opdoffer voor de hobby!

(even aangepast)

Tja vooral vliegen op druk bezochte plekken.

Het is alsmaar populairder en goedkoper te bemachtigen.
Uiteindelijk ga je dit soort ongelukken ook steeds meer hier tegen komen. (al hoop ik van niet)
Ook zal uiteindelijk de overheid een stokje gaan steken voor deze activiteiten.

Op die manier verpest je het gewoon voor de mensen die wel serieus bezig zijn.

Laatst bewerkt:
Daar ligt de verantwoordelijkheid van de piloot die ermee omgaat.
ik ga "wildvliegen" in plattelandsgebied waar zelden iemand komt.
stopt er toch iemand om even te komen kijken, vlieg ik 30m+ verder weg van ons,
komen er meerdere kijken, land ik mijn heli, vraag ze om weg te gaan en vlieg ik pas verder als ik genoeg ruimte om me heen heb.
ik zou het niet mogen dromen wat er met een Raptor zou gebeuren, dat is toch wel wat anders dan een 450 size electro heli !

Daar ligt de verantwoordelijkheid van de piloot die ermee omgaat.
ik ga "wildvliegen" in plattelandsgebied waar zelden iemand komt.
stopt er toch iemand om even te komen kijken, vlieg ik 30m+ verder weg van ons,
komen er meerdere kijken, land ik mijn heli, vraag ze om weg te gaan en vlieg ik pas verder als ik genoeg ruimte om me heen heb.
ik zou het niet mogen dromen wat er met een Raptor zou gebeuren, dat is toch wel wat anders dan een 450 size electro heli !

Eens, je hebt wildvliegen en wildvliegen, op het platteland zal het zelden tot nooit een probleem zijn, in een park vliegen moet je echter gewoon niet doen.

Het meest bizarre is dat die gasten gewoon zijn weggelopen en die meid bloedend achterlatend.

En waarom is dit nou een 'opdoffer voor de hobby'? De worst kaas scenario's die PD5DJ voorspelt zijn wat mij betreft totaal niet realistisch. Bekijk het even in een ander perspectief: Een meisje is gewoond geraakt door het onverantwoorde gedrag van wat opgeschoten jongens. Dat gebeurt helaas overal, en 'de overheid' gaat niet na ieder incident alles wat de veroorzakers in de hand hadden direct verbieden. Dan zouden hier bijvoorbeeld in Nederland al lang geen scooter meer toegestaan zijn.
Maar ach ja, dat klagen over anderen he, dat is ook niet te stoppen.

Wat mij opviel is dat ze vlak bij een vliegveld zaten ook nog.
Zijn gewoon een stel ongelofelijk lompe snotneuzen geweest,
dat valt de hobby niet direct aan te rekenen vind ik.

Ik vond het vooral ook bezopen dat ze die meid daar gewoon hebben laten liggen/
Maak je onverhoopt toch de fout een ander pijn te doen met je hobby,
heb dan toch op zijn minst het fatsoen verantwoording af te leggen voor je daad.

Het valt me nog mee dat ze niet is aangeklaagd voor heli schade...

De overheid verziekt alles wat potentieel gevaarlijk kan zijn...
En als dat nog niet verziekt is door allerlei (doorgeschoten en verstikkende)regels, is dat een teken dat de overheid nog niet is gewezen op het gevaar.
Zie ook vuurwerk...
De mensen die het afsteken maken de problemen, niet het vuurwerk. toch mogen we in nederland geen normaal plofrotje in het bezit hebben..

Wildvliegen is naar mijn mening geen enkel punt, zolang je maar op een plaats vliegt waar je er zeker van kunt zijn dat er niet iemand je rotor in kan springen. bij een 250 is dat nog grappig (ligt aan waar je hem raakt) bij een 450 gaat het serieus zeer doen, groter wil ik echt niet weten wat er gebeurt...

Naar mijn mening zijn het gewoon een stel onverantwoordelijke knuppels, van mij mogen ze achter tralies..
Het is immers hun schuld, en lopen ook nog eens gewoon weg.
Er kan altijd wat misgaan, maar weglopen is een keuze

En waarom is dit nou een 'opdoffer voor de hobby'? De worst kaas scenario's die PD5DJ voorspelt zijn wat mij betreft totaal niet realistisch. Bekijk het even in een ander perspectief: Een meisje is gewoond geraakt door het onverantwoorde gedrag van wat opgeschoten jongens. Dat gebeurt helaas overal, en 'de overheid' gaat niet na ieder incident alles wat de veroorzakers in de hand hadden direct verbieden. Dan zouden hier bijvoorbeeld in Nederland al lang geen scooter meer toegestaan zijn.
Maar ach ja, dat klagen over anderen he, dat is ook niet te stoppen.

Ik denk dat je de term "belangen" vergeet.

Een Scooter is tegenwoordig een belangrijk transport middel.

Heli vliegen is en blijft maar een hobby.

De overheid verziekt alles wat potentieel gevaarlijk kan zijn...
En als dat nog niet verziekt is door allerlei (doorgeschoten en verstikkende)regels, is dat een teken dat de overheid nog niet is gewezen op het gevaar.
Zie ook vuurwerk...
De mensen die het afsteken maken de problemen, niet het vuurwerk. toch mogen we in nederland geen normaal plofrotje in het bezit hebben..

Wildvliegen is naar mijn mening geen enkel punt, zolang je maar op een plaats vliegt waar je er zeker van kunt zijn dat er niet iemand je rotor in kan springen. bij een 250 is dat nog grappig (ligt aan waar je hem raakt) bij een 450 gaat het serieus zeer doen, groter wil ik echt niet weten wat er gebeurt...

Naar mijn mening zijn het gewoon een stel onverantwoordelijke knuppels, van mij mogen ze achter tralies..
Het is immers hun schuld, en lopen ook nog eens gewoon weg.
Er kan altijd wat misgaan, maar weglopen is een keuze

100% mee eens

Misschien had ik wat genuanceerder moeten formuleren.

Laatst bewerkt:
Tja vooral blijven wild vliegen.

Op die manier verpest je het gewoon voor de mensen die wel serieus bezig zijn.

wat is hier mis mee .
ik vlieg ook bij een boer op zijn wieland ongeveer 100 meter van de weg(is nog steets door de nederlands wet toegestaan)
we letten goed op als er mensen komen kijken. met wat we doe.
en we hebben ook onderlingen regels gemaakt. om zeveel mogelijk problemen te verkomen. zo onder ander niet boven de openbare weg .en niet te kort bij de huisen die er staan(ongeveer zo 8 a 900meter) vliegen.
kijk WAT HUN DOEN .vliegen met een grote helie in een park waar iedereen
komt ,ja DAT IS ONVERANDWOORD. en dan naar een ongeluk weg lopen.
dat is zeer laf.deze mensen zouden nooit meer mogen/kunnen vliegen
dit is inderdaat geen reclame voor deze hobby.
gr pierre

wat is hier mis mee .
ik vlieg ook bij een boer op zijn wieland ongeveer 100 meter van de weg(is nog steets door de nederlands wet toegestaan)
we letten goed op als er mensen komen kijken. met wat we doe.
en we hebben ook onderlingen regels gemaakt. om zeveel mogelijk problemen te verkomen. zo onder ander niet boven de openbare weg .en niet te kort bij de huisen die er staan(ongeveer zo 8 a 900meter) vliegen.
kijk WAT HUN DOEN .vliegen met een grote helie in een park waar iedereen
komt ,ja DAT IS ONVERANDWOORD. en dan naar een ongeluk weg lopen.
dat is zeer laf.deze mensen zouden nooit meer mogen/kunnen vliegen
dit is inderdaat geen reclame voor deze hobby.
gr pierre

Veder in het topic niet gelezen? :)

Heb de eerste post ook maar aangepast.
De formulering was niet helemaal juist.

En ben het 100% met je eens

Veder in het topic niet gelezen? :)

Heb de eerste post ook maar aangepast.
De formulering was niet helemaal juist.

En ben het 100% met je eens
nee sorry dat heb ik niet gedaan:sleepy:
maar bedankt .
jammer dat deze soort mensen het zo verpesten voor ander.
gr pierre

De titel zegt al genoeg: TOY HELICOPTER!
En als het iets niet is, is het een toy.
Dat is de manier waarop de eigenaar er naar moet kijken. Het is geen stukje speelgoed. Heb zelf een Trex 250, maar zelfs dat is geen speelgoed!
Wel ben ik van mening dat je gezond verstand niet bij een heli in kunt bouwen. Dat ligt bij de eigenaar/vliegenier... Blijkbaar hadden deze mensen dat niet.

Willem.

Ik heb ook het een en ander gelezen op Amerikaanse forums...
En de meningen lopen nogal uiteen.
Dat dit een vreselijk iets is staat natuurlijk voorop...en vrij of wild vliegen in een park of in een woonwijk, of zelfs in een woonkamer!!, heb ik altijd al belachelijk gevonden, en blijf ik ook doen.
Maar het schijnt dat de pers er ook een beetje apart verhaal van heeft gemaakt.
De bestuurder van de heli schijnt zelf eerste hulp verleend te hebben en het alarmnummer gedraaid.
Het stukje (lang na het ongeval) dat ze weglopen is er volgens zeggen dubieus ingemonteerd.

Er lopen diverse draadjes op de USA fora en er is ook een inzamelingsactie gestart op Helifreak.com om de getroffen familie finiancieel te steunen en verzamelactie met steunbetuigingen.

Dat dit een onwetend slachtoffer kost en daarbij de hobby raakt is altijd enorm vervelend.
Maar het is een reeel risico waar we allemaal rekening mee moeten houden op het moment dat we gaan vliegen.
Het is onze verantwoordelijkheid, los van regels of de plek waar we het doen.
Je bepaald zelf hoe sociaal en verantwoordelijk je bezig bent met je hobby.

Back