Opdrukker Polleke

Ziet er strak uit, Paul. Heel netjes. Ik heb bewondering voor bouwkunsten van deze klasse.

rzg.JPG

Staat mooi zo, al die friese plaatsen op de modellen.

147.jpg

Opdrukker Polleke.

Trouwe lezers, dank maar weer.

Stefan, ik heb misschien wel een vaste hand maar dit zijn echt plakkers.
De Kaptein heeft ze zelf persoonlijk uit gezocht.

Maar sapper de flap, dan heb je dat.
Ben je even bezig en voor je het weet heb je die grote langstaart met z'n beere poten op de werk bank zitten.

Ja en waar zat meneer op???
Jawel, op de nieuwe Kromhout vlag voor Polleke.

Maar die nieuwe vlag is inmiddels klaar, en zo ziet het dan uit.

Tot zover.

Opdrukker Polleke.

Dank u heren.

Maar Henk. Het zijn de oude banden van Mieke's Fiatje.
Ze stonden nog onder de carport.
Sterker nog, aan bakboord hangen de zomer banden en aan stuurboord hangen de winter banden.

Mieke heeft ze zelf uit gezocht.

Als je ze vergelijkt met de patrijspoorten kom je aan de maat van bandjes van een pompwagen.
Het is wel een leuke "aankleding" van de romp.

Opdrukker Polleke.

Ja de meningen hier over zullen altijd verdeeld zijn. Maar ik hou persoonlijk niet zo van die grote dingen op de romp. Maar veel belangrijker, Mieke heeft ze zelf uit gezocht, en ja die beslist, en veel belangrijker die betaald.

Maar trouwe volgers, hier is ze dan.

Polleke de Konings opdrukker.

De kuip met instrumenten paneel. Rechts de toerenteller, midden de oliedruk en links daar komt de contact sleutel nog.
En de pook om de Kromhout voor en achter uit te zetten.

Nog even een rood driehoekje er op.

Als je heel goed kijkt, zie je de klinknagels in de hoeklijn tussen het dek en de opbouw.

Wat rest, de inbouw van de elektronica e.d. en een paar ieniepietsie details en dan de plomp in.

Tot zover.

Ik vind het een plaatje maar;

Je kromhoutwimpel is in spiegelbeeld.

Wimpels en naamvlaggen "lees" je van links naar rechts en dan met de stok links. ;)

Dank u heren.

Maar Henk. Het zijn de oude banden van Mieke's Fiatje.
Ze stonden nog onder de carport.
Sterker nog, aan bakboord hangen de zomer banden en aan stuurboord hangen de winter banden.

Mieke heeft ze zelf uit gezocht.

Lol, en nu moet ze op de velgen rijden? :mrgreen:

Maar ik zat inderdaad meer in de richting van fullsize autobanden te denken, maar wat Harm zegt, ze kunnen ook van ander rollend materieel komen. En het staat zonder meer beter dan dat je door de banden de romp niet meer ziet, zoals bij sommige slepers. Ik kijk uit naar de eerste proefvaart, en ik ben vast niet de enige.

Wat een topper(tje) Paul!

Verreweg een van de mooiste opdrukkers die ik heb gezien.
De klinknagels maken zo'n model helemaal af.

Jan

Jaaaaa POLLEKE vandaag de proefvaart!!!!

Paul heeft voor mij de motor afgeknepen naar 8,4V.

Aangezien ik nog niet zo heel veel ervaring heb met varen (behalve de Smit Rusland) heb ik hem dat gevraagd.

Kan nu rustig op mijn eigen tempo oefenen met Polleke, wil namelijk niemand in de weg varen, en vooral niemand schade toebrengen.

Zo ben toch vreselijk trots op die man van mij, dat hij dit voor mij heeft gemaakt!!!!!!!!

Hai Mieke en Paul,

Ziet er geweldig uit maar als pseudo fries zou ik de vlag toch even aanpassen..

Sjoerd

Back