Open Franse indoorkampioenschappen a.s. weekend in Carvin

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door Koen, 10 nov 2005.

  1. Koen

    Koen Guest

    Bert en Derk: gefeliciteerd, super ! :D
     
  2. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Helaas kon/mocht ik er niet naartoe, mijn dochter had een judo toernooi en soms moet je daar als ouder ook bij aanwezig zijn. Helaas waren de wedstrijden voor haar van korte duur en hebben we redelijk lang bij de eerste hulp van het ziekenhuis moeten verblijven ivm een rugblessure. Gelukkig alleen maar zwaar gekneusd. Ik had veel liever in Carvin geweest, dan had ik tenminste nog iets leuks gezien.
     
  3. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    De Duitse norm is een "dreifach turnhalle" met een plafond van minimaal 7 meter. De werkelijke hoogte is soms plaatselijk nog wat lager door de aan het plafond aangebrachte luidsprekers of omhoog geklapte gym en sport toestellen.

    De spreiding in afmetingen binnen deze norm maakt het belangrijk voor de piloot om zich goed aan de omstandigheden aan te kunnen passen.

    Dat was dan ook precies de bedoeling van ons bezoek aan Carvin.

    Op zich is het geen gek idee om verschillende modellen voor verschillende hal afmetingen te maken. Het probleem is dan natuurlijk dat je met het grotere model hier nooit goed kunt oefenen.
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Dus als die franse grappenmakers hier in Markelo zouden meeoefenen hebben ze plafont te kort?
     
  5. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Je moet het verschil ook weer niet overdrijven, gelukkig is de piloot nog de belangrijkste faktor. De winnaar in de F3p klasse van Carvin, Benoit Diericx, heeft ook wel eens meegedaan aan de open Duitse kampioenschappen (2004) en werd met zijn wat grotere model toch knap 5e.

    Ik zie het verschil in hal afmetingen vooral als een uitdaging voor de piloot en de techniek om hier zo goed mogelijk mee om te kunnen gaan.
     
  6. Robbin

    Robbin

    Lid geworden:
    19 sep 2003
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Wierden
    Precies..
     
  7. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  8. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Nog een paar foto's van Jurgen Heilig:

    [​IMG]

    FUSION "Red Bull Edition" van Benoit Dierickx

    [​IMG]

    Een ander nieuw model van MS Composit, ontworpen door David Kyjovsky

    [​IMG]

    In de rij voor de training...
     
  9. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
  10. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Leuke video's, de AM van Lombard Laurent is ook erg leuk om te zien!
     
  11. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Er zaten ERG leuken tussen! Zeker een partijtje om op te slaan.
     
  12. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    Leuk die filmpjes!

    Het filmpje met de naam Chyska is overigens niet van Petr Chyska maar van Geoffrey Michels.
     
  13. Daniël

    Daniël

    Lid geworden:
    9 nov 2003
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Scheemda
    Altijd leuk om jezelf in actie te zien of niet Bert.

    Mvg,

    Daniël
     
  14. Bert

    Bert

    Lid geworden:
    22 aug 2002
    Berichten:
    1.491
    Locatie:
    almelo
    En een mooie kans om aan zelf kritiek via na-analyse te doen.... :D
     
  15. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Helemaal mee eens Bert,als je je eigen vlucht terugziet op film dan zie je het toch heel anders dan op het moment zelf,en kun je puntjes vinden waarvan je denkt " Hmm dat kan ik volgende keer ook zo of zo doen.." Dat heb ik zelf ondertussen ook ondervonden.
    EN het is natuurlijk ook leuk om je vlucht op film te hebben :D
     
  16. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

  17. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    wat me wel een beetjeo opvalt in veel filmpjes is hoe enorm sommige toestelletjes torderen tijdens het rollen, zelfs bij stall-turns zie je sommige rompjes serieus plooien. En dit zie je dus absoluut niet bij de toestelletjes van Bert en Derk.
    Hechten anderen hier minder belang aan?
    Hoe vormvaster ik mijn shocky maak, hoe beter dat hij vliegt vind ik.
     
  18. Vincent K.

    Vincent K.

    Lid geworden:
    12 feb 2003
    Berichten:
    1.409
    Locatie:
    Drenthe
    Zie ook eens de filmpjes van de freestyle en hoever de vleugels doorbuigen zodra hard up gegeven word bij neerwaartse figuren.
    Blijkbaar hechten ze daar niet zoveel aan als Bert en Derk..
     
  19. Gaaaz

    Gaaaz

    Lid geworden:
    19 dec 2004
    Berichten:
    277
    Locatie:
    België, Schaffen
    Hieziedazie, de kurt ook op't forum...ik had je nog niet opgemerkt :bye:

    Misschien is het wel de bedoeling dat de vleugels doorplooien bij zo'n figuren. Een toestel met V-stelling is stabieler -> het gaat minder snel "afkappen" :nosmile:

    Gr Gaaaz
     
  20. kurt

    kurt

    Lid geworden:
    19 dec 2003
    Berichten:
    1.379
    Locatie:
    Tielt-Winge Belgie
    Hey de Wim,
    u komt ge toch overal tegen he! Vliegt uw bakske al dat ge er gekocht hebt?
     

Deel Deze Pagina