openpilot info draad

Ja, correct. Ik vermoed dat een reset niet exact hetzelfde doet, beter even USB uit en weer in. Soms raadt men wel aan 30s te wachten tussen uit en in.

Na gisteren een aantal pogingen om het bord opnieuw in te stellen is het uiteindelijk toch gelukt. Alles blijkt terug te werken... Les die ik hieruit trek. Als er bij het opslaan de melding staat dat de settings enkel doorkomen na een power cycle. Dan moet je eerst die cycle doen.

Alvast bedankt om mee te denken iVolo !

Mvg,
Matanza

:)
Het is mijn eerste maar heb er wel al een paar vluchten mee gedaan. En dan heb ik lang stil gelegen. Dus zal even opnieuw moeten leren.

Ik heb het frame van Quadframe.com . Zeer degelijk, goed en compleet frame tegen een redelijk goede prijs. Zeker als je vergelijkt met wat ze tegenwoordig durven vragen. Ik ben van het frame echt tevreden !

Zal binnenkort wat filmpjes en foto's posten.

Mvg,

De frames van Jakub zijn inderdaad erg prijsgunstig en kwalitatief goed. Ikzelf heb er de "Small TriKopter" van en die vliegt prima met een FlyDuino MWii bordje en MK ESCs.

Op dit moment alle spulletjes binnen om mijn openpilot bordje eens te proberen.

Ik wil een quad maken die ik in + en X mode kan laten vliegen.

Moet het bordje nog in een bepaalde (vlieg)richting worden bevestigd? Net als bij de KK controller? Ik kan daar weinig over terugvinden.

Je zou dat kunnen door settings manueel aan te passen (tot in je zender toe), maar je gaat het jezelf erg moeilijk maken. Ook ben ik niet zeker of de camera stabilisatie dan nog correct werkt.

Heb het pijltje gevonden. Bedankt. Jammer dat niet specifiek iets over in staat in de documentatie.

Nog een ander vraagje. Is met behulp van de software de draairichting van de motoren te bepalen?

Neen, controleren alvorens defintief vast te solderen en indien fout twee van de drie draden verwisselen!

Je kan de copter helemaal bouwen en instellen in + mode. Je kan dan door delta mix in je zender aan te zetten overschakelen naar x mode.

Er is nu ook revolution dat zal het pro systeem zijn dat ze toentertijd aankondigde ( vorig jaar ) de openpilot ESC setup ziet er ook veelbelovend uit, dat scheelt 8x reguliere regelaars en een boel kabels! dan komt het meer richting de mikrokopter setup wat professioneler dan zelf in elkaar gesoldeerde componenten. Zal wel weer een prijskaartje aanhangen.

Trouwens nog steeds op zoek naar een openpilot board laatste revisie

Over hoeveel "helling" gaat het dan? Zelf heb ik nooit hinder ondervonden van enkele graden afwijking ten opzichte van "echt" waterpas staan.

er zit een verschil tussen gyro en acc calibratie he;) bij alleen gyro calibratie hoeft ie enkel stil te staan, niet level.

er zit een verschil tussen gyro en acc calibratie he;) bij alleen gyro calibratie hoeft ie enkel stil te staan, niet level.

mmm ... Ik heb het over het vinkte van 'Zero giro's while arming aircraft' . Ik vermoed dat ik het dan verkeerd verstaan heb wat ze bedoelen. Dat vinkje moet dus gewoon aan staan.

Back