Open clubwedstrijd RC Hotwheels Deventer - 18 september 2011

Op 18 september 2011 organiseert RC Hotwheels te Deventer een open club wedstrijd. Deze wedstrijd is voor iedereen toegankelijk (je hoeft geen lid te zijn van een vereniging). Op 25 september 2011 wordt de laatste wedstrijd van het Nederlands Kampioenschap verreden in Deventer, dus kan je deze wedstrijd mooi gebruiken als training hiervoor of als je je rijvaardigheden eens wilt meten met andere wedstrijdrijders is dit je kans! De volgende klassen worden verreden:

1. Tourwagen Stock (NOMAC reglement, 0 graden regelaars + 13,5T Speed Passion motor)
De FDR is 4.5 (dit wordt ook tijdens het NK gehanteerd).
2. Tourwagen Modified (NOMAC reglement)
3. Tourwagen Stock (clubklasse, regelaar vrij, 13,5 turns motor)
4. Formule 1 klasse (alles vrij)
5. ProTen 10,5 turns (NOMAC reglement)
6. TT01 (Beginnersklasse)

Zoals je ziet diverse klassen, dus voor iedereen wat wils.

Voor het reglement van de NOMAC klassen zie het NOMAC reglement op NOMAC | Nederlandse Organisatie Model Auto Clubs. Onderstaand de reglementen voor de andere klassen.

Tourwagen Stock Plus (clubklasse)
Regelaar: Vrij
Motor: elke 13,5 turns brushless (merk vrij)
Banden: Sorex 36 (max. 1 set op wedstrijddag)
Gewicht: minimaal 1350 gram (incl. transponder)
Body: 4 deurs sedan

Formule 1 klasse
Met de F1 rijders van de club is besloten om deze wedstrijd alles vrij te geven. Onze clubleden willen diverse combi sets (motor-regelaar) testen tijdens de wedstrijd om zo een goed beeld te krijgen wat haalbaar is voor volgend jaar (prijs-kwaliteit en snelheid etc.). We willen volgend jaar over op een vaste brushless set maar weten nog niet welke.
Dus tijdens deze wedstrijd is alles vrij. Elk merk en type formule 1 auto mag mee doen.

TT01 klasse
Voor het reglement zie onze download sectie, daar staat het volledige reglement.

Voor alle klassen geldt; 3 kwalificaties (beste telt) en 3 finales (beste 2 tellen). Rijtijd is 7 minuten (Modified 5 minuten) voor zowel de kwalificaties als de finales.
Er zijn een aantal transponders te huur (clubleden betalen € 2,50 huur, niet clubleden € 5,00 huur). Maar hiervoor geldt op = op. Wil je er eentje huren, geef dit dan aan bij je inschrijving.
Je kan je inschrijven via MyRCM, MyRCM
Inschrijven kan tot vrijdag 16 september 20.00 uur.

De kosten zijn inclusief een trainingsdag op de zaterdag € 15,-
Kan je alleen de wedstrijd rijden op zondag dan bedragen de kosten € 10,-
Voor clubleden zijn de kosten € 5,-

Circuit is zaterdag 17 september 2011 geopend vanaf 10.00 uur tot en met 17.00 uur. Zondag 18 september is het circuit vanaf 08.00 uur geopend en om 10.00 uur start de eerste heat.
Mocht je nog vragen hebben, neem dan contact op via het contactformulier op de website, RC Hotwheels.

Laatst bewerkt:
Als alles meezit wordt dat dan mijn tweede/eerste wedstrijd met de Photon.
Nu maar afwachten of de weergoden ons de komende maanden goed gezind zijn.

Andre

Moet even kijken want onze laatste wedstrijd is de 17e op de mach ben er wel zeker bij de 25e voor het laatste nk..

Groeten

John

Ook ingeschreven voor dit weekend, sfeertje is altijd goed daar in Deventer.

Laatst bewerkt:
Nog even onder de aandacht, inschrijven kan nog tot morgen avond, ennuh Sorex bandjes zijn te koop op het circuit in de kantine heb ik begrepen.

Gisteren nog even een nieuwe accu gescoord, vandaag even goudcontacten er aan solderen en Piet Paulusma bellen voor een beetje goed weer voor morgen:D.

Gisteravond ook nog ffies ingeschreven in de F1 klasse.
Kan ik eens kijken of ik met een F104 ook een beetje rond kan komen:cool::wink:

mvg Roy

Moet goedkomen Roy :)
Voor degene die eventueel nog mee willen doen morgen, stuur mij even een pbtje. Dan kan ik je er nog bij zetten. De inschrijving via Myrcm is gesloten.
Tot morgen allemaal.

Martijn

De weergoden hebben niet meegezeten vandaag, uiteindelijk moest ik op zijn minst één getimede ronde neerzetten om finale's te mogen rijden, gelukkig was de 3e kwali redelijk droog, de 1e 2e kwali's hadden de meesten al voorbij laten gaan, alle electronica ingepakt en het ging eigenlijk wel redelijk kwa wegligging alleen de verkeerde pinion gezet op de motor, 27 ipv 32:oops:, ik kwam dus wat snelheid op het rechte eind tekort maar verder ging het goed, dus na de kwali de setup wat aangepast en het goede tandwiel geplaatst. Maar toen gooiden de weergoed echt water in het eten, je was even een vaarbewijs nodig om nog te kunnen rijden, ik heb toen maar de pijp aan maarten gegeven en heb de boel ingepakt om huiswaarts te keren, jammer jammer maar had volledig nieuwe electronica in de auto en had geen zin in een waterballet. Volgende keer beter, aan de gezelligheid lag het ieder geval niet in Deventer, altijd top. Bedankt.

/\/\zllsssssssssss Koos

Ik heb lekker 2 kwali's en 2 finale's kunnen rijden en glijden.
Wel een erg leuke dag gehad !!

Volgende week nogmaals naar Deventer ;) !

Back