Beste F5K piloten,
Als het weer ons goed gezind is zal de ontknoping in het F5K kampioenschap plaatsvinden op zaterdag 12 oktober. We vliegen dan alweer de laatste NK wedstrijd van dit jaar. Het is ongekend spannend in de top en zowel de eerste als ook de tweede en derde plek kunnen nog door meerdere piloten behaald worden.
We zijn te gast bij “Modelvliegclub Losser” te Beuningen. Een zeer ruim veld met weinig tot geen vliegbeperkingen in een prachtige omgeving staan garant voor een lekker dagje vliegen. Helaas is er geen kantine aanwezig. Wel zal de club in de pauze een broodje knak op het veld klaarmaken. Deze consumptie is bij het inschrijfgeld inbegrepen.
Locatie:
Modelvliegclub “Modelvliegclub Losser”
Mensmanweg - Strengeveldweg
Beuningen
Bezoek ook eens de website van de club: http://modelvliegclublosser.nl
Dagindeling:
Tijdens de invliegperiode kan iedere piloot zijn toestel testen en eventuele aanpassingen aan de Altis Nano doorvoeren. Er is een laptop met kabel voor de Altis aanwezig. Indien nodig kan de juiste Firmware en startparameters ter plekke geprogrammeerd worden.
09:00 Invliegen en veld uitleggen
09:45 Briefing met groepsfoto
10:00 Start wedstrijd
16:00 Start laatste taak
Na de laatste taak worden de scores van elkaar gecontroleerd en aansluitend volgt de prijsuitreiking
Aflastingen:
Het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal uiterlijk een dag voor de wedstrijddag rond 20.00 uur in dit draadje op het forum bekend gemaakt worden.
De wedstrijd gaat niet door als:
· de gemiddelde windsnelheid tussen 11.00 uur s’morgens en 17.00 uur s’middags hoger is dan 8 m/s (bron: windfinder)
· de mate en of kans op neerslag tussen 10.00 uur en 16.00 uur groot is (bron: buienradar)
· er minder dan 8 deelnemers zijn ingeschreven
· er minder dan 8 deelnemers aanwezig zijn tijdens aanvang van de wedstrijd. In dat geval beslissen we met de aanwezige piloten hoe we een invulling aan de dag zullen geven. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het vliegen van een gezamenlijke “All Up” taak zonder coach
Wedstrijdleiding:
Wedstrijdleiding: Brian van der Gouw
Jury: 2 personen, welke tijdens de briefing vastgesteld worden.
Inschrijving:
Inschrijven is mogelijk in dit draadje of door een mail te sturen naar f5k.contest@gmail.com De uiterlijke inschrijfdatum is vrijdag 11 oktober 2024. Ben je niet ingeschreven, maar besluit je op het laatste moment alsnog mee te doen dan zullen we er alles aan doen om dit mogelijk te maken. Stuur dan een verzoek naar bovenstaand e-mailadres of neem contact op met de wedstrijdleider.
Inschrijfgeld:
Senioren: € 15.00 ; Junioren: € 5,00
We verzoeken jullie het inschrijfgeld bij voorkeur digitaal te verrekenen middels een betaalverzoek van de organisatie. Uiteraard kun je ook cash op het veld betalen.
Wedstrijdregels en Local rules:
· Tijdens de jaarvergadering is besloten om het ongewild starten van de motor tijdens de landingsfase niet met een nulpunten straf te beoordelen maar met 100 strafpunten. We hebben gezien dat een aantal piloten toch een foutje in de programmering van de zender had en hierdoor ongewild de motor startte
· Ook F5K toestellen met een lagere vleugelbelasting dan 12 gr/dm2 worden toegestaan
Als het weer ons goed gezind is zal de ontknoping in het F5K kampioenschap plaatsvinden op zaterdag 12 oktober. We vliegen dan alweer de laatste NK wedstrijd van dit jaar. Het is ongekend spannend in de top en zowel de eerste als ook de tweede en derde plek kunnen nog door meerdere piloten behaald worden.
We zijn te gast bij “Modelvliegclub Losser” te Beuningen. Een zeer ruim veld met weinig tot geen vliegbeperkingen in een prachtige omgeving staan garant voor een lekker dagje vliegen. Helaas is er geen kantine aanwezig. Wel zal de club in de pauze een broodje knak op het veld klaarmaken. Deze consumptie is bij het inschrijfgeld inbegrepen.
Locatie:
Modelvliegclub “Modelvliegclub Losser”
Mensmanweg - Strengeveldweg
Beuningen
Bezoek ook eens de website van de club: http://modelvliegclublosser.nl
Dagindeling:
Tijdens de invliegperiode kan iedere piloot zijn toestel testen en eventuele aanpassingen aan de Altis Nano doorvoeren. Er is een laptop met kabel voor de Altis aanwezig. Indien nodig kan de juiste Firmware en startparameters ter plekke geprogrammeerd worden.
09:00 Invliegen en veld uitleggen
09:45 Briefing met groepsfoto
10:00 Start wedstrijd
16:00 Start laatste taak
Na de laatste taak worden de scores van elkaar gecontroleerd en aansluitend volgt de prijsuitreiking
Aflastingen:
Het al dan niet doorgaan van de wedstrijd zal uiterlijk een dag voor de wedstrijddag rond 20.00 uur in dit draadje op het forum bekend gemaakt worden.
De wedstrijd gaat niet door als:
· de gemiddelde windsnelheid tussen 11.00 uur s’morgens en 17.00 uur s’middags hoger is dan 8 m/s (bron: windfinder)
· de mate en of kans op neerslag tussen 10.00 uur en 16.00 uur groot is (bron: buienradar)
· er minder dan 8 deelnemers zijn ingeschreven
· er minder dan 8 deelnemers aanwezig zijn tijdens aanvang van de wedstrijd. In dat geval beslissen we met de aanwezige piloten hoe we een invulling aan de dag zullen geven. Denk hierbij aan bijvoorbeeld het vliegen van een gezamenlijke “All Up” taak zonder coach
Wedstrijdleiding:
Wedstrijdleiding: Brian van der Gouw
Jury: 2 personen, welke tijdens de briefing vastgesteld worden.
Inschrijving:
Inschrijven is mogelijk in dit draadje of door een mail te sturen naar f5k.contest@gmail.com De uiterlijke inschrijfdatum is vrijdag 11 oktober 2024. Ben je niet ingeschreven, maar besluit je op het laatste moment alsnog mee te doen dan zullen we er alles aan doen om dit mogelijk te maken. Stuur dan een verzoek naar bovenstaand e-mailadres of neem contact op met de wedstrijdleider.
Inschrijfgeld:
Senioren: € 15.00 ; Junioren: € 5,00
We verzoeken jullie het inschrijfgeld bij voorkeur digitaal te verrekenen middels een betaalverzoek van de organisatie. Uiteraard kun je ook cash op het veld betalen.
Wedstrijdregels en Local rules:
· Tijdens de jaarvergadering is besloten om het ongewild starten van de motor tijdens de landingsfase niet met een nulpunten straf te beoordelen maar met 100 strafpunten. We hebben gezien dat een aantal piloten toch een foutje in de programmering van de zender had en hierdoor ongewild de motor startte
· Ook F5K toestellen met een lagere vleugelbelasting dan 12 gr/dm2 worden toegestaan