opel rak 1 glider

Discussie in 'Zweef Schaalmodellen' gestart door eclipse86, 4 mrt 2019.

  1. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Nog heel wat projectjes af te werken, maar komende maand zit ik geregeld achter de pc, en dan kan ik ook wat tekenen in mn vrije tijd.
    Ik heb de plannen besteld en ingescand. Ik kon evengoed de short kit bestellen, maar wil hier en daar wat aanpassen , en het tekenen is leuk. Hij word semi schaal.Sommige onderdelen zullen waarschijnlijk ook 3d geprint worden, enfin een oude zwever maar op moderne bouwwijze. De span wordt 2,45meter ongeveer en zal met een pusher prop uitgevoerd worden, wellicht komt er ook een sleephaak op te zitten.

    [​IMG]

    een beginnetje gemaakt aan het rudder,per rudder zit er een 9grams servo in
    [​IMG]
     
  2. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Daar moeten buskruitraketten op :D
     
  3. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    Hallo,
    rudder en stabilo zijn uitgetekend en ga ik morgen laseren, rompdelen ook zo goed als klaar.
    beplanking 0.4mm moet nog besteld worden.
    Ik denk dat deze richting 3kg zal worden, iemand een idee voor een setup? motor en lipo?
     
  4. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Dit is een leuk ontwerp. Heerlijk ouderwets.
     
  5. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.565
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    even een update, volgende onderdelen zijn reeds uitgetekend en gebouwd. de vleugels moet ik nog verder uittekenen en zal nog wel even duren, eerst de rest afwerken, en een 2de setje bouwen voor een clubmaat.
    zaterdag eens voorgesteld op de club, hier en daar zijn er nog wat uitdagingen en don't knows hoe ik het zal doen, maar komt wel in orde.

    Ik heb de 0.4 triplex binnengekregen dus ik kan hier en daar beginnen beplanken. maar heb dit nog nooit gedaan, ik ga eerst uit papier malletjes maken en dan kan ik deze uitsnijden. maar dan... strijken jullie eerst de cover en dan pas de triplex, of eerst de triplex en dan de cover( hoe krijgen jullie de boord dan zo strak?
    ennnn hoe kleuren jullie het hout mooi naar dat donkerder bruin? en op welk punt doen jullie dit? en vooral met wat?

    Naar zwaartepunt en setup toe heb ik nog geen idee...
    wel weet ik dat een verlengde as zowiso zal nodig zijn achter de romp omdat deze (bovenaan) nog wat doorloopt. dan was ik aan het spelen om een hele motorbox te maken waar een verlengde as in zit, zodat ik de motorbox met lipo er van achteren in kan schuiven en de motor zo verder naar voren te brengen( dan moet ik wel even met de zaag in mn romp, maar dit is niet zo erg...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    chickinox vindt dit leuk.
  6. TC01

    TC01

    Lid geworden:
    17 jun 2010
    Berichten:
    3.074
    Dat hout kleuren doe je met beits, voor mijn Klemm heb ik dat gedaan met de kleur licht eiken, dat kwam op balsa het beste uit. testen met grenen en beuken kwamen niet goed uit de verf. Daarna pas de folie (antiek geel) erop en aflakken met Glitsa parketlak eiglans.

    [​IMG]
     
    crins vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina