open club wedstrijd AMCA-Apeldoorn elektro 20 mei

De AMCA-Apeldoorn organiseerd 20 mei een open clubwedstrijd voor elektro modelen. Inschrijven via MyRCM ( Formule 1, touring car stock, Ready to Run -TT01 ). Voor vele een mooie voorbereiding voor het komende ETS.

MVG AMCA-Apeldoorn

Kan op dit moment niet op de website, maar wat is het reglement voor de F1? 200 mm? Foambanden toegestaan? Welke motor?

En wat zijn de reglementen voor de TT-01?

Mvg
Marcel

F1 rijden wij volgens de ETS-regels maar het reglement geeft geen maximale breedte, wel foam toegestaan en de 32T-formula of de Carson discomotor.

TT-01 is de beginnersklasse, geen carbonchassis en eveneens de Carsonmotor

Dus als ik het goed begrijp is dit het reglement voor de F1 (dikgedrukt de wijzigingen). Kunnen we met de F103 en zelfbouw niet meedoen...

Edit: Mooi, reglement is anders.

Laatst bewerkt:
Ik weet dat er ook Corally's mee rijden, dus is niet echt merk gebonden zoals de ETS. Denk dat je met een eigenbouw ook mee mag doen....

En de F103 ook (met mijn eigen handen gebouwd ;-))?

Marcel

By the way: ik gebruik nu Tamiya spurs en pinions, maar dan kom ik niet veel verder dan 93/32, welk merk spurs en pinions gebruiken jullie?

Tamiya heeft een spurgear adaptor (plastic ringetje)
54215.jpg

Weet niet of die ook op de F103 kan, maar hiermee kan je "gewone" spurs gebruiken (bijv. Kimbrough, Xenon).
Die gebruik ik zodat ik 48 pitch kan rijden.

F1 reglement AMCA

Dit reglement is eenvoudig en zo opgesteld dat alle merken F1 chassis inclusief eigenbouw mee kunnen rijden:

Motoren:
Carson Cupmachine art#: 906052
Tamiya Formual Tuned Motor (32T) art# 54176, met originele Tamiya borstel. Deze is voorzien van een "T".

Overige regels:
Body en vleugels gelijkend op een F1
Maximum breedte 205mm
Banden vrij
Smeren toegestaan, mits reukloos en banden droog op de baan

We verplaatsen de Tamiya 32T motor tussen de 68 - 70 mm
De Carson 58 - 60 mm.
Wel oppassen met de Carson, hij kan na 3 minuten zomaar te heet worden en verliest in één keer al zijn magnetisme en daarmee vermogen!

Op de AMCA rijden Tamiya F104's, F103's, 3Racing F1-09 en Corally F1's in diverse uitvoeringen...

Zoals Frans zegt is er inderdaad een NK gepland bij de MACH. Jammer want we hadden zeker graag komen rijden.........:(

Jammer van de planning inderdaad... Is op de ALV bij de Amca ook aangegeven, maar niks mee gedaan.

Ik ben in ieder geval bij het NK, en niet op de OC bij de Amca.

Is het reglement voor de TT01 klasse het zelfde als die van de Dutch Tamiya Challenge? Als dat het geval is lijkt het mij wel leuk om te komen rijden.

Inderdaad kan je met je DTC TT01 ook meedoen en lekker meekomen, zelfs de Carson-motor is hetzelfde......verplaatsing is volgens mij maximaal 55/28, mocht je geen 28 hebben dan heb ik nog wel een nieuwe gehard aluminium in de verpakking liggen, mag voor 5,00 Euro weg...

Laatst bewerkt:
Inderdaad kan je met je DTC TT01 ook meedoen en lekker meekomen, zelfs de Carson-motor is hetzelfde......verplaatsing is volgens mij maximaal 55/28, mocht je geen 28 hebben dan heb ik nog wel een nieuwe gehard aluminium in de verpakking liggen, mag voor 5,00 Euro weg...
Top, dan ga ik mij inschrijven zodra mijn transponder binnen is.

Die 28 tands wil ik wel van je overnemen voor 5 euro.

Laatst bewerkt:
Back