opbouw schumacher mi4lp racer

• Topicstarter Topicstarter dieketoelie
  • Startdatum Startdatum
D

dieketoelie

Guest
Hee medeforummers (volgens mij is dat geen goed woord he?)

Zal mee eerst even snel voorstellen:
Luuk, 22 jaar, student sociale studies en altijd al een zwak gehad voor alles wat je op afstand kunt besturen.

Mijn eerste auto was een tamiya maar dat is ondertussen al heel wat jaartjes geleden (10). een jaar terug heb ik in een opwelling nog een hpi baja gekocht maar ook deze is alweer weg.

De kyosho tf-5 heb ik ook nog even gehad maar was niet precies wat ik zocht.

Nu het weer begon te kriebelen heb ik besloten de hobby dit keer goed op te pakken! Een schumacher mi4lp racer is gisteren besteld bij cs-shop.de en nu maar wachten tot hij binnen is:D

Setup tot nu toe (zoals ik het nu heb en erin ga plaatsen)
schumacher mi4lp
motor ztw 5.5 turns, 6000kv
regelaar ztw 60A cont.
2 cell lipo 5000Mha
stuurservo waarschijnlijk Savöx SC-1251MG
Banden nog niet bekend
zenderset moet ook nog uitgezocht worden

suggesties zijn altijd welkom en als het chassis binnen is (volgende week) zal ik proberen hier een leuk topic van te maken met duidelijke foto's en wat filmpjes:o

Voor de rest prettig weekend iedereen, amuseer jullie met het racen en we spreken ons volgende week wel weer!

hier in roermond bij de club, misschien wat clubwedstrijdjes maar nog niet direct meer omdat ik daar nog nie goed genoeg voor ben haha;)

heej mede forumleden,

hwt wordt nog even wachten op het bouwverslag, net mailtje gehad van cs-shop.de: de wagen komt midden deze week bij hen binnen dus is pas vrijdag/zaterdag bij mij thuis:(

ik baal als een stekker haha, nog langer wachten:(

Ik denk dat ik jouw bouwverslag ga volgen.
Ik heb nu ook een kyoshotf-5 cardan met een LRP vector X12 5 turns en sphere competition regelaar erin.
Ben ook aan het kijken voor een nieuwe.
Keuze uit de Hotbodies TCX, schumacher mi4 lp pro en de Xray t3'009.
wil dan de electronica uit de tf-5 halen en in de nieuwe stoppen.

groeten, wesley

Nog even geduld dan. Maar met een beetje geluk kan je in het weekend lekker sleutelen.

Hier alvast een teaser van mijn Mi4lp...
50064605.jpg

@kyoshotf-5: Ik hoop dat ik je dan kan helpen bij de beslissing, en dat je in elk geval een indruk krijgt van deze wagen! leuk dat je het gaat volgen!

@pasqual: ahhhh, haal die foto weg! duurt nog te lang voor ik hem heb! (p.s. ik krijg helaas niet de pro, maar de racer:(

De Racer is ook nog steeds een heel leuk chassis. Hij is zo goed als het zelfde als de Pro hier en daar wat dingen anders maar je kan er nog steeds hard mee als je dat wilt.

De foto had ik juist even neergezet om het wachten makkelijker te maken ;)

even een snelle update mijnerzijds:

kreeg gisteren bericht van cs-shop.de: wagen niet bij verzending van schumacher, problemen met een bepaald onderdeel, schumacher kon niet zeggen hoelang het ging duren. De mevrouw van cs-shop bood mij aan eventueel mijn order te cancellen zodat ik hem ergens anders kon bestellen, geld werd dan teruggestort.

Aangezien ik niet kon wachten heb ik gevraagd mij dan maar een mi4lp pro te leveren ipv de race. een paar minuten later bericht terug: het was geen enkel probleem, ze verontschuldigde zich voor de moeite en als goedmakertje kreeg ik hem voor: 320 euro!! is dat een meevaller of niet:P

hopelijk komt hij nog voor het weekend!

Eindelijk!

de schumacher mi4lp is vanmorgen afgeleverd door de ups, de bedoeling was dat hij zaterdag zou komen maar om de verzending zo goedkoop mogelijk te houden werd hij niet met spoed verzonden.

p4pb5236879.jpg

Toen ik de doos openmaakte moest ik toch wel even lachen, volgens mij voelden ze zich schuldig bij cs-shop.de dat alles vertraging had opgelopen, want er zat een extraatje bij, een heel zakje echte gummibeertjes:p:confused:

p4pb5236880.jpg

De doos verder even uitgepakt en ingesloten waren de nodige stickervellen (schumacher en cs-shop.de gerelateerd). Bij het zien van het carbon chassis begon ik toch wel even te glunderen en ik had er dan ook totaal geen spijt van dat ik ervoor had gekozen toch de pro te pakken ipv de race. De hele rand van het chassis even opgeschuurd en met een kwastje secondelijm erop aangebracht.. naar voorbeeld van Pasqual..

p4pb5236878.jpg

Als eerste maar eens beginnen met een paar aluminiumdeeltjes, de handleiding van schumacher is zeer duidelijk en de zakjes met onderdelen zijn zo genummerd dat er eigenlijk niets fout kan gaan.

p4pb5236875.jpg

p4pb5236876.jpg

en samen ziet het er dan al zo uit:

p4pb5236877.jpg

p4pb5236874.jpg

Het volgende onderdeeltje was de spurgear met daar aan vast de pully, tjonge jonge wat een gepriegel om de twee ''flensen'' op deze pully te krijgen zeg, te dikke vingers, te weinig kracht, het duurde in elk geval 10 minuten voor dat het eindelijk goed in elkaar zat...

p4pb5236873.jpg

en zo ziet het er uit, in elkaar gesaust

p4pb5236872.jpg

p4pb5236871.jpg

Hierna moest dit hele zooitje vastgemaakt worden aan de aluminium steun. iets wat niet moeilijk hoort te zijn maar wat ik een beetje verknalde. toen ik de pully vastschroefde vond ik dat er nogal veel speling op zat en ik zat dus ietjes meer kracht waardoor ik direct het schroefje van de layschaft naar de eeuwige rc-velden trok... en nu ligt het bouw proces dus stil in de hoop dat ik morgen of overmorgen een nieuwe binnen krijg van rc shop roal... SHIT!!

Weet iemand met deze wagen toevallig of het normaal is dat de pully maar aan een kant wordt vastgemaakt en deze nog vrij kan bewegen? ik ben een leek op het gebied van snaar aangedreven auto's...

5236880

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij het monteren van de pulley niet het extra ringetje vergeten? Je zal hem altijd een klein beetje kunnen bewegen. Heeft die van mij ook maar dat is op zich niet veel. Je kan ook altijd de speling iets tegen gaan met wat dunne shims. Maar moet wel altijd iets speling in blijven moet niet te strak staan dan loopt het niet meer lekker. De pulley zit via beide kanten vast. Alleen aan 1 kant zit een schroef om hem echt vast te zetten. Was anders bij de normale Mi4 maar dat maakte de achterkant te stijf waardoor bij de Mi4lp het iets anders is opgelost.

Dat zakje met gummibeertjes is best gebruikelijk bij Duitse winkels/bedrijven die krijg je best vaak. Bij CS zitten ze er ook altijd wel bij. Zelfs als je onderdelen besteld.

Laatst bewerkt:
@pasqual.
ja, aan een kant zit een grijzige inbus die door een kogellager gaat en aan de andere kant een paars inbus schroefje dat door een klein ringetje gaat de pully in. Als ik het aandraai zit er speling op naar links en rechts. maar ik denk dat ik weet wat fout gegaan is. ik heb de schroeven tegelijk aangedraaid, had waarschijnlijk eerst de grote helemaal in het aluminium moeten draaien en toen pas de paarse kleien aan moeten draaien. nu zal wel te veel kracht er op zijn gekomen. hebben we weer wat geleerd;)

Dat zou kunnen. Je hebt 3 onderdelen van de layshaft. De layshaft zelf, het paarse schroefje voor de andere kant en een kleine spacer. Die laatste is belangrijk die haalt heel veel speling weg. Goed kijken waar die moet. Je kan je pulley op 2 manier monteren en in beide gevallen moet de spacer op een andere plek.

Ik kan er bij mij een 0,2mm shim tussen doen en dan is ie eigenlijk al te strak. Dan zit er zo goed als geen speling tussen, dus ik rij zonder met een klein beetje speling.

ik had de spacer op de goede plaats, het was horizontale speling, maar is eigenlijk ook logisch dat dat nodig is. Ik hoop dat albert van rc shop roal het nog voor elkaar heeft gekregen het onderdeel bij mijn vorige bestelling te doen, dan zullen we morgen maar weer eens opnieuw proberen:D

Back