Opbouwen Tamiya Sonic Fighter

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Niek_RC, 11 apr 2010.

  1. Niek_RC

    Niek_RC

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Emmen
    Hallo allen,

    Onder het kopje volgens mij hadden we ook nog een modelauto ergens bij mijn ouders op zolder gekeken. En ja hoor, netjes in een tas eigenlijk alles er nog bij: Een originele Tamiya Sonic Fighter.

    Eigenlijk deed hij het ook nog tot mijn verbazing, met de originele accu ook nog is. Maar is was toch wel overleden, want hij deed het welgeteld 30 sec toen hij vol was. Het is natuurlijk allemaal behoorlijk oud, maar toch lijkt het me leuk om het weer rijdendt te maken.

    Nu aan jullie de vraag, waarmee kan ik het beste gaan rijden. Brushless of niet, wat is leuk op deze auto. Nieuwe regelaar en accu moet ook dus het maakt allemaal niet zo veel uit. Het hoeft geen snelheids monster te worden. Rijdend hebben is het vormaanste doell. Zo stevig is het allemaal ook niet, plastic ten top haha.

    Zo ver ik weet een 540 size motor, verder is er behoorlijk wat plek zo te zien...

    Alvast bedankt, foto's zal ik van de week eens maken.
     
  2. RCW

    RCW

    Lid geworden:
    25 jan 2009
    Berichten:
    1.777
    De Sonic Fighter was ooit mijn eerste RC. Kijk maar eens bij de columns op het forum. Dat weet je meteen hoe het allemaal zo gekomen is;)

    [104538] ode-aan-de-sonic-fighter

    Met een beetje geluk heb je alleen een nieuwe accu nodig. De oude mechanische snelheidsregelaar zou het nog moeten doen (kan eigenlijk niets stuk aan) de 540 motor idem.

    Probeer eens een verse accu....Brushles klinkt leuk, maar doe hier voorzichtig mee. Ik denk dat je anders de vertanding en assen om zeep helpt...

    Succes!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. Niek_RC

    Niek_RC

    Lid geworden:
    3 jan 2010
    Berichten:
    69
    Locatie:
    Emmen
    De motor en snelheids regelaar werken zeker nog. Heb hem wel aan het rijden gehad, maar door de accu stopte hij er zo mee. Zal eens opzoeken wat er in moet, een kijken als het allemaal schoon is enzo wat hij doet.​
     

Deel Deze Pagina