De ESP32 heeft een ADC resolutie van 4096, bij gebruik van een deel van je bereik hou je genoeg over.
De gevoeligheid bij throttle down kun je beinvloeden door het getal wat uit de ADC komt wiskundig te manipuleren. Dat doet de ESP32 best vlotjes. Ik heb zelf software gemaakt die 3 stuks ADC uitleest met een rollend gemiddelde over 64 metingen maakt, de center positie calibreert, de maximale uitslag in plus en min toepast en dan mapped naar min-max waarde van 1000 of 2000 en trim functie op Rudder en Elevator. Dual Rate en Expo moet ik nog toevoegen. Met berichtenverkeer zit ik nu op 7ms cyclustijd.
Het berichtenverkeer staat op de langzaamste stand omdat ik het maximale bereik nastreef. •The ESP-NOW mode offers a connectionless and encrypted alternative to traditional WiFi. While the data rate is reduced to ~250 kbit/s the range is increased up to 1 km. Ik haal nu 700m op grond niveau met antenne.
Voor het terugkoppelen van de getallen had ik eerst een I2C 16x2 LCD maar die was erg traag en had 68 milliseconden nodig. Onlangs een piepklein TFT display aangeschaft en die is veel sneller, ik kan nu de getallen in 8ms publiceren. (getalletje in geel)

Ik moet de boel nog samenvoegen maar de cyclustijd komt nu in de buurt van de 15ms wat overeenkomt met de Futaba T-FHSS.
Voor de gasregeling zou ik een potmeter en schakelaar toepassen waarbij je de low throttle met je duim kunt bedienen, volgas dan met je andere hand. De schakelaar op stationair of uit, een regelaar is veel fijner te beinvloeden als de prop een beetje draait, als het gas helemaal uit gaat dan duurt dat even en lig je al in de plomp voordat je model weer stijgt.
Wat alleen hindert is dat de pin nummers gemixed worden, De ADC volgt GPIO en de Tx niet en in plaats daarvan het nummer op het boardje. Slordig en iets wat gaat omvallen met de volgende update.