Aangezien ik de laatste tijd niet zo veel bouw en ik nu niet zoveel te doen had. Maakt ik maar even een kort bouwverslag van mijn opduwer.
Als eerst had ik mijn spanten zelf getekend.
Gewoon met potlood. Daarna heb ik de spanten op 5 mm triplex en een ander onbekend houtsoort gezet. En uitgezaaagd.
Ook had ik een kiel gemaakt.
Toen had ik alles in me kaar gezet en nog extra stukken tussen de spanten gezet om het te verstevigen.
Daarna ben ik begonnen met het beplanken van de romp.
Toen het beplanken klaar was heb ik haar al lichtelijk geplamuurd.
Ik heb er uit eindelijk wel helemaal geplamuurd. Maar ik had eerst haar dekken er op gemaakt om haar een beetje gelijk te maken.
De achterkant was nog open zodat ik er nog goed bij kon tijdens het spuiten.
Daarna heb ik de achterkant ook dicht gemaakt.
Tegelijkertijd heb ik ook haar roefje gemaakt.
Ze is ongeveer in dezer staat!
Ik ben nog van plan om ledjes er in te doen voor verlichting.
En misschien nog een toplicht.
Er moet nog geschuurd en nog wat geplamuurd worden. Maar dan is ze bijna klaar voor haar spuit beurt.
De romp word zwart met een briljant blauwe rand er om heen. De zijkanten van het roefje worden in de zelfde kleur blauw. De dekken, kuip en het dak worden gunship grey.
Ik hoop dat ik haar deze winter afkrijg.
Nog de maten van de romp: ongeveer 51cm lang en 21 cm breed.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Als eerst had ik mijn spanten zelf getekend.
Gewoon met potlood. Daarna heb ik de spanten op 5 mm triplex en een ander onbekend houtsoort gezet. En uitgezaaagd.
Ook had ik een kiel gemaakt.
Toen had ik alles in me kaar gezet en nog extra stukken tussen de spanten gezet om het te verstevigen.

Daarna ben ik begonnen met het beplanken van de romp.
Toen het beplanken klaar was heb ik haar al lichtelijk geplamuurd.

Ik heb er uit eindelijk wel helemaal geplamuurd. Maar ik had eerst haar dekken er op gemaakt om haar een beetje gelijk te maken.

De achterkant was nog open zodat ik er nog goed bij kon tijdens het spuiten.
Daarna heb ik de achterkant ook dicht gemaakt.

Tegelijkertijd heb ik ook haar roefje gemaakt.

Ze is ongeveer in dezer staat!
Ik ben nog van plan om ledjes er in te doen voor verlichting.
En misschien nog een toplicht.
Er moet nog geschuurd en nog wat geplamuurd worden. Maar dan is ze bijna klaar voor haar spuit beurt.
De romp word zwart met een briljant blauwe rand er om heen. De zijkanten van het roefje worden in de zelfde kleur blauw. De dekken, kuip en het dak worden gunship grey.
Ik hoop dat ik haar deze winter afkrijg.
Nog de maten van de romp: ongeveer 51cm lang en 21 cm breed.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
Laatst bewerkt: