openpilot info draad

Inner loop is rate en outer loop is atti.Je moet tunen op rate en dan werkt atti wel met een beetje bijtunen.
Bedoeling is dat je zijn oscillatiepunt vindt. Ki op 0 en kp's verhogen totdat ie in deze as een beetje gaat oscilleren en dan iets terug dat je quad helemaal niet meer oscilleert. Vervolgens ga je ki's verhogen tot net iets onder de kp waardes of gelijk en dan is het meestal goed.

Laatst bewerkt:
Nu dat ik de software wat door heb moet het wel lukken ;)
De quadrixette vliegt momenteel heel zenuwachtig...
Morgen de P en de I omhoog gooien en zoeken naar de perfekte instelling.
Maar het vliegt al ;)

Laatst bewerkt:
Ja je moet hem strak hebben.....er zijn meer mensen die geklaagt hebben dat ze deze frame niet goed afgesteld kregen. Dat was voor mij toch de grote reden dat ik er niet voor was gegaan, maar heb ook goedr videos ervan gezien.

waar kan ik de GCS versie vinden met autotune? heb net namelijk me op bordje binnen, dus wil gelijk de goede versie installeren:)

net bordje geinstalleerd en aangesloten. vervolgens de autotune functie geprobeerd, maar op het moment dat ik auto tune inschakel blijven mijn controls op de stand staan die ik had met overschakelen, en kan ik dus niets bijsturen en gaat hij ook niet een auto tunings proces doen. iemand enig idee hoe/waarom dit niet werkt?

rate inmiddels maar met de hand afgesteld, vliegt wel stukkkie beter dan me kk bordje;) maar wil graag de autotune eens proberen, ook puur voor de techniek:)

ok tnx, lijkt erop dat je na activeren van autotune even moet powercycle en, morgen nog maar eens even proberen;) eerste tests zijn in ieder geval goed;)

Bordje uitgetest en goedgekeurd!
Na wat in de GCS te zitten snuffelen heb ik de software door!

Voor de mensen die het nog niet weten , je kan het bord ook roteren.
Dus als je moeilijk aan de USB aansluiting kunt door omstandigheden kan je het bord anders plaatsen , pijltje links , pijltje recht enz...
Dat heb ik moeten doen voor de TBS , Bij system -settings-attitude setting-boardrotation naar gelang het bord geplaatst is kan je daar de graden intoetsten.

als ik het goed begrijp is roll en pitch voor als ie scheef zit, en yaw als ie inderdaad om zijn as is gedraaid?

Heb net ook een revolution bordje besteld!
toe maar,
Ik heb besloten om dit nog even af te wachten mede gezien ik net in de OP hardware stap. Heb een tweede CC3D onderweg.. dus ga eerst daar mee stoeien voordat ik aan de revo begin..

Ben wel benieuwt tegen de tijd dat je hem hebt..

als je de laaste dagen de openpilot website had gevolgd was je compleet bij geweest.

Revo board wordt verkocht levering met een week of 8 maar software is nog in pre-beta staat....

Yup.....met CC3D heb je een kant en klaar product en met Revo ook al heb je het bordje zal het wel even duren voordat alle features goed zijn.
Ik vind het wel leuk om een beetje ermee te spelen ;D

waw zeg

ik volg hier al een tijdje dit draadje en die revolution is echt wel iets dat interessant gaat worden vooral met de gps module
ik zelf heb me een hele tijd geleden eens een OP bordje overgekocht van een MBF member (CCbordje) maar heb het nooit niet kunnen gebruiken omdat ik steeds vlieg met naza maar wilde het gebruiken met met QAV-500 frame maar dat is dan uiteindelijk allemaal verkocht geweest omdat mijn interesse blijft bij het frame van team black sheep (discovery) nu lig ik hier nog steeds met dat bordje mocht er iemand geintreseerd zijn mag je altijd gerust eens een bod proberen doen misschien verkoop ik het wel samen met de case
https://www.dropbox.com/s/9y1220witj73y8o/2012-09-14%2014.49.50.jpg
https://www.dropbox.com/s/9dh98kpzauww2vs/2012-09-14%2014.52.01.jpg

onder tussen zeker nog verder de ontwikkelingen volgen van de revolution en vliegen met dees :p
https://www.dropbox.com/s/ikgfg4l0bgktwyj/2012-11-01%2013.22.52.jpg

Back