Een lelievlet is niet een model waar je zomaar een opduwer van maakt.
De schuine neus van een lelievlet is opzich wel overheen te komen, ik heb genoeg slepers gezien bij scoutinggroepen, die een schuine neus en een duwconstructie hebben..
En wat de roef betreft: dat staat een vlet niet. En dan meen ik, écht niet! Een lelievlet (een echte dan, geen tukker) is gebouwd als roei/zeil/wrik en eventueel motorvlet, maar ik heb er een paar gezien met roef (zelfgemaakt door eigenaar) en dat is lelijk.
Ik zou zeggen, voor een opduwer, kan je beter een fatsoenlijke tekening opzoeken van een echte opduwer.
(Ik begrijp dat je lelievletten mooi vind, ik ga van diezelfde tekeningen ook nog een paar vletten maken, maar toch...)
EDIT: en dan ben ik ook nog vergeten, de motorconstructie. Een lelievlet kan een buitenboordmotor wel hebben, ook zonder motorbok. Maar een binnenboord word al lastiger, gezien het gewicht, de plaats waar deze zou moeten liggen (midzwaardkast moet er dus uit) en je moet een schroefas door de achterste luchtkant heen zien te maken, en de plaats van de schroef.. dan zou je de skeg moeten verwijderen. Je houdt niet veel lelievlet over, zo
Als je een andere boot kiest, als opduwer die met scouting te maken heeft, zeg ik: de Pampus uit Muiden. Deze sleper/duwer heeft een bok aan de voorkant om te duwen, sleepbeting, roef, inbouw motor en lijnen die heel erg bij vletten passen. Ik heb helaas geen foto's gevonden van deze boot...