar een dergelijk sleepplaatje.

Als je de props vervangt naar 5x4.5 gaat de setup ook wat makkelijker vliegen. Heb ook een flip260 op 4s maar met de Cobra 2206/2100kv motoren. Op 6x4,5 kon ik de hoogte ook moeilijk doseren. Met 5x4.5 is dit veeeel makkelijker. (uiteraard gaat ie wat minder snel, maar om te leren vliegen een stuk handiger)

Nou inderdaad. Ik had er dit weekend ook al even een setje 5x4 van gemfan op gezet maar die waren heel erg trillerig en ook super snel stuk na een ongelukkige landing naast een voetbal. Was maar een heel klein tikje voor nodig.....

Nou inderdaad. Ik had er dit weekend ook al even een setje 5x4 van gemfan op gezet maar die waren heel erg trillerig en ook super snel stuk na een ongelukkige landing naast een voetbal. Was maar een heel klein tikje voor nodig.....

Kan je best even uitkijken naar DAL props, breken wat minder snel.
De trillingen is mogelijk een verkeerde instelling van de PID's , vind je veel info van terug als je wat zoekt ( ben er zelf ook geen expert in)

Dal props zien er interessant uit maar de 5x4,5 zijn Bullnose en de 5x4 is niet Bullnose....
Wat is het verschil tussen een bullnose en een niet-bullnose?

De bullnose geven meer Powah. Mooi filmpje van Bruce op YT.

Normaal

Hover
3.3 A 40 watts thrust 148
Vol Power
9.8A 115 watt thrust 320

Bulnose

Hover
2,9A 34 watt thrust 151
Vol power
13,5A 155 watt thrust 430

Als je quad te veel power heeft Oskar kan je ook overwegen om hem bij het oefenen op 3 cell te vliegen.

Back